Kokia yra pigioji „bulka” Audi 80

Audi80_FMS_09_17

Mūsų kolega iš vokiško žurnalo „Auto Bild” Jensas Tanzas tris mėnesius važinėjo grašius kainuojančiu automobiliu – lietuvių mylima „bulka” Audi 80. Štai jo įspūdžiai.

Audi80_pagrindine_09_17

Lietuvoje naujas automobilis vidutiniškai kainuoja apie 65 000 litų. Per milijoną eurų kainuojančiu Bugatti Veyron taip pat važinėja vienas lietuvis verslininkas. Tiesa, ne Lietuvoje.

Bet kur yra mažiausios kainos riba, kai dar įmanoma gana komfortiškai naudotis pigiu automobiliu? Žurnalo „Auto Bild” darbuotojas Jensas Tanzas nusprendė tai išmėginti praktiškai. Ar galima įsigyti „bulką” už kelis šimtus eurų ir nepatiriant rimtesnių problemų ją eksploatuoti? Jo nuotykiai bei verdiktas čia ir pateikiami.

Devintąjį dešimtmetį Audi buvo tikras revoliucionierius. Dar 1986 metais pradėtas gaminti Audi 80 buvo pirmasis savo klasės automobilis, turėjęs cinkuotą kėbulą. Žvelgiant į tokių naudotų automobilių pasiūlą rinkoje paieška tampa sunkesnė, nei galima tikėtis. Senieji Audi 80 dažniausiai arba visiškai sudrožti, arba kainuoja ne taip mažai. Nors jų skardos nerūdija, matyti, kad pastaraisiais metais dauguma apžiūrėtų modelių nebuvo rūpinamasi.

Galiausiai vokiečių kolegai pavyko rasti daugiau mažiau priimtiną variantą Liubeko mieste. Automobilis pagamintas 1990 metais, juodos spalvos, penkių pavarų su 2.0/113 AG varikliu. Net techninės apžiūros talonas dar galiojo iki 2009 m. vasario mėnesio. Tiesa, išmetamųjų dujų sistema po aštuoniolikos metų naudojimo buvo surūdijusi prie katalizatoriaus ir ties viduriniu bakeliu, o stabdžių sistema ir priekinė pakaba reikalavo remonto. Taip pat reikėjo pakeisti plikas padangas. Viena stiklo pakėlimo rankenėlė nulūžusi, nebeveikia variklio temperatūros matuoklė – kaip žinoti, ar variklis neperkaitęs?

Draugystė nuo pirmos akimirkos

Vieną penktadienį, ir ne bet kokį, o tryliktą mėnesio dieną, Jensas pasirašė pirkimo–pardavimo sutartį ir paklojo ant stalo 600 eurų (beveik 2100 Lt). Pasak Jenso, jau važiuodamas namo jis su Audi automobiliu labai susidraugavo. Variklis sukosi maloniai, pavarų svirtis dirbo tiksliai. Odometras rodė 78 tūkst. kilometrų ridą – įdomu, kelis kartus jis jau buvo apsisukęs? „Grundig” firmos kasetinis radijo grotuvas vis dar veikė ir po kurio laiko viskas aplinkui ėmė atrodyti gana kokybiškai. Tik medžiaginiai sėdynių apmušalai buvo nutrinti ir dėmėti.

Audi80_skydelis_09_17

Nusprendęs šiek tiek atnaujinti automobilio išvaizdą, Jensas jį nuplovė ir nuvaškavo.

Na štai, po nedidelio vargo Audi 80 vėl sužvilga savo pirminiu puošnumu. Bet kaip bus su technine dalimi? Reikia pripažinti, kad automobilio priežiūra nesudėtinga. Erdvės po variklio dangčiu daug, o pasiėmus raktus nesunkiai pasiekiamos giliausios kertelės. Nedaug elektronikos – taip pat nekelia didesnių rūpesčių. Tiesa, čia nerasite šiuolaikiniam automobiliui įprastų privalumų – nėra net saugos oro pagalvių ar galinių saugos diržų, o pačią ABS sistemą „Audi” koncernas siūlė tik už papildomą kainą. O tai jau nesaugu.

Kaip Audi 80 tapo Aldi 80

Savo sėkmingąjį pirkinį kolega pavadino „Aldi 80”. „Aldi” – tai pigių prekių parduotuvių tinklas Vokietijoje. O ko iš jo daugiau norėti – automobilis važiuoja ir netgi stabdo. Jei reikia, galima lėkti net 180 km/h greičiu. O jei niekur neskubama, 100 km kelio jam pakanka 7 litrų 95 markės benzino. Be to, jis puikiai tinka ir kroviniams pervežti. Galinėje sėdynėje esanti anga leidžia vežti ir ilgus krovinius. O kas netelpa į vidų, išlenda pro stoglangį.

