Ar gali mini golfo žaidimas dar ką nors sudominti, išskyrus vaikus ir pensininkus? Pasirodo, taip. Tiesa, tik tuomet, kai kalbama apie Volkswagen Polo. Nereikia įdėmiai įsižiūrėti, kad suprastum, jog naujojo Polo kėbulo forma ir priekio išvaizda labai primena didesnį brolį VW Golf.
Erdvesnis vidus
Naujojo Polo vidus yra toks, koks būdingas visiems Volkswagen modeliams. Tai reiškia, kad jo stilius nėra įdomus, tačiau apdailos medžiagos ir ergonomika puikios kokybės. Šiuo atžvilgiu tikrai nėra prie ko prikibti – lengvai pasiekiami visi jungikliai, aiškūs rodmenų ekranai.
Vairuotojo sėdynę galima ne tik stumdyti, bet ir reguliuoti jos aukštį. Taigi rasti patogią vietą prie vairo nesunku bet kokio ūgio vairuotojams. Ir tai dar ne viskas. Naujas Polo yra ilgesnis, platesnis ir turi didesnį atstumą tarp ašių negu ankstesnis modelis. Visa tai teigiamai veikia vidaus erdvę. Dabar keliaujantieji ne tik turi daugiau vietos kojoms, bet ir gali patogiau įsitaisyti ant platesnės galinės sėdynės. Tačiau tai dar nereiškia, kad gale gali patogiai važiuoti trys suaugę žmonės.
Polo vis dėto yra miesto automobilis. Naujasis Volkswagen turi gerai suprojektuotą bagažinę. Jos 280 l talpa yra viena didžiausių tarp mažųjų automobilių klasės atstovų. Polo bagažinėje įrengtos dvigubos grindys, todėl nulenkus galinę sėdynę gaunamas lygus paviršius.
Variklių gama
Naujas Polo bus parduodamas su keturiais benzininiais (60–105 AG) ir trimis dyzeliniais (75–105 AG) varikliais. Gamintojas žada, kad degalų sąnaudos turi būti 20 proc. Mažesnės nei ankstesnio modelio. Labai neblogas variantas – benzininis 1.2 TSI/105 AG variklis. Su juo naujasis Polo iki 100 km/val. Įsibėgėja mažiau nei per 10 sekundžių. Dar neseniai toks rezultatas buvo pasiekiamas tik su Polo GTI versija.
Variklis energingai dirba visu sukimo momento diapazonu – nė sekundės nejauti, kad trūktų galios, ką jau kalbėti apie kokią nors turboduobę. Dar vienas šio variklio privalumas – tylus darbas. Net greitai važiuojant negirdėti didelio triukšmo. Per pirmąjį važiavimą turėjome progą vairuoti ir 90 AG dyzelinį variklį turintį Polo. Modelio su šiuo varikliu dinamika yra prastesnė nei 1.2 TSI motorą turinčios versijos, bet šio variklio privalumas – mažos degalų sąnaudos.
Jis vidutiniškai sunaudoja 4,2 l/100 km. Jei nuspręsite pirkti BlueMotion modelį su “Start&Stop” sistema, degalų sąnaudos sumažės iki 3,6 l/100 km. Gera ir tiksli yra naujojo Polo mechaninė pavarų dėžė. Bėgiai perjungiami be jokio pasipriešinimo, jungimo eiga nėra labai ilga. Tiems, kuriems nepatinka mechaninis pavarų perjungimas, gali užisakyti modelį su dviejų sankabų DSG greičių dėže.
Važiuoklė tinka ir prastesniems keliams
Idealiai prie mūsų šalies kelių prisiderinantis elementas yra naujojo Polo važiuoklė. Ji suderinta taip, kad užtikrintų optimalų amortizavimo komfortą važiuojant net per nemažas duobes. Mašina yra stabili ir dinamiškai įveikiant posūkius. Mums patiko tyliai dirbanti važiuoklė.
Automobilis rieda tarsi lauko teniso kamuoliukas, puikiai “sugerdamas” tiek smulkius, tiek didesnius kelio nelygumus. Lietuvoje naujasis Volkswagen Polo pasirodys rugsėjo monesį. Kaina – nuo 37 950 Lt.
Vitoldas Milius