Ko verti naujieji „Renault Grand Scenic“ ir „Toyota Verso“, padės išsiaiškinti jų konkurentai „Opel Zafira“ ir „VW Touran“

didysis_testas_lagaminai

Daugiau erdvės – būtent dėl šios savybės šeimos vertina šiuolaikinius kompaktinius vienatūrius. Ko verti naujieji Renault Grand Scenic ir Toyota Verso, padės išsiaiškinti jau ne vienus metus parduodami jų konkurentai iš Vokietijos Opel Zafira ir VW Touran.

OpelZafyra_4

4 vieta. Tikras septynvietis

Opel Zafira – septynviečių kompaktiškų vienatūrių pionierius. Tačiau šį kartą automobilis pralaimi. Kaip į 4,5 metro ilgio automobilį susėsti septyniems žmonėms? Atsakymas labai paprastas – reikia įsigyti Opel Zafira vienatūrį. Taip pat atkreipkite dėmesį, kad šio vokiečių automobilio salone ant trečios eilės sėdynių patogiai įsitaisys ne tik vaikai, bet ir suaugę žmonės. Šia savybe negali pasigirti nė vienas konkurentas.

Puiku ir tai, kad esant reikalui trečios eilės sėdynės susilanksto ir visiškai pradingsta bagažinės grindyse, t.y. bagažinės grindys tampa lygios. Tiesa, tuo jau gali pasigirti ir visi trys vienatūrio Opel Zafira konkurentai. Važiuojant aiškiai juntama, kad Zafira jau nebe jauniklis. Automobilio pakaba linkusi bildėti, pavaros jungiamos ne itin tiksliai, o dyzelinis variklis vibruoja.

O ir sprinto rungtys Zafira vienatūriui sekasi prasčiausiai. Dažnam vairuotojui gali nepatikti ir tai, kad vairas įtaisytas gana žemai. Nepadeda ir jo reguliavimas. Tačiau kaip jau minėjome, jei ieškote tikro septynviečio automobilio – Opel Zafira kaip tik jums.

ToyotaVerso_3

3 vieta. Naujas dydis

Naujasis Toyota Verso yra didesnis, įspūdingesnis ir komfortiškesnis. Šis septynvietis tikrai daug sugeba. Naujasis Verso, kuris keičia iki šiol gamintą Corolla Verso, gali tikrai daugiau nei pirmtakas. Vienatūrio salone tilps septyni žmonės, tačiau ant galinių trečios eilės sėdynių patogiai įsitaisys tik vaikai. Jei jūsų atžalos jau gerokai ūgtelėjusios, antros eilės sėdynes teks pastumti į priekį, kad gale sėdinčiųjų kojos nebūtų prispaustos.

Tokiu atveju ir ant antros eilės sėdynių patogiai įsitaisys tik neaukšti keleiviai. Tačiau penkis suaugusius žmonės Toyota Verso priima tikrai svetingai. Vienintelis japonų vienatūris gali pasigirti ir tuo, kad nulenkus antros eilės sėdynes bagažinės dugnas bus lygus. Ši savybė pasitarnaus vežant didesnius krovinius.

Salone vairuotoją pasitinka centrinės konsolės viršuje įtaisytas prietaisų skydelis. Tai naujovė. Apdailos medžiagos iš pirmo žvilgsnio atrodo puikios, tačiau geriau įsižiūrėjus galėtų būti ir geresnės. Maloniai nuteikia netriukšmingas, nors ir ne itin dinamiškas dyzelinis variklis bei komfortiška pakaba.

VWTouran_2

2 vieta. Geras, bet brangus

VW Touran vis dar puikus pavyzdys kitiems vienatūriams, tačiau tai brangiausias testo automobilis. Touran gaminamas jau šešerius metus. Po variklio dangčiu burzgia tas pats senas dyzelinis motoras, o trečios eilės sėdynės papildomai kainuoja 2407 Lt. Į neviltį pirkėjus gali varyti ir tai, kad Touran kaina (nuo 87 528 Lt) didžiausia tarp šio testo dalyvių.

Tačiau piniginius reikalus palikus nuošalyje tenka pripažinti, kad Touran – harmoningiausias tarp šio ketverto. Penkiaviečiame vienatūryje puikiai įsitaisys suaugę žmonės, į 695 l tūrio bagažinę tilps daug bagažo, o salono dizainas, nors ir atrodo nuobodžiai, tačiau yra funkcionalus ir papuoštas kokybiškomis medžiagomis.

Iš miegų pažadintas dyzelinis motoras suriaumoja ganėtinai šiurkščiai, tačiau pajudėjus iš vietos šis trūkumas akimoju išgaruoja. Touran žvaliai iriasi į priekį ir vidutiniškai sudegina tik 6,5 l dyzelino. Pakaba ganėtinai standi, tačiau kieta jos tikrai nepavadinsi. Jei ne milžiniška VW Touran kaina, vienatūris būtų tapęs šio testo nugalėtoju.

RenaultGrandScenic_1

1 vieta. Elegantiškas ir nebrangus

Vienatūriai gali būti ne tik praktiški, bet ir elegantiški bei nebrangūs. Tai įrodo Renault Grand Scenic. Greta kampuoto dizaino kolegų prancūzų Renault Grand Scenic atrodo tikra puošmena. Tą patį įspūdį daro ne tik vienatūrio išorė, bet ir vidus. Trumpiau tariant, apdailos medžiagų kokybė ir išorės bei vidaus žavesys – tikrai geras.

Malonu sėdėti ir ant minkštų sėdynių, kurias dar galima ir įvairiausiai reguliuoti. Įtikina ir talpi (678 l) bagažinė, dydžiu nusileidžianti tik VW Touran (695 l) bagažinei. Pradėjus judėti naujuoju prancūzų vienatūriu tampa aišku, kad tai kur kas labiau vykęs automobilis nei pirmtakas.

Vairo sistema gana standi, dyzelinis motoras nei per silpnas, nei per garsiai riaumojantis, o pakaba minkšta kaip pūkas. Tiesa, važiuojant didesniu greičiu, pavyzdžiui, greitkeliu, ji vargina savo bildesiu. Taip pat reikia pripažinti faktą, kad Renault Grand Scenic konkurentus įveikė dėl itin patrauklios kainos. Juk prancūzų vienatūris už konkurentus atsieis pigiau 15–21 tūkst. Lt. O tai jau tikrai labai didelė suma.