Ar A4 Allroad aplenks Q5?

Aud_pora_pagr_m_09_30

Tai ne Dovydo kova su Galijotu. Vidinėse Audi modelių lenktynėse dalyvauja naujas didesnio pravažumo A4 Allroad ir kompaktinės klasės visureigis Q5. Ar naujokas aplenks šiuolaikišką SUV? Ringas paruoštas pusbrolių dvikovai.

Šiame įdedame tą, aname įmontuojame aną… Ištikima savo principams „Audi” kompanija, giliau pasiraususi po savo koncerno stalčiukus, iš įvairių modelių surinko agregatus ir, pasitelkusi į pagalbą konstruktorių burtus, į gatves paleido naują modelį – A4 Allroad. Tai kaimietiškai perrengtas universalas, kuris įžūliai nori įsibrauti tarp A4 Avant ir Q5.

Aud_All_skydelis_m

A4 Allroad

Aud_Q5_skydelis_m

Q5

Allroad iš esmės tik 37 milimetrais aukštesnis A4 universalas, išsiskiriantis didžiulėmis chromuotomis radiatoriaus grotelėmis su vertikaliais strypais ir aplink automobilį sumontuotomis juodomis apsauginėmis plastiko detalėmis. Pilkas plastikas nelabai tinka elegantiškam universalui – juk prie brangaus dvieilio švarko netinka šiaudinė skrybėlė.

Aud_All_galsedyn_m

A4 Allroad

Aud_Q5_galsedyn_m

Q5

Suprantama, tai skonio reikalas, taip pat kaip ir dramblota Q5 išvaizda. Tačiau kalbame ne apie estetiką, o apie važiavimo savybes. A4 Allroad jos visai neblogos, tad tvirtai ant žemės stovintis krosoveris gali tapti rimtu savo SUV brolio varžovu.

Pažvelgus po išoriniu kėbulu abu automobiliai mažai kuo skiriasi – važiuoklės bazė, visi keturi varantieji ratai ir toks pats 211 AG pasiekiantis dviejų litrų benzininis variklis su turbina. Net komplektacijos ir kainos beveik vienodos: už A4 Allroad su „S-Tronic” automatine pavarų dėže prašoma nuo 146 399 Lt – vos 5000 litų daugiau nei už analogišką Q5 (141 220 Lt).

Septynių pavarų „S-Tronic” dvigubos sankabos transmisija Q5 modelyje kainuoja papildomus 18 300 Lt, tačiau A4 Allroad tai – bazinės įrangos dalis. Automobilis su tokia transmisija važiuoja puikiai – pavaros perjungiamos žaibiškai.

Augalotas Q5 dėl gerokai aukštesnio kėbulo kelyje atrodo nerangesnis nei jo lieknesnis ir žemesnis broliukas – kalti ir papildomi 140 kg, kuriuos SUV visur turi vežiotis su savimi. Jie prislopina visureigio temperamentą ir gebėjimą greitai startuoti. Be to, ir degalų sąnaudos labai nemažos – įveikti 100 km atstumą dideliam kaip spinta Q5 prireikia 11,8 litrų benzino, o tai net 1,6 litro daugiau nei A4 Allroad.

Nuostabą kelia tai, kad dinamiškumo skirtumai sėdint viduje beveik nepastebimi. Kaip SUV, Q5 pasižymi beveik nepriekaištingu vairo mechanizmu ir nepaprastu žvitrumu įveikiant posūkius – jis beveik nesvyruoja. Allroad krosoveris atrodo šiek tiek manevringesnis, kėbulas svyruoja dar mažiau, o vairo mechanizmas dar jautresnis. Abiejų stabdžiai nepriekaištingi, o ESP – atidus.

Aud_All_bagazine_m

A4 Allroad

Aud_Q5_bagazine_m

Q5

Viduje pranašesnis net 16 centimetrų aukštesnis ir keturiais centimetrais platesnis Q5. Palyginti su siauresniu, nors ir pakankamai erdviu A4 Allroad, Q5 atrodo daug erdvesnis. Tai pirmiausia pajunta gale sėdintys keleiviai, kurie gali patogiai atsipalaiduoti ant aukštų sėdynių. Nors Allroad kėbulas net devyniais centimetrais ilgesnis, jo bagažinės talpa truputį mažesnė nei SUV.

