BMW koncernas savo automobilius parduoda kaip „Premium“ segmento atstovus, t.y. kokybiškus, patikimus ir… brangesnius. Todėl atlikdami ilgalaikį testą ir šįkart bandydami naują BMW 320i universalą jautėme įtampą – kaip jis įveiks 100 tūkst. km ridą? Ar šis universalas pateisins didelius gamintojo kokybės reikalavimus?
Pasak vokiečių kolegų, testas buvo atliktas tiesiog žaibiškai. Nė vienas redakcijos bandytas automobilis tokio atstumo dar nebuvo sukoręs taip greit – vos per 20 mėnesių.
„Automobilis man tinka – jis lyg pagal užsakymą siūtas kostiumas“, „150 AG visiškai pakanka, kad pajustum važiavimo malonumą ir džiaugsmą“, – tai ištraukos iš ilgalaikio testo dienoraščio.
Dauguma vertinimų – teigiami
Tai nėra paprastas automobilis. Jaudulį kelia visi BMW. Tą patvirtina ir pačius įvairiausius automobilius bandžiusių kolegų vertinimai: „Variklis ir pavarų dėžė tiesiog žavingai tobuli, lyg viena esybė“; „Variklis teikia daugiau malonumo negu ankstesnis dviejų litrų“.
Nėra abejonės, kad naujasis BMW variklis traukia puikiai, tiesa, esant mažiems sūkiams galėtų traukti ir šiek tiek energingiau. Ypač palyginti su konkurentų agregatais. Vis dėlto „iki dugno“ nuspaudus akceleratorių BMW netrukus pasiekia maksimalų 218 km/h greitį. Tik gaila, kad tam pasiekti šis BMW į degalų baką prašo pilti brangiausią 98 markės benziną.
Įspūdinga ir šio automobilio stabdymo charakteristika. Važiuojant 100 km/h greičiu jam visiškai sustoti pakanka vos 36 m. Dar svarbiau yra tai, kad stabdžių sistema taip pat efektyviai veikė ir nuvažiavus 100 tūkst. km.
„Trečiuko“ variklis – pavyzdys konkurentams
Važiuoti šiuo automobiliu tiesiog puiku. O kaip atrodo jo salonas po 100 tūkst. km distancijos? Universalo talpa ir kraulumas šiems automobiliams tam tikru požiūriu yra ir kančia. Mat jie pasmerkti tapti krovinių vežėjais. Štai ir kolegų iš vokiškojo „Auto Bild“ universalui teko vežioti ne tik pirkinių krepšius, bet ir sunkią matavimo įrangą, naudojamą testams atlikti, talpas su vandeniu, net didžiulius besišeriančius šunis. Ir ką gi – nuostabu, veliūru išmušta bagažinė visas negandas atlaikė stebėtinai lengvai. Apmušalai tvirti ir neteplūs, jokie kraunami daiktai jų nei suplėšė, nei subraižė.
Vidutinės talpos 460 l bagažinė atitiko daugumos redakcijos ekspertų poreikius. Tačiau šio automobilio forma vis dėlto svarbesnė už funkcionalumą, nes iš universalo vis dėlto tikimasi didesnės talpos.
Daugiausiai kritikos bandytam BMW universalui pažėrė komfortą vertinantys kolegos. Jie keiksnojo kietoką sportišką pakabą ir nervingą važiavimą tiesiąja. Kritika paaiškinama labai aštriu vairo mechanizmu. Tai puiki sportinio automobilio savybė, virstanti neabejotinu trūkumu kalbant apie įprastas mašinas – ją sunku išlaikyti važiuojant tiesiai.
Universalo kokybė – nepriekaištinga
Testuotas automobilis į redakciją atriedėjo nenuogas. Jo vidus buvo stipriai „prifarširuotas“ – pasirinktos net 38 papildomos įrangos sąrašo pozicijos.
