Kia Sportage kainuoja mažiau nei konkurentai, o kokybės atžvilgiu buvusios didelės prarajos tarp jų jau nebėra.
Antroji Kia Sportage karta rinkoje pasirodė 2005 m. Automobiliui buvo suteikta trejų metų garantija. Modelį atnaujinus ir pradėjus jį gaminti Slovakijoje, garantijos laikotarpis buvo pratęstas iki penkerių metų arba 150 tūkst. kilometrų (septynerių metų garantija varikliui). Tad dabar galime įsigyti naudotą automobilį ir dar kelerius metus naudotis gamintojo teikiama garantine priežiūra.
Antroji Kia Sportage karta – geras ir šiuolaikiškas automobilis
Metų arba poros amžiaus automobilį įsigyti bus nelengva. Ne tik todėl, kad ankstesniems šio modelio savininkams neapsimoka jo parduoti po tokio trumpo laiko, bet ir todėl, jog tai iš tiesų gera mašina. Be to, reikia įveikti psichologinį barjerą, nes dar prieš dešimt metų kai kurių Kia modelių kokybė buvo beviltiška.
Tačiau per tą laiką kompanija atliko didelį darbą ir gerokai kilstelėjo ne tik kokybę, bet ir automobilio techninį lygį. Sportage, po kelerių metų pertraukos grįžęs į rinką, išties šiuolaikiškas automobilis. Nors jo salono apdaila ir važiavimo savybės galbūt nusileidžia konkurentams, tačiau jis bus pigesnis: 2006 m. Kia Sportage galima įsigyti nuo 29 tūkst. Lt, o tų pačių gamybos metų Toyota RAV4 bus bent 10 tūkst. Lt brangesnis.
Korėjietiškas SUV pasižymi neblogomis eksploatacinėmis savybėmis. Nors automobilis nėra ilgas (tik 4,35 m), jo salonas gana erdvus – ant galinės sėdynės patogiai įsitaisys net trys keleiviai, gana gera standartinė įranga užtikrins malonią kelionę. Jau į bazinę automobilio versiją LX įeina visas elektros paketas, kondicionierius ir šildomos priekinės sėdynės. Gana dažnas odinis salonas. Svarbiausia, kad kelerių metų Sportage viduje nepastebėsite nekokybiškų apdailos medžiagų ar prastos surinkimo kokybės.
Nors gamybos pradžios antros kartos modeliai turėjo keletą trūkumų, gamintojas labai greitai juos pašalino. Pagyrimo vertas dyzelinis 2.0 CRDi variklis. Iš pradžių jo galia siekė 112 AG, bet jau 2006 m. ji padidėjo iki 140 AG, o po modelio atnaujinimo – net iki 150 AG.
Variklis dinamiškas, gana tylus ir taupus. Tačiau šio variklio varomo automobilio savininkas turi būti pasirengęs tokiems pat gedimams kaip ir konkurentų automobiliai. Tai bėdos dėl „Common Rail” sistemos (gamintojas „Bosch” arba „Denso”), dvimasio smagračio ir turbokompresoriaus. Deja, išvardytų gedimų gamintojas pagal garantiją paprastai netaiso, o jų remontas brangus.
Kadangi gamykla Rytų Europoje, lengviau gauti ir atsarginių detalių
Bėdų dėl variklio ir pakabos kyla retai. Patikimas elektra valdomas tarpašinis diferencialas. Elektronikai nustačius ratų greičio skirtumą, į darbą įtraukiama galinė ašis. Tačiau važiuoti bekele reikia atsargiai – nors prošvaisa nemaža (190 mm), variklio dugną saugo tik plonas plastikinis dangtis.
Deja, net paprastas Kia Sportage remontas gali nemažai kainuoti, nes detalės nepigios, o neoriginalių detalių rinkoje kol kas nėra daug.
Leonas Paplauskas
Išvada
Per kelerius pastaruosius metus Kia automobilių kokybė labai pagerėjo. Nuo 2005 m. gaminamas Sportage techniniu atžvilgiu beveik niekuo nenusileidžia konkurentams. Automobilio išvaizda ir vidaus apdailos kokybė irgi nebloga. Trūksta tik prestižo, užtat šį automobilį galima įsigyti labai patrauklia kaina. Dairantis naudotos mašinos su dyzeliniais 2.0 CRDi varikliais reikia atkreipti dėmesį į įpurškimo sistemos darbą, sankabą ir dvimasį smagratį. Eksploatacinės išlaidos nėra didelės, bet neoriginalių atsarginių dalių pasirinkimas nedidelis.
Kaina nuo 29 000 Lt
Metai nuo 2005 m.
Variklis 2.0
Galia 112-150 AG
Gedimai
Kartais sugenda „Common Rail” sistemos apsauginis vožtuvas – krinta įpurškimo slėgis
Dažniausiai susidėvi pakabos stabilizatoriaus įvorės, kiti elementai gana patvarūs
Jautriausia išmetamųjų dujų sistemos dalis – lankstus pintas sujungimas
Pakeitus konstrukcinius sprendimus, guminės įvorės (vadinamieji sailentblokai) taip greitai nebedyla
Privalumai
Patraukli automobilio išvaizda
Patikimas 2.0 CRDi variklis
Gera antikorozinė danga
Trūkumai
Streikuojanti „Commnon Rail” sistema
Nedidelė bagažinės talpa
Nepatikimo automobilio įvaizdis
Techniniai Kia Sportage 2.0 CRDi (2006 m.) duomenys
Ilgis (mm) 4350
Plotis (mm) 1800
Aukštis (mm) 1730
Durų/vietų salone sk. 5/5
Variklis turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris (cm3) 1991
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 140/4000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 305/1800
Pavarų dėžė 6/mech.
Maks. greitis (km/h) 177
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 12
Degalų bako talpa (l) 58
Bagažinės talpa (l) min./maks. 392/1442
Automobilio masė (kg) 1540
Padangos (priekinės, galinės) 235/60 R16
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 8,9/6,2/7,1
Kaina (Lt) nuo 29 tūkst.
Kia Sportage 2.0 CRDi (2006 m.) atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 350
Galiniai žibintai (vnt.) 700
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 270
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 235
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 120
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 95
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 280
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 105
Sankabos komplektas 1095
Priekinis sparnas 230
www.auto-bild.lt