Suzuki Alto įrodė, kad yra geriausias

didysis_testas_visi4_08_20

Maži automobiliai, kuriuos netgi galima pavadinti nykštukais, puikiai tinka važinėti sausakimšomis gatvėmis. Naujasis Suzuki Alto nori įrodyti, kad jis yra geriausias. Ar tai jam pavyks?

4_Fiat_Panda_08_20

4 vieta. Praktiškas, bet jau pasenęs

Panda daug praktiškesnė nei Fiat 500, bet senstelėjusiam italui sunku konkuruoti su jaunesniais varžovais.  Bene stipriausia Pandos savybė yra ta, kad automobilis puikiai tinka įvairiems daiktams vežti. Italų mažylio minimali bagažinės talpa siekia 206 l (maksimali – 860 l). Tai geriausias rezultatas tarp šio testo ketverto.

Konkurentų bagažinės 67–79 l mažesnės. Nieko keista, kad Panda patinka įmonėms, kurioms reikia nedidelio, bet pakankamai talpaus automobilio. Kur kas prastesnės italų mašinos važiavimo savybės. Tikėtis važiavimo malonumo iš Fiat Panda tikrai neverta. Būdama aukšta (1,54 m), bet turėdama mažą ratų bazę (2,30 m), Panda ne itin užtikrintai įveikia posūkius. Todėl perkant šį italų automobilį nereikėtų pagailėti papildomų 1100 Lt ir užsisakyti ESP sistemą. Su ja mašina važiuoja kur kas stabiliau.

Dar viena investicija galėtų būti galingesnis motoras. Su testuotu varikliu (1.2/60 AG) Fiat Panda į priekį yrėsi vangokai (100 km/h greitį automobilis pasiekia per 14,9 s) ir vidutiniškai sunaudojo 5,7 l benzino. Tai prasčiausias rezultatas tarp šio testo ketverto.

3_ia_icanto_08_20

3 vieta. Juoda ir balta

Kia Picanto turi daug privalumų, tačiau jame gausu ir trūkumų. Automobilio dvilypumas kelia sumaištį. Dėl iš tiesų neprastos įrangos (automatiškai valdomi ir šildomi lauko veidrodėliai, automatiškai valdomi visi keturi langai ar CD grotuvas) Kia Picanto galima tik pagirti. Neretai konkurentų automobiliuose minėta įranga kainuoja papildomai.

Bet tarp grūdų yra ir pelų. Gamintojai tikrai geriau galėjo išnaudoti Picanto salono erdvę. Korėjiečių automobilio priekyje vietos mažiau nei konkurentų mašinose, todėl aukštesnis vairuotojas prie Picanto vairo jaučiasi ne itin patogiai. Minimalus automobilio bagažinės tūris siekia 127 l, tačiau nulenkus sėdynes jos talpa didžiausia – 882 l. Puiku ir tai, kad į Picanto galima prikrauti daugiausiai (net 430 kg) krovinio.

Komplimentų nusipelno ir mažylio pakaba. Picanto važiuoja tikrai komfortiškai, o ekstremaliais atvejais išlieka saugus. Deja, variklis ir pavarų dėžė nuvilia. Benzininis Kia Picanto 1.1/65 AG motoras vangus ir traukia automobilį į priekį tarsi per prievartą. Užmiestyje įjungus penktą pavarą ir pasiekus 4000 aps./min. variklis taip pradeda ūžti, kad net užgula ausis. 

2_CitroenC1_08_20

2 vieta. Dailus ir greitas

Citroen C1 atsikratė nereikalingo balasto, nes nuo šviesoforo startuoja pirmas. Būtent tai ir žavi vairuotoją. Citroen C1 nuo konkurentų skiriasi kaip diena ir naktis. Prancūzų mažylis spinduliuoja tikrai gerą nuotaiką. Miesto gatvėse C1 išsiskiria dailiu priekiu, o vietoje bagažinės gaubto turi stiklinį dangtį.

Po variklio dangčiu turėdamas 1.0/68 AG benzininį variklį automobilis žvitriai didina greitį (100 km/h C1 pasiekia pirmas – per 12,8 s) ir itin jautriai reaguoja į greičio pedalo paspaudimus. Gerą dinamiką prancūzų automobiliui garantuoja ir nedidelis svoris (838 kg). Važinėti vienam ar dviese Citroen C1 puikiai tinka, tačiau sulipus į automobilį keturiems – bus ankšta.

Stebina ir bagažinė, į kurią, nenulenkus galinių sėdynių, tilps viso labo 139 l tūrio krovinys. Jas nulenkus padėtis pasitaiso – bagažinės tūris padidėja iki 751 l. Tiesa, kraulumas yra mažiausias tarp šio testo ketverto ir siekia viso labo 342 kg. Vertinant vidaus medžiagų kokybę stebuklo tikėtis nereikėtų, tačiau salono dizainas tikrai vykęs. Nepagražinsime sakydami, kad jis primena Mini ir Smart – stilingas ir linksmas.

1_SuzukiAlto_08_20

1 vieta. Stiprus debiutas

Suzuki Alto – šiuolaikiškas, “Euro 5” aplinkosaugos standartus atitinkantis mažius, bet jo stabdžiai per silpni. Naujasis japonų Suzuki Alto nėra gražuolis, tačiau vienintelis tarp testo dalyvių gali pasigirti “Euro 5” aplinkosaugos standartus atitinkančiu benzininiu motoru. Puiku ir tai, kad 1.0/68 AG variklis ne tik gana žvalus (100 km/h greitį automobilis pasiekia per 14,0 s), bet ir taupus. Suzuki Alto testo metu vidutiniškai sunaudojo 5,2 l benzino 100 km kelio. Tai tik 0,1 l daugiau už taupiausiai važiuojantį Citroen C1.

Japonų mažylio vairuotojo darbo vieta geriausia, o štai ant galinių sėdynių ankščiausia. Gali skambėti juokingai, tačiau jei į Suzuki Alto susėstų keturi žmonės, vaizdelis būtų gana egzotiškas. Nestebina ir bagažinės talpa. Nenulenkus sėdynių į ją telpa 129 l, o jas nulenkus bagažinės tūris padidėja iki 774 l. Nedidelis ir 364 kg siekiantis kraulumas.

Visa tai dar galima suprasti – juk naujasis japonų Suzuki Alto nedidelis miesto automobilis. Tačiau itin silpni stabdžiai varo į neviltį. Atvėsusiais stabdžiais Suzuki Alto sustojo ties 42,2, o įkaitusiais – tik ties 43,9 m žyma. Tai prasčiausias rezultatas tarp šio testo ketverto.