Antros kartos Toyota hibridiniai automobiliai Lietuvoje pasirodė prieš ketverius metus. O ką galima pasakyti apie pirmosios kartos Toyota Prius hibridą. Mūsų kolegos Vokietijoje jį išbandė ir rado beveik tobulą naudotą automobilį.
1997-aisiais „Toyota” koncernas Japonijoje pristatė pirmąjį hibridinį automobilį. Po ketverių metų Toyota Prius pasirodė ir Europoje. Su šiuo modeliu „Toyota” pasaulyje užsitikrino pirmąją hibridiniais varikliais varomų automobilių vietą.
Lietuvoje pirmosios kartos Toyota Prius automobiliais prekiauta nebuvo. Kad ir kaip būtų, anuomet automobilio jėgainė atrodė tikrai neįprasta – mašina varoma elektra arba benzininiu varikliu, o kartais ir abiem varikliais vienu metu.
Važiuojant nuokalne ar stabdant, energijos perteklius grąžinamas atgal į akumuliatorius, kuriais ir varomas elektrinis variklis. To dar niekada nebuvo nė viename serijiniame automobilyje. Lieka atsakyti į klausimą – ar šios mašinos patikimos?
Ant keltuvo
Kolegos iš Vokietijos išsinuomojo Prius iš naudotų automobilių prekyvietės šalia Hamburgo. Septynerių metų mašina buvo nuriedėjusi 46 230 km. Iš karto jos užvesti nepavyko, nes akumuliatorius buvo nusėdęs.
Nieko keisto, nes daugumai procesų naudojama elektros srovė labai greitai iškrauna akumuliatorių (akumuliatoriaus kaina – 472 Lt). Kol kas tik tiek bėdų. Pakėlus automobilį ant keltuvo, Prius atrodo kaip naujas. Tekanti alyva? Nė lašo. Rūdys? Nėra. Stabdžiai? Tvarkingi. Tarpinės? Lyg ką tik iš gamyklos. Ar Prius – automobilis be trūkumų? Reikia pasidairyti atidžiau.
Paieška internete
Interneto diskusijose Prius vairuotojai mielai dalijasi mintimis apie savo transporto priemones. Dažniausiai džiaugiamasi mažomis degalų sąnaudomis – vidutiniškai nuo 4,3 iki 5,9 litrų 100 km kelio. Tačiau niekas nedrįsta teigti, kad automobilis gražus. „Tiesa, dėl tokių smulkmenų kaip dizainas po trijų mėnesių nebesuki galvos, – teigia vienas Prius vairuotojas. – Žavi moderni jo jėgainė”.
Oficialūs „Toyota” atstovai
„Tiesą sakant, problemų dėl akumuliatoriaus kyla retai”, – teigia koncerno „Toyota” atstovai. Tačiau jei automobilio elementai ilgą laiką buvo neįkraunami, akumuliatorių gali tekti ir keisti. O tai kainuos išties nepigiai – 8000 Lt. Tačiau dažniausiai jie tarnauja visą automobilio gyvenimą ir tikrai ne mažiau nei 15 metų.
Taip pat ir elektriniame variklyje niekas neturi gesti. Visa sistema praktiškai nereikalauja techninės apžiūros. Išskyrus vieną smulkmeną – nuvažiavus 150 tūkst. km, reikia pakeisti variklio aušinimo skystį. Elektrinis variklis turi atskirą aušinimo sistemą, tad skystį reikia pakeisti ir jame.
Skundų dėžutė
Tiesa, skundų nelabai ir yra. Ilgalaikio testo metu buvo nuvažiuota per 100 tūkst. km, o per tą laiką perdegė tik valstybinio numerio apšvietimo lemputė. Tačiau išardžius automobilį buvo aptikta korozijos židinių! Vis dėlto ir Toyota Prius hibridas nėra stebuklingas.
Leonas Paplauskas
Modelio istorija
1997 m. Pasirodo pirmosios kartos Toyota Prius (modelis NHW10). Parduodamas tik Japonijoje.
2001 m. Prius modeliu NHW11 pradėta prekiauti už Japonijos ribų.
2003 m. Pristatytas antros kartos Prius (modelis NHW20).
Techniniai Toyota Prius (2000 m.) duomenys
Ilgis (mm) 4315
Plotis (mm) 1695
Aukštis (mm) 1480
Durų/vietų salone sk. 4/5
Variklis benzininis
Variklio darbinis tūris (l) 1,5
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 72/4500
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 115/4200
Pavarų dėžė variatorius
Maks. greitis (km/h) 160
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 13,4
Degalų bako talpa (l) 50
Bagažinės talpa (l) 390
Automobilio masė (kg) 1250
Padangos (priekinės, galinės) 175/65 R15
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 5,9/4,6/5,1
Kaina Vokietijoje (eurais) 10 990
Toyota Prius (2000 m.) atsarginių detalių kainos (UAB „Tokvila”)
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 742
Galiniai žibintai (vnt.) 725
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 293
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 219
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 253
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 149
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 379
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 365Lt
Priekinis sparnas 615
Išvada
Novatoriškos technologijos, ilgaamžis, nekenksmingas aplinkai variklis. Prius mieste – nepralenkiamas. Jei pirmos kartos Prius priminė ąžuolinę močiutės komodą, tai antros kartos modelio dizainas pusėtinas. Tačiau tie, kurie susitaikys su ne itin išvaizdžiu pirmos kartos modelio dizainu, ilgą laiką važinės taupiai ir ekologiškai.
Privalumai
Išskirtinis automobilis
Taupus ir ekonomiškas
Mažai gendantis
Trūkumai
Brangūs elementai
Neįspūdinga išvaizda
Nelabai talpus
www.auto-bild.lt