Abiejų automobilių variklio ir išorės garsai prislopinti gera garso izoliacija, pakaba puikiai „praryja” nedidelius kelio nelygumus. Tačiau didesnės duobės sėdint viduje juntamos gana smarkiai.

Ar gali A4 Allroad būti geresnis visureigis? Pagal surinktus taškus – taip. Tačiau jo pergalė tokia neakivaizdi, kad pasirinkimą lemia tik pirkėjo skonis ir simpatijos.

Ramūnas Fetingis

Išvada

Audi konkuruoja tarpusavyje. Technika ir kaina panaši. Ką rinktis – A4 Allroad ar Q5, lemia pirkėjo skonis. Krosoveris ekonomiškesnis ir vikresnis, SUV gali pasiūlyti daugiau vietos. Galų gale Allroad šiek tiek išsiveržia į priekį ir užgrobia dalį paprasto A4 Avant quattro modelio teritorijos. Jis važiuoja komfortiškiau ir žvaliau nei Q5.

A4 Allroad galėtų būti erdvesnis, o Q5 modeliui trukdo antsvoris ir prastoka aerodinamika, kuri ekonomiškumui tampa tikra našta.

Aud_pora_sonu_m

Kas nebuvo įvertinta taškais

Dėl savo prigimties nuotykių ieškojimas ir SUV automobiliai – neatskiriami dalykai. Lygiai taip pat, kaip ir keturi Audi puošiantys žiedai. Šiuo atžvilgiu Q5 yra tinkamesnis būti lfavoritu. Palyginus šiuos du automobilius, lieknasis A4 Allroad mums labiau patiko – jo elegancija neįkyri ir neprovokuojanti.

Atsižvelgiant į važiavimo dinamiškumą, krosoveris su guminiais neperšlampamais „batais” mums patinka labiau – jis aplenkė veržlųjį Q5. Be to, jis temperamentingesnis. Q5 negali paslėpti savo papildomų kilogramų ir prastesnės aerodinamikos.

Vis dėlto erdviame Audi SUV automobilyje jaučiamės ypač gerai, žavi ne tik ideali salono apdaila, bet ir geresnis matomumas sėdint ant aukštų sėdynių. Tačiau ir tvirtai ant žemės stovintis Allroad krosoveris nedaug nuo jo atsilieka. Na, o kalbant apie įvaizdį Q5 gali pasigirti didesniu autoritetu. Kol kas!

Techniniai gamintojo duomenys   Audi A4 Allroad   Audi Q5

Modelis     Quattro 2.0 TFSI S-tronic    Quattro 2.0 TFSI S-tronic

Durų/vietų salone sk.   5/5             5/5

Variklio darbinis tūris (cm3)           1984          1984

Galia (AG esant aps./min.)            211/4300    211/4300

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)                 350/1500    350/1500

Maks. greitis (km/h)     230            222

Pavarų dėžė                7/autom.    7/autom.

Varantieji ratai             visi            visi

Padangos   225/55 R17                 235/60 R18

Testuota   A4 Allroad                 Q5

Stabdymo kelias (100 km/h, m) atvėsusiais/įkaitusiais stabdžiais         37,8/36,2   37,8/35,4

Įsibėgėjimas (s) 0–50/0–100 km/h 2,4/7,3       2,6/7,9

Įsibėgėjimas (s) 60–100/80–120 km/h             3,8/5,5       4,5/5,8

Degalų sąnaudos testuojant (l/100 km)            10,2           11,8

Nuvažiuotas atstumas (km) pilnu baku            620            630

Triukšmingumas (dB) 50/100/130 km/h           61/65/70    56/64/67

Kainos/įranga                                A4 Allroad             Q5

Modifikacija                      Quattro 2.0 TFSI S-tronic Quattro 2.0 TFSI S-tronic

Oro pagalvė (vairuotojo/keleivio)   S/S            S/S

Šoninės oro pagalvės (vairuotojo/keleivio)      S/S            S/S

ABS/ESP  S/S            S/S

Oro kondicionierius/klimato kontrolė (Lt)        -/S             -/S

Automatinis pavarų perjungimas (Lt)               S               18 300

El. langų kėlikliai (priekyje/gale)     S/S            S/S

CD grotuvas               S               S

„Parkavimo” asistentas gale (Lt )   1503          1503

Bazinė kaina (Lt)      146 399    141 220

S – serijinė

www.auto-bild.lt