Lietuva garsėja galingais, daugialitražiais automobiliais, tačiau dabartinėmis ekonominėmis sąlygomis tai ypač akivaizdus ir neracionalus pinigų švaistymas.
Pabandykime įsivaizduoti, kas nutiktų, jei visus Lietuvoje esančius galiūnus pakeistume ekonominės klasės automobiliais?
Apskaičiuoti nesudėtinga. Remiantis Statistikos departamento duomenimis, dabar Lietuvoje yra įregistruoti 1 671 065 lengvieji automobiliai. Norėdami sužinoti bent apytikrį jų sunaudojamą degalų kiekį, turėtume iškelti keletą prielaidų.
Visų pirma orientuotis į bendrus statistinius duomenis, bylojančius, jog kiekvienas lengvasis automobilis vidutiniškai sunaudoja maždaug 8 litrus 100-tui kilometrų. Ir tai palyginti tik optimistinė prielaida. Taip pat tarkime, kad vidutiniškai šis automobilis per metus nuvažiuoja 10 000 km.
Remiantis šiais duomenimis, nesunku suskaičiuoti, kad visų Lietuvoje esančių automobilių vairuotojai per metus į kuro bakus supila 1 336 852 000 litrus benzino.
Jei visus automobilius pakeistume ekonominės klasės automobiliais, pavyzdžiui, naujaisiais „Volkswagen Polo“, kurių dyzelino sąnaudos gerokai mažesnės – tik 4,2 l/100 km, per metus sutaupytume 2,16 milijardus litų su sąlyga, kad vieno litro benzino kaina – 3,4 lito.
Tai ne tik ženklus degalų taupymas. Tokiu būdu padėtume išsaugoti klimato pusiausvyrą pasaulyje, kurią šiuo metu itin nepalankiai veikiame. Pasirinkę ekonomiškus mažalitražius automobilius, galėtume sumažinti anglies dioksido (CO2) išmetimo kiekį iki 0,38 tonos, o dabar šis rodiklis Lietuvoje – 1,2 tonos žmogui per metus.
Atsižvelgiant į tai, kad nuo sausio 1 dienos mūsų kaimynai įsiveda naujus mokesčius, naujų mažalitražių automobilių savininkai turės mokėti tikrai nedidelį automobilių mokestį – gerokai mažesnį, nei didelių automobilių savininkai. Svarbu, kad šis mokestis apskaičiuojamas pagal išmetamo CO2 kiekį. Galimas daiktas, kad Lietuvoje šios mokesčių normos anksčiau ar vėliau bus priimtos.
Pagaliau rastume ir atsakymą į pradžioje užduotą klausimą: kas atsitiktų, jei visus Lietuvos automobilius pakeistume ekonominės klasės automobiliais? Atsakymas būtų vienas – tiek kiekvienas iš mūsų, tiek ir visa šalis apskritai sutaupytų bei savo elgesiu padėtų spręsti globalinio atšilimo problemą.
Taigi, dabar tinkamiausias laikas ne žodžiais, o darbais imtis atsakomybės tiek už save, tiek už aplinką, kurioje gyvename!
www.auto-bild.lt