Rugpjūčio pabaigos nekantriai lauks net ir tie, kuriems F-1 nėra svarbiausia sporto šaka. Pamatyti, ką vis dar sugeba keturiasdešimtmetis Michaelis Schumacheris, įdomu beveik visiems.
Kai Vengrijoje avariją patyrė “Ferrari” komandos vairuotojas brazilas Felippe Massa, nebuvo aišku, kas užims jo vietą. Kol brazilas sveiks, “Ferrari” į antrojo vairuotojo vietą nusprendė paskirti M.Schumacherį. Koks bus rezultatas, dar neaišku, bet dėmesio šiai naujienai nestigo ir tikrai nestigs.
Šumis pasirengęs padėti
Septynis kartus F-1 pasaulio čempionas M.Schumacheris su “Ferrari” santykių nenutraukė. Jo patarimai ir konsultacijos ekipai buvo svarbios, nes milžiniška Šumio patirtis buvo ir tebėra labai naudinga. Tiesa, per tuos metus techniniai reikalavimai pakito, bet “ranką ant pulso” Šumis tikrai laikė. Todėl jo kandidatūra buvo paminėta beveik iš karto po to, kai liko laisva brazilo vieta.
Kodėl ne komandos vairuotojai-bandytojai? Kodėl ne tie, kurie F-1 paliko vos prieš keletą mėnesių? Atsakymus į šiuos klausimus žino tik pats Michaelis ir aukščiausia “Ferrari” vadovybė. Visuomenei tebuvo pasakyta, kad Šumis yra pasirengęs padėti komandai, o visa kita – antraeiliai dalykai: milijoniniai honorarai ir tokios pat pažadėtos premijos, jeigu jam pavyktų laimėti etapą, kitos sąlygos ir t.t.
Svarbiausia – Šumis vėl dalyvaus lenktynėse, nors dėl čempionato reglamento treniruotis šio sezono bolidu jis negali: igūdžius lenktynininkas mėgina atgaivinti bandydamas dvejų metų senumo techniką. Taip yra todėl, kad kai kurie varžovai nepritarė išimčiai, kuri būtų jam leidusi išbandyti 2009 m. Ferrari “formulę”.
Brazilo sveikatos būklė teikia vilčių
Dabar jau tėvynėje sveikstantis brazilas F.Massa džiugina medikus. Po kraupios avarijos Hungaroringe Vengrijos sostinės medikai labai atsargiai kalbėjo apie jo galimybes grįžti. Sužeista akis, keliose vietose įskilusi kaukolė, daugybiniai kūno sumušimai… Ir pati avarija, ir medikų diagnozė, ir dirbtinai sukelta koma – vaizdas išties nebuvo smagus.
Bet jau po dešimties dienų brazilas iš Europos išskrido į tėvynę, o medikai kalba, kad jo sveikata gerėja kur kas sparčiau, nei tikėtasi. Tiesa, apie grįžimą į lenktynes kol kas niekas nešneka. Niekas, išskyrus patį sportininką. Jis sako, kad norėtų kuo greičiau vėl sėsti prie vairo. Bet šitą norą turėtų palaiminti gydytojai.
Traukiasi BMW ir jaunylis N.Piquet
Visos 2010 m. pasaulio čempionate ketinančios dalyvauti komandos pasira naują Konkordo sutartį. Joje numatyta, kad iki 2012 metų sezono pabaigos komandos dalyvaus šiose varžybose. Išimtis – “Sauber BMW” ekipa, kuri kol kas nėra galutinai apsisprendusi. BMW pareiškė, kad po šio sezono trauksis iš F-1. Ar jos vietą užims kas nors kitas, ar viena komanda 2010-ųjų pirmenybėse bus mažiau – kol kas sunku pasakyti.
O šį sezoną prie vairo jau nebematysime jaunylio Nelsono Piquet. “Renault” komandos narys buvo atleistas – brazilas šį sezoną nepelnė nė vieno taško. Po to, kai ši žinia buvo paskelbta, sportininkas atvirai prabilo, kad “Renault” komandoje klesti diktatūra – visas dėmesys skiriamas ispanui Fernando Alonso, o antrajam vairuotojui lieka tik trupinėliai.
Todėl atrodo, kad jaunasis brazilas pernelyg nesikremta, jog buvo priverstas palikti prancūzų komandą.
Saulenis Pociūnas