Jei užsidega lemputė

Kada reikia tučtuojau sustoti? Kuri kontrolinė lemputė byloja apie būtinybę važiuoti į autoservisą? Ar šviečianti ABS sistemos lemputė reiškia, kad visiškai pradingo stabdžiai?

Ką daryti, jei užsidega lemputė?

Prietaisų skydelyje užsidegus kontrolinėms lemputėms būtina laikytis vienos griežtos taisyklės – jeigu įsižiebė raudona spalva ir dar važiuojant, reikia tučtuojau sustoti. Negalima nekreipti dėmesio ir į geltonai šviečiančias kontrolines lemputes. Tačiau tokiu atveju kelionę galima tęsti toliau. Tiesa, ilgai neatidėliojant vis dėlto reikia kreiptis į autoservisą, kuriame automobilis bus prijungtas prie diagnostinio kompiuterio ir nustatyta, kas sukėlė aliarmą. Ilgas variklio lempučių žibėjimo ignoravimas gali baigtis, pavyzdžiui, katalizatoriaus “mirtimi”.

Kaip patikrinti ESP?

ESP lemputė gali įsižiebti tik tuo atveju, jei ši sistema kimba į darbą arba yra išjungta. Jei užvedus variklį lemputė neužgęsta, būtina kreiptis į servisą ir rasti priežastį. Dėmesio, tokiu atveju ESP neveikia!

Apie ką informuoja oro pagalvės lemputė?

Pačios saugos oro pagalvės genda itin retai. Dažniausiai streikuoja jų veikimo sistemos jutikliai. Jei lemputė dega važiuojant, vadinasi, iškilo rimta problema – avarijos metu oro pagalvės nesuveiks! Būtina kuo skubiau apsilankyti servise.

Be kompiuterio – nesiartink!

Šiuolaikinius automobilius prižiūrintys ir remontuojantys servisai privalo turėti tinkamą įrangą, galinčią “perskaityti” gedimų kodus, saugomus valdymo bloke. Tokios įrangos neturinčiame servise gali nepavykti naujame automobilyje diagnozuoti daugelio gedimų ir pakeitus detales “užgesinti” kontrolinių lempučių.

Ką reiškia geltona juosta ant diržo prisegimo mechanizmo?

Jeigu ant diržų prisegimo mechanizmo matoma geltona įspėjamoji juosta, vadinasi, suveikė pirotechninė diržų įtempimo sistema. Jeigu automobilyje nematyti kitų susidūrimo pėdsakų, greičiausiai ji suveikė tik atsitiktinai.

Ar galiu važiuoti, jeigu užsidegė ABS lemputė?

Ramiai! Tokiu atveju stabdžiai veikia normaliai, o neaktyvi yra tik sistema, neleidžianti ratams užsiblokuoti. Tad važiuoti galima toliau, tik reikia nepamiršti, kad kilus ekstremaliai situacijai ABS mums nepadės. Dažniausias ABS sistemos problemų šaltinis – pažeisti ratų sukimosi greičio jutikliai.

Kaip patikrinti elektros aprūpinimą?

Perkant naudotą automobilį būtina patikrinti, kaip veikia kiekvienas įrangos elementas. Juos paprasčiausiai reikia išbandyti. Elektra valdomi langų kėlikliai, klimato kontrolės sistema, sėdynių pašildymas, ventiliatorius (visi pūtimo greičiai!) – jei kuris nors elementas neveikia arba veikia blogai, būtina derėtis dėl galutinės kainos. Jokiu būdu negalima tikėtis, kad šiuos trūkumus pavyks nebrangiai pašalinti.