Prabanga? Vargu. Juk tokie dalykai kaip lietaus jutiklis, automatinė klimato kontrolės sistema ar „parkavimo“ asistentas – labai praktiški ir naudingi mašiną eksploatuojant kasdien.
Įveikus numatytą distanciją ir išardžius testuoto automobilio variklį nerasta jokių vertų paminėti mechaninių nusidėvėjimo požymių. Ant kėbulo taip pat beveik nebuvo jokių amžių ar ridą išduodančių ženklų. Nors, tiesą sakant, keliose vietose aptikome mažų rūdžių dėmelių. Užtat salonas po testo išliko tiesiog nepriekaištingos kokybės.
Tai ką? Viskas puiku? Nelabai. Išardžius katalizatorių pasirodė smarkiai aptirpęs monolitas, kuris bylojo apie gerokai sumažėjusį katalizatoriaus pajėgumą. Kaip tik dėl to ant stendo atliktų bandymų rezultatai parodė, kad gerokai padidėjo angliavandenilio išsiskyrimas.
BMW teigia, kad tai vienkartinis atvejis, pasitaikęs dėl nekokybiškų degalų. Gali būti. Nepaisant to, sveikiname BMW 320i Touring, puikiai pasirodžiusį ilgalaikiame teste – valio!
Linas Ščepkauskas
Išvada
Šio testo rezultatai – vieni geriausių per visą vokiškojo „Auto Bild“ praktiką. Tarp Vokietijoje pagamintų automobilių BMW 320i Touring pirmauja šio žurnalo rengiamuose patikimumo testuose. Ar naudotas, ar naujas – toks „trečiukas“ iš tiesų yra brangus malonumas. Bet, kaip rodo testo rezultatai, tikrai vertas už jį mokamų pinigų.
Tai sako BMW:
…apie katalizatorių
Katalizatoriuje išsilydžiusius aktyviuosius elementus, matyt, reikėtų sieti su degalų kokybe. Galimas daiktas, kad į mašinos baką buvo pilami labai skirtingos kokybės degalai.
…apie barškantį panoraminį stogą
Įmontuoti į transporto priemonę tokį didelį stiklo plotą – visada sunkus uždavinys. Kuo tvirtesnė kėbulo struktūra, tuo stabiliau laikosi ir stiklinis stogas. Modelio gamybos pradžioje kilo keletas sunkumų, bet šiuo metu šį klausimą esame išsprendę.
Remontas
40 879 km
Pakeista dešinės pusės gabarito lemputė
55 026 km
Nesandaru – panoraminio stogo rėmo remontas (garantija)
71 946 km
Pakeistos priekinės ir galinės stabdžių trinkelės
Taip atrodo nugalėtojai
Taip pasitikėdami savimi ir beveik nerūpestingai dirba BMW serviso mechanikai, o 320i Touring keliamas ant platformos atlikti baigiamosios patikros. Po dviejų dienų paaiškėjo, kad jų pasitikėjimas buvo pagrįstas – techniniu požiūriu „trečiukas“ yra patikimas automobilis.
Skaitome baigiamąją „Dekra“ ekspertų išvadą: „Bendras nusidėvėjimas tarp stūmoklio ir cilindrų – 0,15 mm. Stūmoklio ir cilindro masės bei visų cilindrų veikla neperžengė patikimumo ribos“.
Keturių cilindrų variklis patyrė smūgį: nuvykus prie bandomojo stendo paaiškėjo, kad į testo pabaigą nebuvo pasiekiama 150 AG. Galinių ratų pajėgumas tesiekė 146,3 AG. Tai patvirtina įsibėgėjimo rezultatai, gauti testo pradžioje ir pabaigoje. Be to, bandomasis automobilis, įsibėgėdamas iki 100 km/h, „netilpo“ į gamintojo nurodytas 9,4 sek. Vis dėlto tai menkas Bavarijoje gaminamo stajerio trūkumas.
