Volvo V50

Laikrodžiai ir automobiliai yra panašūs. Skamba ne visai logiškai, taćiau paklauskite laikrodininko ir automobilių meistro. Laikrodininkas pasakys – po brangiausių laikrodžių  ciferblatais tiksi paprasto laikrodžio mechanizmas. O automobilių meistras žino kad po gražia išvaizda dažnai slypi įprastas ir kur kas pigesnis automobilis.

Taip yra ir su Volvo V50 (gamintu nuo 2004 metų) – iš tiesų tai tiesiog Focus universalas Turnier. Tik kur kas gražesnis.

O jei automobilis su dyzeliniu varikliu, tai Volvo automobili giminystė sieja ir su Prancūzija, kadangi ćia ratus suka Peugeot variklis. Taigi mes ir klausiame: daugiau dizainas ar esmė?

Atsakymas yra “ne”, kadangi tiek Ford, tiek ir Volvo V50 yra neprasti automobiliai.  Tą patvirtina ir 2010 metų “Auto Bild” patikimumo ataskaita. Joje šis švedas, be visą ko dar ir  pagamintas Belgijos mieste Gente, pateko į pirmajį lentelės trečdalį, greta  Audi A4 ir 3 serijos BMW.

Taćiau su jais elegantiškasis Volvo nelabai gali būti lyginamas. Nes dar egzistuoja ir “Auto Bild” nusiskundimų skrynelė. O ćia laukia abejotinas “apdovanojimas”. Ne taip seniai  automobilis už prastą kokybę gavo “sidabrinę morką”. Kai kurie šie kilmingi švedai po trejų metų parodo tikrajį savo veidą. Rūpesćiai prasideda nuo sėdynių apmušalų. Jie greitai  susidėvi, lenda siūlai, o kartais ir tiesiog suplyšta. Vienas mūsų skaitytojas skundėsi: “Mano automobilyje sėdynės apmušalas net įplyšo. Vos pustrećių metų automobilyje, kuris nuvažiavęs 79 000 km, to neturėtų atsitikti”.

Ore “sklendžianti” vidurinė konsolė yra ryškiausias V50 akcentas

Tai tiesa. Lygiai tokia pati, kaip ir tai, kad automobilyje sumontuota navigacinė sistema tiesiog apgailėtina. O kaip visą kitą? Kokie nusiskundimai dėl variklio, pavarų dėžės

ir važiuoklės? Čia viskas neblogai ir Volvo niekuo neišsiskiria. Todėl šį mažajį universalą (sedanas žymimas S40) galima pavadinti geru naudotu automobiliu.

Tuo labiau, kad rinkoje pasirodė trejų metų modeliai, kurie buvo gaminti nuo 2007 metų (po modelio atnaujinimo) ir kainuojantys pusę naujo automobilio kainos. Mašina išvaizdus, o į ką turėtumėte atkreipti dėmesį, jums patars “Auto Bild”.

Mūsų bandomasis važiavimas

Bandytas automobilis per beveik trejus metus nuvažiavo 35 000 km. Panašiai ir atrodo – nedideli įbrėžimai ant dažyto ir todėl greitai pažeidžiamo galinio buferio, visą kitą be didesnių  priekaištų. Automobilį pakėlus, tik ant duslintuvo matosi vos kelios rūdžių dėmelės. V50 2.0 D su “Momentum” komplektacija, metalizuotais dažais, 17 colių ratlankiais ir šildomomis  sėdynėmis naujas kainavo 114 500 litų – dabar jis vertas apie 55 tūkst. litų.

Du litrai, 136 AG ir mažai problemų: 2.0 D žinomas kaip patikimas variklis, paskirstymo dirželį reikia keisti tik nuvažiavus 240 000 (!) km

Kaip ir Focus, šio priekiniais ratais varomo automobilio važiuoklė standi ir puikiai subalansuota. O sportiškai suderinta važiuoklė ir 17 colių ratlankiai važiavimą padaro dar azartiškesnį. Dviejų litrų dyzelinis variklis yra tikras skanėstas – dirba tyliai ir ramiai, o keleiviai jaučia dyzelinio variklio sūkimo momento jėgą.

Mūsų nuosprendis

Po trejų metų šis Volvo V50 nuvertėjo per pusę. Kam nebūtinai reikia didelės bagažinės, tam turi tikti šis gražaus dizaino universalas.

Tai nervina

Vaizdas kaip po krušos, tačiau viduje: Volvo daug kur naudojo prabangią aliumininio apdailą – vidurinėje konsolėje, ant durelių. Tačiau yra bėdų – aliuminis greitai dėvisi, o tokia nekokybiška apdaila ypač nesiderina su Volvo ambicijomis į aukščiausią kokybę. Yra žinoma apie garsus, kurie sklinda iš statramsčio, prietaisų skydelio, taip pat rūpesčių kelia netolygiai šildantis kondicionieriaus, o nekokybiška bagažinės apdaila daugumą V50 vairuotojų tiesiog varo į neviltį.

Beje, talpinanti vos 417 litrų ši bagažinė yra išties maža, net Ford Focus Turnier (482 litrai) gali pasiūlyti daugiau. O technika? Tik po 240 000 km arba po 12 metų 2.0 D varikliui turi  būti pakeistas skirstomasis dirželis. Nutinka, kad variklis ima dirbti avariniu režimu, kadangi išsineria turbokompresoriaus žarnelė. V50 vairuotojus labiausiai erzinantis dalykas:  kiekvienais metais arba kas 20 000 km reikia atlikti privalomąją apžiūrą – o ji kainuoja nemažai – nuo 700 Lt.

Privalumai

Patraukli išvaizda
Patikimas 2.0 dyzelinis variklis
Kokybiška važiuoklė

Trūkumai

Nekokybiška salono apdaila
Nedidelė bagažinė
Dažna privaloma apžiūra

V50 važiuoklė nekelia jokių problemų – svirtys ir lankstai kokybiški ir patvarūs

Išvada

Puikus Volvo dizainas, nepriekaištinga Ford važiuoklė, geras Peugeot dyzelinis variklis – V50 įrodė, kad šis bendradarbiavimas prasmingas vien jau dėl patvarumo. Bet nemaloniai  nuteikia ne itin kokybiškos salono ir bagažinės apdailos detalės. Tokį V50, su 2.0 dyzeliu ir nuvažiavusį mažiau nei 100 000 km, dabar galima įsigyti nuo 40 tūkst. litų. Tačiau kaip ir kiekvieno apynaujo aukštesnės klasės automobilio techninė priežiūra ir detalės nebus pigios.

Techniniai VOLVO V50 2.0D MOMENTUM (2007 m.) duomenys

Durų/vietų salone sk. 5/5
Variklis turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris (cm3)  1997
Variklio cilindrų sk.  4
Variklio galia  (AG esant aps./min.) 136/4000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 320/2000
Pavarų dėžė 6 (mech.)
Maks. greitis (km/h) 210
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 9,6
Degalų bako talpa (l) 55
Bagažinės talpa (l) 417/1307
Automobilio masė (kg) 1456
Padangos (priek., galinės) 205/50 R17
Vidutinės deg. sąn. (l/100 km) 5,7
Kaina (Lt) 55 000

„AutoBild Lietuva “ 2010 Nr.15