Kokiais degalais važiuoti pigiausia

Daugelis vairuotojų nė nemirktelėję pasakytų, kad pigiausia šiuo metu važiuoti dujomis varomu automobiliu. Antroje vietoje nurodytų dyzeliną, paskutinėje – benziną. Ar tai tiesa?

Kai kalbama apie automobilio eksploatacijos išlaidas, degalai bene labiausiai kerta per kišenę. Tarkime, pripildyti 50 litrų talpos baką benzino kainuotų 190 Lt (skaičiuota, kai 1 litras 95 markės benzino kainavo 3,80 Lt), dyzelino – 155 Lt (1 litras dyzelino – 3,10 Lt), o suskystintų dujų – tik 91 Lt (1 litras suskystintų dujų – 1,82 Lt).

Kitaip tariant, minėtas pilnas bakas dujų kainuotų beveik 100 Lt pigiau nei toks pat kiekis benzino. Skirtumas tikrai labai įspūdingas. O jei per mėnesį jums reikia ne 50, o mažiausiai 100 ar net 150 litrų degalų… Tokiu atveju sutaupyta suma dar labiau išauga ir siekia net iki 300 Lt.

Tačiau tai tik viena medalio pusė. Juk priklausomai nuo automobilio variklio maisto rūšies stipriai skiriasi ir degalų sąnaudos. Daugelis vairuotojų tikriausiai žino, kad automobilyje įtaisius dujinę įrangą šių degalų sąnaudos padidėja iki 20 proc.

Kitaip tariant, jei jūsų automobilis vidutiniškai sunaudoja 10 l benzino, tai pradėjus maitinti jį suskystintomis dujomis sąnaudos vidutiniškai padidės iki 12 l. Todėl su minėtu 50 l talpos dujų balionu nuvažiuosite trumpesnį kelią nei su tuo pačiu kiekiu benzino.

Abu kartus laimėjo dyzeliniai automobiliai

Siekdami išsiaiškinti, kokiais degalais šiuo metu važiuoti pigiausia, atlikome nedidelį eksperimentą. Tam pasirinkome du Lietuvoje gana populiarius naudotus automobilius: nuo 2000 iki 2005 m. gamintą VW Passat ir nuo 1995 iki 2000 m. gamintą 5 serijos BMW.

Benzinu mintantis VW Passat po variklio dangčiu turi 2.0/115 AG motorą, kurio vidutinės degalų sąnaudos – 8,4 l/100 km. Giminaičio su dyzeliniu varikliu priekinius ratus suka 1.9/130 AG „širdutė“, kurios apetitas – 5,6 l/100 km.

Pirmuoju automobiliu nuvažiavę 50 tūkst. km benzinui išleistume 15 960 Lt, o antruoju – tik 8680 Lt. Skirtumas – net 7280 Lt. Jei benzininiame VW Passat įtaisytume gamtinių dujų įrangą, degalams, įveikę tą patį atstumą, išleistume 9191 Lt. Tai net 6769 Lt mažiau, nei važiuojant benzinu, bet 511 Lt daugiau nei dyzelinu.

Tačiau reikėtų nepamiršti, kad suskystintų dujų įranga šiam automobiliui kainuotų apie 2600 Lt. Tokiu atveju dujinio automobilio eksploatacijos išlaidos gerokai padidėtų. Apibendrindami šią kovą turime konstatuoti, kad pigiausia važiuoti dyzeliniu VW Passat, įsitaisius dujinę įrangą, o brangiausia – benzinu.

Tuos pačius skaičiavimus atlikome ir su antru eksperimento dalyviu 5 serijos BMW. Tiesa, šį kartą parinkome gerokai galingesnius automobilius: BMW 528i (2.8/193 AG benzininis variklis) ir BMW 530d (3.0/184 AG dyzelinis variklis). Benzininiu BMW numynus 50 tūkst. km, išlaidos degalams siektų net 18 810 Lt, o dyzeliniu – tik 11 160 Lt.

BMW 528i įtaisius dujinę įrangą, išlaidos degalams sudarytų 10 829 Lt. Tačiau vėlgi įvertinus dujinės įrangos kainą, kuri siekia apie 3600 Lt, tampa akivaizdu, kad važiuoti dyzeliniu BMW gerokai pigiau nei benzinu ar dujomis mintančiu broliu.

Dyzelinių mašinų rida dažnai būna didesnė nei benzininių

Derėtų atminti ir tai, kad skelbimuose ar šalies turguose tikrai galima rasti parduodamų automobilių su jau įtaisyta dujine įranga. Neretai pasitaiko ir tokių, kai būna įmontuota net gamyklinė dujinė įranga. Jei jos būklė gera ar bent vidutiniška, taupant pinigus tokį automobilį tikrai apsimoka pirkti. Juk už jį pardavėjas neretai prašo šiek tiek daugiau nei už tokį patį variantą be dujinės įrangos.

Renkantis dyzelinu mintančią mašiną, neprošal ją būtų patikrinti servise, nes iš Vakarų parvaryti dyzeliniai automobiliai dažniausiai būna nuvažiavę didesnį atstumą nei tokios pat, tik benzininės mašinos. Juk dyzelines mašinas dažniausiai perka įmonės ar žmonės, kurie per metus nuvažiuoja 50 tūkst. ar dar daugiau kilometrų. Todėl jei dyzelinis automobilis gerokai „padrožtas“, degalams sutaupytus pinigus po kurio laiko gali tekti palikti už brangų remontą servise.

Mindaugas Malinauskas

Išvada

Važinėti benzinine mašina šiais laikais tikra prabanga. Taip yra todėl, kad 95 markės benzinas vidutiniškai kainuoja apie 70 centų brangiau nei dyzelinas. Be to, benzininiai automobiliai, palyginti su dyzeliniais, sunaudoja daugiau degalų.

Todėl norint taupyti pinigus benzininiame automobilyje (ypač su galingu motoru) tikrai apsimoka montuoti dujinę įrangą. Po gerų metų išleista pinigų suma atsipirks.

O jei jūsų požiūris į dujomis mintančias mašinas yra skeptiškas, belieka vienintelis pasirinkimas – dyzeliniai automobiliai. Dėl gerokai pigesnio dyzelino jais važiuoti šiuo metu labiausiai apsimoka. Tik reikia išsirinkti techniškai tvarkingą mašiną.

10 trumpų patarimų taupantiems

1. Nuimkite stogo bagažinę. Ypač jei ant jos jau kurį laiką nieko nevežate.

2. Išimkite nereikalingus daiktus. Papildomas svoris labiau tuština degalų baką.

3. Tikrinkite oro slėgį padangose. Normalus slėgis – 1,8–2,2 atmosferos.

4. Taupykite elektros energiją. Dėl įjungto radijo sunaudojama iki 0,2 l daugiau degalų.

5. Jei prie šviesoforo ar susidarius spūsčiai iš vietos nejudate ilgiau nei 30 s, išjunkite variklį.

6. Kuo greičiau įjungsite aukštesnę pavarą, tuo mažiau degalų naudos mašina.

7. Važiuokite kuo tolygiau. Stabdykite ir greitėkite ramiai.

8. Greitį didinkite tolygiai. Juk ramiau, vadinasi, taupiau.

9. Iš anksto apgalvokite ir pasirinkite trumpiausią kelionės maršrutą.

10. Užvedėte automobilį – ir važiuokite. Šildydami variklį bereikalingai deginsite degalus.

www.auto-bild.lt