Dalis tvirto SUV, šiek tiek mažo kupė, o po kėbulu – įprastas kompaktinis modelis. Arba galima pasakyti ir ne taip subtiliai: turbūt paprasčiausiai nepavyko padaryti „tikro“ SUV. Norėdami būti nešališki ir objektyvūs, pasakysime, kad šiuose automobiliuose yra visko po truputį. Švelniai tariant, jie yra įdomi įvairių elementų kombinacija ir tikrai visiškai kitoniški. Mums patinka pastarasis apibūdinimas, nes mėgstame tokią koncepciją. Vietoj to, kad gamintų masyvius SUV, „Kia“ ir „Citroën“ pasirinko lengviausią kelią – tiesiogine šių žodžių prasme. Šiek tiek apsaugų čia, truputį didesnė prošvaisa ir šiek tiek daugiau aukščio ten, techniškai viskas nepriekaištinga, nors visų ratų pavaros ir nėra. O kaip šie šaunuoliai yra vadinami? Krosoveriais? Na, išties tai jokio skirtumo, nes jie tikrai gerai atrodo.
„Kia“ savo modelį pavadino XCeed, o „Citroën“ savąjį pakrikštijo naujuoju C4. Brangūs? Nebūtinai. Pati paprasčiausia XCeed versija su benzininiu 1.5 varikliu kainuoja 24 190 eurų, o „Citroën“ už savąjį C4 prašo 24 990 eurų. Bet tai yra geriausios „Shine“ komplektacijos modelis – jai prilygstanti Kia modelio „TX“ komplektacija korėjietiško automobilio kainą padidina iki 28 590 eurų. Naujas „Shine“ komplektacijos C4 su 155 AG „PureTech“ varikliu turi beveik 20 pagalbinių sistemų, taip pat reikia nepamiršti, kad šį modelį „Citroën“ komplektuoja tik su automatine aštuonių laipsnių transmisija. Šiame palyginamajame teste dalyvavęs Kia su 1.5 TGDI/160 AG motoru taip pat buvo geriausios komplektacijos ir turėjo daug pagalbinės įrangos. Be to, Lietuvoje tokios komplektacijos modelis taip pat siūlomas tik su automatine transmisija (Vokietijoje testuota versija buvo su mechanine pavarų dėže). Tad nors Lietuvoje Citroën kaina, palyginti su Kia, yra akivaizdžiai pranašesnė, techniškai abu varžovai yra labai panašūs.
Vos 5 AG skirtumas matomas tik popieriuje, nes jo neįmanoma pajusti net bandymų trasoje. Sakytume, net atvirkščiai, pirmuose sprinto rungties metruose į priekį išsiveržia silpnesnis Citroën ir tik įveikiamos atkarpos pabaigoje varžovai susilygina. Kad ir kaip būtų, Kia variklio galia atrodo solidesnė. XCeed keturių cilindrų motorui reikia mažiau sūkių pasiekti maksimalų sukimo momentą, be to, jis greičiau reaguoja į komandas akceleratoriaus pamina ir pasiekia šiek tiek didesnius sūkius. Tiesa, 1.5 T-GDI motoras veikia ne itin subtiliai ir esant didesnėms apkrovoms dirba gana triukšmingai.
Prancūziškam trijų cilindrų „PureTech 155“ varikliui tenka labiau stengtis, jo garsas, nors ir neerzina, bet yra visada girdimas – tiesą sakant, tai nebuvo labai jau didelis trūkumas. C4 pavarų dėžė niekada neskuba perjungti žemesnės pavaros, o važiuojant dinamiškai jos įjungiamos triukšmingai ir su juntamu trūkčiojimu.
Tai tikrai nedera su labai komfortiškai suderinta pakaba. Žinoma, 18 colių ratlankiai į saloną perduoda nemažai nuo asfalto sujungimų kylančios vibracijos ir tai ne tik galima pajusti, bet ir pastebėti, nes ima drebėti skydelio apdaila. Bet kai Citroën važiuoja nelygia kelio atkarpa ar net banguotu asfaltu, automobilis yra išties komfortiškas.
Kia yra sportiškesnis ir nelygumus įveikia mažiau siūbuodamas. Tai vyksta gana švelniai, todėl keleiviai nėra negailestingai purtomi. O dėl standžiau sureguliuotos pakabos Kia yra valdomas tiksliau ir, jei kalbėsime apie vairo sistemos veikimą, saugiau. Būtent tai ir yra milžiniškas skirtumas, palyginti su visiškai neutraliai ir neinformatyviai veikiančia prancūziško automobilio vairo sistema.
Reikia pripažinti, kad Kia labiau rūpinasi keleivių gerove. Štai keletas pavyzdžių: nors jo prietaisų skydelis ir skaitmeninis, tačiau čia pateikiamų „analoginių“ rodmenų informacija yra greitai ir lengvai suvokiama, standžios ir gerą profilį turinčios priekinės sėdynės užtikrina kur kas geresnį prilaikymą, galinės sėdynės taip pat patogesnės keleiviams, o jų nugarėlių apdaila netrukdo užfiksuoti sėdynių atlošus po to, kai šie buvo nulenkti. O taip tikrai gali nutikti Citroën – tai kažkuo primena praėjusio šimtmečio devintojo dešimtmečio automobilių konstrukciją. Dar viena prancūzų „kliurka“ – virš sėdinčių ant galinių sėdynių keleivių galvų vietos yra labai mažai, tad pakaušiu labai lengva atsitrenkti į stogo kraštą, o kakta – į lubose esančią rankenėlę. Taigi suaugusiems šioje ankštoje erdvėje bus itin nepatogu. Bet ir Kia nėra „šventas“ – T-GDI motoro alyvos įpylimo anga yra po variklį dengiančia plokšte. Tad jei norite papildyti alyvos, plokštę teks nuimti ir po to uždėti atgal, o tai padaryti nėra itin lengva. Nepaisant to, XCeed yra puikus automobilis ir savo savybėmis jis visa galva pranašesnis už Citroën, net ir atsižvelgiant į mažesnę pastarojo kainą.
Techniniai duomenys ir įvertinimas
Išvada
Tiek XCeed, tiek ir C4 yra visiškai kitokie nei tradiciniai kompaktiniai modeliai, bet iš esmės jie yra šios klasės automobilių dydžio. Ir tai mums patinka. Tačiau testas parodė, kad korėjietiškas automobilis yra geresnis ir iš tiesų neturi rimtų trūkumų. Citroën kaip ir anksčiau lieka išskirtiniu automobiliu, ši savybė jam, deja, nepadėjo pelnyti daugiau taškų.