Labiausiai gendantys I dalis

Yra nemažai vairuotojų, kuriems apsilankymas techninių apžiūrų centre prilygsta pačiam sunkiausiam  gyvenimo išbandymui. “Auto Bild” pristato automobilių-griuvenų sąrašą – tai tokie modeliai, kurie turi daugiau trūkumų nei privalumų.

Kia Carnival – vienas nepatikimiausių

Kaina  – 28 900 Lt
Gamybos metai  – 2006
Rida  – 93 000 km

Šiuo vienatūriu nuvažiavus vos penkis kilometrus, užsidega raudona stabdžių įspėjamoji lemputė. Tai jau pirmasis ženklas, keliantis nerimą. Per mažai stabdžių skysčio? Negi jis  išgaravo ar išlašėjo per sueižėjusias stabdžių žarneles? Visko gali būti. Carnival variklis dar neįšilo, sustojus prie šviesoforo jis kala tarsi traktorius. Jei kartais ne itin mylimas kaimynas paklaustų patarimo, kokį automobilį pirkti, Carnival būtų kaip tik. Dažnas “Auto Bild” skundų skyrelio svečias,  Kia vienatūris 2010 metų techninių apžiūros ataskaitoje tarp 2–3, 4–5 ir 6–7 metų amžiaus automobilių užėmė paskutinę vietą. Ar tikrai šis automobilis toks blogas? Taip. Pirmos kartos Carnival (gamintas 1999–2006 m.) būdingos šios bėdos: iš variklio ir pavarų dėžės laša alyva, nepaklusnus vairas, dėl per anksti susidėvinčių vadinamųjų šarnyrų nestabili galinė pakaba, o stabdžiai – pati tikriausia prapultis! Kas trečiam 2–3 metų Carnival techninės apžiūros metu buvo diagnozuotas blogai veikiantis rankinis stabdys. Po septynerių metų kas penkto modelio stabdžių žarnelės būna sutrūkinėjusios. Jei po variklio dangčiu veikia 2.9/144 AG dyzelis, kyla pavojus, kad gali netikėtai nutrūkti dantytasis diržas, sugesti turbinos kompresorius ir perdegti cilindrų galvutės  tarpinė. Be to, iš šio modelio degalų sistemos dažnai nuteka dyzelinas, gali atsirasti sankabos defektų ar sugesti variklio įpurškimo sistema. Naudoti Carnival yra palyginti
pigūs – dešimties metų septynvietį modelį galima įsigyti ž 7 tūkst. Lt ir vien todėl, kad šis vienatūris labai genda.

Įvertinimas – * iš 5

Ford Ka

Kaina  – 2415 Lt
Rida  – 60 000 km

Šis Ford mažylis – tikra katastrofa! Ka modelis buvo gamintas nuo 1996 iki 2008 m. Daug šių mašinų šiandien jau yra viso labo tik metalo laužas. Kokios kamuoja bėdos: po vienuolikos  metų kas penkto Ka pagrindiniai mazgai buvo smarkiai surūdiję, priekinė pakaba nuolat byrėjo, stabdžiai, metams bėgant, tapdavo vis mažiau veiksmingi, o žarnelės labai greitai  sutrūkinėdavo. To pakanka, kad 2010 metų techninės apžiūros ataskaitoje tarp 10–11 metų automobilių Ka užimtų paskutinę vietą, o tarp 8–9 metų – priešpaskutinę. Kas dar? Tiesa,  dažnai lūžta užvedimo raktelis.

Įvertinimas – * iš 5

Chrysler PT Cruiser

Kaina  – 12 100 Lt
Rida  – 90 000 km

Šio automobilio (gaminto nuo 2000 m.) dizainas jau pasenęs, technika taip pat, o salono apdaila dvelkia užvakarykščia diena. Jau per pirmąją techninės apžiūros patikrą po trejų metų PT Cruiser atsiduria priešpaskutinėje vietoje, po penkerių metų kas penktas, o po septynerių – kas ketvirtas PT per ją jau susikerta. Kodėl? Pirmiausia jis kenčia dėl ne itin patvarių  priekinės pakabos lankstų, ne itin jautrios komandoms vairo sistemos, nutekančios alyvos, stringančio rankinio stabdžio. Vienintelė šio “retro” amerikiečio teigiama pusė – jis nerūdija.  Ir dar – jis turi milžinišką bagažinę, į kurią nulenkus galines sėdynes telpa net 2150 l bagažas. Taigi vietos joje užteks bet kokioms atsarginėms dalims, kurių PT Cruiser  modeliui dažnai prireikia.

Įvertinimas – ** iš 5

Alfa Romeo 156

Kaina  – 8625 Lt
Rida  – 110 000 km

Kodėl toks gražus automobilis yra labai blogas? Jau po septynerių metų kas penktas Alfa 156 (1997–2006 m.) nepereina techninės apžiūros, o po vienuolikos metų didelių trūkumų  koeficientas padidėja iki 32 proc. Jų nustatoma nemažai: metams bėgant, Alfa pradeda gana smarkiai rūdyti, per greitai dėvisi pakabos lankstai ir išmetamųjų dujų sistema, iš variklio ir  pavarų dėžės sunkiasi alyva, per greitai sudyla stabdžių diskai. “Auto Bild” skundų skyrelyje daugiausiai nusiskundimų dėl variklio gedimų: benzininių – nutrūksta krumpliniai diržai, o  dyzelinius kamuoja bėdos dėl turbinos. Daugelio Alfa 156 modelių streikuoja elektronika, dažnai tenka remontuoti generatorių.

Įvertinimas – *** iš 5

Chrysler Voyager

Kaina  – 11 600 Lt
Rida  – 120 000 km

Didelės šeimos pamėgo šį milžinišką amerikiečių modelį. Jis kainuoja nedaug, o vietos jame pakanka penkiems asmenims. Voyager GS (1996–2001 m.), kurio rida didelė, galima įsigyti  už 11 600 Lt, o už šio modelio įpėdinį RG (2001–2007 m.) teks sumokėti 7 tūkst. Lt brangiau. Šio kosminės raketos pavadinimą turinčio modelio blogoji pusė – Voyager techninės apžiūros ataskaitose visada užima paskutines vietas. Priežastys būna įvairios, tačiau dažniausiai pasitaikančios yra šios: nejautri vairo sistema, nutekanti alyva, stringantis rankinis  stabdys ir rūdijantys stabdžių vamzdeliai. Pasitaiko ir brangiai kainuojančių gedimų. Tai įtrūkusios dyzelinių variklių cilindrų galvutės ir gendanti automatinė pavarų dėžė.

Įvertinimas – ** iš 5

Antra dalis

„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr. 10