Svarstydama, ar suteikti pajamų mokesčio lengvatą naują mašiną perkantiems žmonėms, Vyriausybė sugalvojo, kad gal geriau imti ir atsikratyti senų, aplinką teršiančių transporto priemonių, pavyzdžiui, įvedant ekologijos mokestį, praneša LTV naujienų tarnyba. Nenaujų mašinų pardavėjams tai atrodo neišmintinga.
Skaičiuojama, kad iš 10 naujų automobilių tik vieną Lietuvoje nusiperka fizinis asmuo. Kitus – įmonės.
Tad Seimo narys Saulius Girdauskas pasiūlė perkantiesiems ne brangesnius nei 50 tūkst. Lt naujus automobilius teisę į Gyventojų pajamų mokesčio lengvatą. Tai esą skatintų fizinius asmenis įsigyti naują mašiną.
Vyriausybė, nepaisydama skeptikų argumentų, kad tokia lengvata stipriai kainuos biudžetui, o ja pasinaudoti galės vis tiek ne visi – taip atsitikę su analogiška lengvata kompiuteriniai technikai – nutarė stabtelėti ir atidžiau pasvarstyti.
Tai pradžiugino naujų automobilių pardavėjus.
„Jeigu pasinaudos maža dalis gyventojų, tai bent jau maža dalis turės naujus, saugesnius automobilius. Bent jau mažai daliai bus sudaryta nors tokia galimybė.
Nes kaip buvo kalbėta, vis dėlto daug kartų argumentuota, humoro forma, kad nuo seno kompiuterio žmonės nemirė – pagedo akys, o kaip matome šių dienų įvykius, dėl parstos automobilio techninės būklės ar kažkokių saugos elementų nebuvimo pasekmės yra žiaurios“, – sako Lukas Vosylius, Autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius.
Teigiama, kad ankstesnę kategorišką Vyriausybės poziciją suteikti lengvatą naujiems automobiliams pakeitė neatlyginamu Premjero konsultantu tapęs Statys Brundza, dar neseniai buvęs naujais automobiliais prekiaujančios asociacijos prezidentas.
Tuo metu Vyriausybė ima svarstyti, gal šalies automobilių parką nuo senų mašinų padėtų išvalyti mokestis jų savininkams. Greičiausia, ekologijos.
„Mes turime atsižvelgti į ES praktiką kur iš tikrųjų kitu būdu, tai yra apmokestindama senus automobilius, neskatina jų naudoti. Nes jeigu mes skatinsim pirkti tik naujus, tai nereiškia, kad mes labai greit išstumsime senus – jų vis tiek bus labai daug kelyje“, – svarsto Ministras Pirmininkas Gediminas Kirkilas.
Tačiau tokia Vyriausybės pozicija piktina nenaujas mašinas importuojančius verslininkus.
„Niekas savo noru nevažinėja su senu automobiliu. Žmogus, jeigu jis turėtų galimybę, jis, be abejo, nusipirktų naują automobilį“, – sako Gintas Braždis, Nenaujų automobilių pardavėjų asociacijos vadovas.
Jo manymu, naujas mokestis – neišmintingas sumanymas.
„Prisidengiant tuo, kad mes norime čia kažką padaryti, ar švaresnę Lietuvą, ar naujesniais automobiliais važinėti, ir mes įvedame mokesčius – dar vienas kartas šnipštas bus“, – mano G. Braždis.
Jo manymu, senos mašinos savininką privertus mokėti naują mokestį, avaringumas nesumažės. Tuo metu vieni automobilių pardavėjai tik lobs kitų sąskaita.