Per tris mėnesius, nuvažiavus 5 tūkst. kilometrų, Audi nepateikė jokių netikėtų staigmenų, išskyrus tuos gedimus, kurie jau buvo pastebėti perkant. Bet ar apsimoka remontuoti 600 eurų kainuojantį automobilį techninio aptarnavimo centre?

Audi80_bagazine_09_17

Nuvažiavus į automobilių servisą Kylyje buvo suremontuota surūdijusi išmetamųjų dujų sistema, sumontuoti nauji tvirtinimai. Rūpesčių dėl aušinimo skysčio termometro buvo kilę dėl to, kad sugedo daviklis, bet jį nesudėtinga pakeisti, taigi bėdų lyg nebūta.

Vis dėlto nuvykti į autoservisą buvo verta, nes dabar sėdęs į savąjį Aldi 80 Jensas jaučiasi taip, tarsi važiuotų nauju automobiliu. Na, beveik nauju. Ir visa tai papildomai išleidus tik 227 eurus (beveik 7900 Lt). O jei vėl parduotų šį naudotą automobilį – kiek jis prarastų? Nieko panašaus – Jensas net išloštų! Vos į internetą įdėjus skelbimą apie parduodamą Audi 80 iškart atsirado pirkėjas, kuris nesiderėjęs sutiko už automobilį mokėti 1000 eurų. Net kažkaip gaila skirtis…

Leonas Paplauskas


Išvada

Audi 80 ir Jensas Tanzas tapo tikrai geri draugai. Šis automobilis nepriekaištingai atliko savo, kaip patikimo, patogaus ir taupaus palydovo, vaidmenį ir, tikėtina, taip pat puikiai tarnaus ir naujajam savininkui. Kėbulas nerūdija, mechanika nesudėtinga ir patikima, o variklis beveik „neužmušamas”. Galbūt automobilio išvaizda patinka ne kiekvienam, bet Jensas vėl rinktųsi jį, o ne bedvasį naują automobilį, nors trylikametė Jenso dukra Audi-Aldi 80 pavadino tiesiog „kvailu”.

Audi 80: išlaidos (eurais)

Naujo automobilio kaina (1990 m.)                 16 366

Naudoto automobilio kaina (2008 m.)             600

Remontas  277i*

Mokesčiai  100**

Draudimas (4 mėnesiai)                 102***

Benzino išlaidos (3800 km)           371

Pardavimo kaina          1000

Iš viso išlaidų              450

Kilometro kaina           0,12

* Lietuvoje tokio remonto (įskaitant darbą ir detales) kaina būtų apie 300 Lt, ** Lietuvoje tokio mokesčio nėra, ***Lietuvoje privalomojo civilinio draudimo kaina trims mėnesiams – 105 Lt

Techniniai Audi 80 2.0E (1990 m.) duomenys

Ilgis (mm)  4393

Plotis (mm)                 1695

Aukštis (mm)              1397

Durų/vietų salone sk.   4/5

Variklis      benzininis

Variklio darbinis tūris (l)                2,0

Variklio cilindrų sk.     4

Variklio galia (AG esant aps./min.) 113/5300

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)                 170/3150

Pavarų dėžė                5 (mech.)

Maks. greitis (km/h)     196

Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h           10,9

Degalų bako talpa (l)    68

Automobilio masė (kg)                 1080

Padangos (priekinės, galinės)        175/70 R14

Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km)        9,3

Kaina (Vokietijoje – eurais/Lietuvoje – litais)             600/2400

Techniniai Audi 80 2.0E duomenys

Gamybos metai           1990

Variklio darbinis tūris (cm3)           1984

Variklio galia (AG esant aps./min.) 113/5300

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)                 170/3150

Maks. greitis (km/h)     196

Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h           10,9

Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km)             9,3

Audi 80 2.0E (1990 m.) atsarginių detalių kainos

Detalė       Kaina (Lt)

Priekiniai žibintai (vnt.) 80

Galiniai žibintai (vnt.)   85

Priekinių stabdžių diskai (vnt.)       124

Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)                60

Galinių stabdžių diskai (vnt.)         93

Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 43

Priekiniai amortizatoriai (vnt.)        125

Galiniai amortizatoriai (vnt.)           151

Sankabos komplektas  761

Priekinis sparnas         200