Didžiausias Mégane privalumas – funkcionalumas

RenMeg_Scenic_vaziuoja_09_08

Dyzeliniu varikliu varomas Scénic nėra itin patvarus automobilis, bet ir labai rimtais gedimais nepasižymi. Didžiausias jo privalumas – funkcionalumas.

Meg_Scenic_sonas_09_08

Renault Scénic yra kompaktinių vienatūrių protėvis. Jis debiutavo 1996 metais ir per labai trumpą laiką tapo rinkos lyderiu. Nuo šio modelio gamybos pradžios iki pabaigos 2002-aisiais buvo pagaminta beveik 2 mln. šio vienatūrio egzempliorių. O koks yra tikrasis šio automobilio veidas?

Meg_Scenic_bagazine_09_08

Tapome reiklūs, todėl šeimyninis automobilis turi būti didelis ir tuo pat metu įperkamas. Renault Mégane Scénic, kompaktinės klasės atstovas, kartu yra didelis, erdvus ir funkcionalus. Todėl jauna didelė šeima juo keliaus patogiai.

Šis naudotas prancūziškas vienatūris nudžiugins ir ekspeditorius mėgėjus, t.y. tuos, kuriems dažnokai prireikia vežti nemažus krovinius. Esant reikalui jo bagažinėje laisvai tilps 1850 l krovinys. Deja, vidaus apdailos detalės gerą įspūdį apie Scénic gerokai gadina. Pirmiausia tai pasakytina apie plastikinius elementus, kurie yra nepatvarūs ir blogai sumontuoti.

Gera apsauga nuo rūdžių

O štai šio vienatūrio apsauga nuo korozijos verta pagyrimo – kėbulo ir pakabos detalės nepažįsta rūdžių. Jei Scénic šeimininkai apie jas ir užsimena, tai tik kalbėdami apie duslintuvą. Pavyzdžiui, pakeisti visą šio prancūzų vienatūrio modelio, turinčio dvilitrį variklį, dujų išmetimo sistemą kainuoja apie 3400 Lt. Detalės montavimas užtruks pusę valandos.

Jeigu sustreikuos imobilizatorius, šis vienatūris kieme prastovės ilgokai. Šį gedimą gali pašalinti tik specialistas. Jei starteris prasuka variklį ir šis niekaip nenori užsivesti, dažnai padeda mažas triukas: automobilį reikia užrakinti nuotoliniu valdymo pulteliu ir vėl atrakinti.

Toks elementarus veiksmas padeda užvesti daugelį Scénic. Kodėl? Priežastis paprasta: imobilizatorius aktyvuojasi, jei automobilis ilgesnį laiką stovi atidarytas, o variklis nedirba.

Nesandarios variklio tarpinės

Šiam erdviam vienatūriui nesvetimos ir bėdos dėl starterio. Daugiausiai rūpesčių kelia magnetinis jungiklis, kurį patartina paprasčiausia pakeisti. Labai svarbu ir nuolat tikrinti alyvos lygį.

Jeigu jos būna mažiau nei minimali riba, degalinės sąskaitoje dėl to dažnai atsiranda nemaloni papildoma grafa. Pirmųjų gamybos metų automobiliuose savo vardo nepateisina variklio tarpinės – jos įžūliai pralaidžios. Kadangi nesandarios vietos dažniausiai pridengtos įvairiais agregatais, greita apžiūra prieš pirkimą tikros situacijos neatskleis.

Nepatvarių detalių yra ir tarp pakabos elementų – tai įvairios guminės jos detalės. Prieš perkant naudotą Scénic verta patikrinti amortizatorius, ypač galinius. Tai geriausia daryti servise. O šios šeimyninės transporto priemonės praeitį lengvai gali „perskaityti” net ir diletantas: nudėvėtos plastmasinės bagažinės detalės liudija, kad vienatūris buvo naudojamas kroviniams vežioti.

Beje, gera galinių sėdynių būklė neturėtų reikšti, kad Scénic nebuvo naudojamas kaip transporteris. Galbūt jos paprasčiausiai buvo išmontuotos siekiant padidinti bagažinę.

Vis dėlto, nepaisant visų išvardytų problemų, geros būklės naudotas Scénic, reguliariai ir tinkamai prižiūrimas gerų serviso meistrų, taps geru šeimos draugui ilgam laikui.

Žilvinas Svitojus

Išvada

Renault Mégane Scénic yra geros apsaugos nuo korozijos pavyzdys. Deja, apie dujų išmetimo sistemą to nepasakysi – rūdys ją be galo myli. Taip pat dažnai pasitaiko posūkių žibintų ir apšvietimo sistemos defektų. Kitos prancūziško vienatūrio silpnosios vietos: stabdžių diskai bei stabdžių jėgos reguliavimo sistema. Tačiau gerai prižiūrimas Scénic tarnaus tikrai ilgai ir ištikimai.

 

Modelio istorija

1996 gruodis. Pristatomas Renault Scénic, platforma perimta iš Renault Mégane. Varikliai: benzininiai 1.6/75 AG ir 90 AG, 2.0/113 AG bei 1.9/98 AG turbodyzelinis.

1998 rugsėjis. Pasirodo nauji 16V benzininiai varikliai: 1.4/95 AG, 1.6/107 AG ir 2.0/138 AG.

1999 balandis. Pakeičiama išvaizda ir vardas: palikęs Mégane šeimą, vienatūris vadinasi tik Scénic.

2000 birželis. Pristatomas Scénic RX4 su visais varančiaisiais ratais.

 

Privalumai

Mažai nuvertėja

Talpus

Kėbulas nerūdija

 

Trūkumai

Nesandarios variklio tarpinės

Pūva duslintuvas

Susidėvi stabdžių diskai

 

Silpnosios vietos

Išmetamųjų dujų sistema – didžiausia Renault Mégane Scénic silpnoji vieta. Rūdys apninka visą duslintuvą. Stabdžių diskai ir stabdymo jėgos reguliavimo sistema dažnai sulaukia kritikos atliekant patikrą techninės apžiūros stotyse. Pikta ir brangu: alyvos nuotėkis dėl nesandarių tarpinių. Streikuojantys imobilizatoriai daugelį šių automobilių savininkų privertė ieškoti pagalbos. Nuolat rūpesčių kyla dėl trumpųjų šviesų ir posūkio žibintų.

 

Techniniai duomenys

Ilgis (mm)       4130

Plotis (mm)    1720

Aukštis (mm) 1600

Durų/vietų salone sk.            5/5

Variklis          benzininis

Variklio darbinis tūris (l)       2,0

Variklio cilindrų sk.              4

Variklio galia (AG esant aps./min.)             114/5400

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)                168/4250

Pavarų dėžė   5/mech.

Maks. greitis (km/h)             185

Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h                      11,1

Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 12/6,3/7,1

Degalų bako talpa (l)           68

Bagažnės talpa (l)                1850

Automobilio masė (kg)         1270/1800

Kaina (Lt)    nuo 8,5 tūkst.

www.auto-bild.lt