Kur kas nemalonesni katalizatoriaus gedimai. Įtarimas kilo jau prie bandomojo stendo. Išmetamųjų dujų analizės rezultatai – išmetama gerokai daugiau anglies vandenilio (HC), peržengta jos leistina ribinė reikšmė.
Ištrauka iš galutinio patikrinimo protokolo: „Dažų kokybė – puiku, valdymas – puiku, papildomi agregatai – puiku, pavaros mechanizmas – puiku, sankaba – puiku…“
Erzina tik viena – atplyšusios vairuotojo durelių apačios plastmasės. Tai visų BMW automobilių liga. Vis dėlto į šį automobilį investuoti pinigai nėra išmesti į balą.
Ir dar. Tie, kurie nori būti visiškai ramūs ir nesukti galvos dėl galimų nesklandumų, užsisakydami naują automobilį turėtų atsisakyti stiklinio stoglangio. Sena išmintis byloja – ten, kur nieko nėra, niekas negali ir sugesti.
Atkreipiame dėmesį į:
1 Matyti šiek tiek rūdžių: dešinėje švarioje variklio skyriaus pusėje rasta šiek tiek rūdžių. Čia praverstų apsauginės medžiagos. Daugiau antikorozinių kėbulo apsaugos trūkumų nerasta
2 Šiek tiek nusidėvėję: atsilupusi vairuotojo durelių rankenėlės sintetinė danga atrodo negražiai. Panašiai atrodė ir X3, kiti Audi bei VW automobiliai. Naujosios priežiūros priemonės ir kvapusis tualetinis vanduo joms kenkia. Kol kas tai tikras iššūkis sintetinių medžiagų kūrėjams.
3 Iš išorės išmetimo kolektorius ir katalizatorius atrodo visai gerai. Tik atidžiau ištyrus detalę paaiškėjo, kad neliko daugiau kaip 50 proc. priešakinio katalizatoriaus monolito. Jis buvo ištirpintas, suskaldytas ir pašalintas per pagrindinį katalizatorių bei išmetamųjų dujų sistemą. Keista, kad nenukentėjo pagrindinis katalizatorius.
4 Sumaniai sutepta: BMW, konservuodama ertmes, nuveikia daug. Plonas dulkių sluoksnis endoskopu aptiktas tik kai kuriose vietose, bet iš esmės viskas puikiai apsaugota nuo korozijos.
Techniniai BMW 320i Touring duomenys
Ilgis (mm) 4520
Plotis (mm) 1817
Aukštis (mm) 1418
Durų/vietų salone sk. 5/5
Variklis benzininis
Variklio darbinis tūris (l) 2,0
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 150/6200
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 200/3600
Pavarų dėžė 6/mech.
Maks. greitis (km/h) 218
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 9,4
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 10,8/5,7/7,6
Degalų bako talpa (l) 63
Bagažinės talpa (l) 460–1385
Automobilio masė (kg) 1555
Padangos 205/55 R16
Kaina (naujo, Lt) 106 191
Testuota rida (km) 8382 103 621
Įsibėgėjimas 0–50 km/h/0–100 km/h/0–130 km/h (sek.) 3,4/10,6/17,6 3,2/10,3/17,1
60–100 km/h (4 pav.)/80–120 km/h (6 pav.) (sek.) 10,4/17,6 10,1/17,5
Stabdymas (m) važiuojant 100 km/h atvėsusiais/įkaitusiais stabdžiais 34,9/35,9 35,2/36,3
Vidutinės degalų sąnaudos testuojant (l/100 km) 8,6 8,4
Triukšmingumas (dB) važiuojant 50/100/130 km/h greičiu 60/67/71 61/67/70
Testuota galia (AG) nuvažiavus 103 621 km 146,3
Atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 1406 (ne „Xenon“)/2811 („Xenon“)
Galiniai žibintai (vnt.) 467 (ant sparno)/389 (ant bagažinės dangčio)
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 304
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 380
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 460
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 280
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 900
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 506
Sankabos komplektas 1181
Priekinis sparnas 860