Tobulėjantis hibridas Toyota Prius

ToyotaPrius_vidus

Rugpjūčio mėnesį į Lietuvą atkeliaus trečiosios kartos hibridinis Toyota Prius modelis. Automobilis, kaip ir anksčiau, turi du variklius – benzininį ir elektrinį, tačiau skirtumai, palyginti su pirmtaku, didžiuliai. Hibridine jėgaine varomas automobilis sunaudoja tik 3,9 litro degalų, išmeta tik 89 gramus CO2, o vien Elektra varomas Prius gali važiuoti net 45 km/h greičiu.

Tylenis

Nuspaudus mygtuką aukštųjų technologijų transmisija pradeda veikti be jokio garso. “Ready” – pasirengčs važiuoti – skelbia užrašas centriniame monitoriuje. 4,46 metro ilgio automobilis neskleidžia jokio garso, niekas nevibruoja. Beveik nervus tampanti ramybė ir futuristinio stiliaus vidus. Melsvai spindinti automatinės greičių dėžės vairalazdė sumontuota ne prietaisų skydelyje, o “kabančioje” centrinėje konsolėje. Šalia jos trys mygtukai: EV – važiuoti veikiant tik elektriniam varikliui, “Eco” skirtas įjungti ypač taupiam režimui, o “Power” – sportiniam.

Savo potraukį prie virtualumo japonai demonstruoja tik vairuotojo darbo vietoje. Monitorius informuoja apie hibrido komponentų sąveikа, jame galima matyti, kuris iš dviejų variklių kokiu galingumu dirba, kiek įkrauti akumuliatoriai. Pirmiausia nuspaudžiame “Eco” mygtuką. Prius santūriai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą, hibridinė sistema, kurios bendras galingumas 136 AG, stengiasi kuo labiau taupyti. Esant šiam režimui net oro kondicionavimo sistema dirba ekonomiškiau. Ir, priešingai, įjungus “Power” režimą pasiekiama didžiausia galia.

Na, žinoma, Prius ne sportinis modelis, viskas telpa į ekologiniu požiūriu korektiškus rėmus. Vis dėlto dinaminiai rodikliai visai neblogi – iki 100 km/h greitį automobilis pasiekia per 10,4 s. Naujasis iki 1,8 l darbinio tūrio padidintas benzininis variklis, pasiekiantis 99 AG, yra daug tylesnis nei 1,5 l (77 AG) pirmtako variklis. Sukimo momentas apatiniame sūkių diapazone yra gerokai didesnis, bet nepaisant to naujasis Prius važiuoja ekonomiškai. Testuojant automobilį degalų sąnaudos buvo 4,5 litro, o važiuojant “ekoralio” režimu monitoriuje galima pamatyti ir tokius skaičius – 2,9 l/100 km.

Patobulinta naujojo Prius važiuoklė puikiai tinka važinėti nelygiais Lietuvos keliais. Ji ne tokia “medinė” kaip anksčiau ir, kaip daugelis “Toyota” modelių, puikiai sugeria įvairaus dydžio kelio nelygumus. Nors iš Prius nesitikime preciziško valdomumo, vairas jautriai reaguoja į tai, kas dedasi po ratais, stropiai vykdydamas vairuotojo komandas. Puiki idėja – stoglangis, kuriame sumontuotos saulės baterijos. Saulės energija vėsina Prius saloną.

Lietuvoje naujojo Prius kaina prasidės nuo 89 900 Lt.

Vitoldas Milius