Kuris automobilis idealus mieste: Seat Ibiza, Mazda 2, Opel Corsa ar Renault Clio?

Naujausias ispanų darbas Seat Ibiza atrodo labai elegantiškai. Ne iš kelmo spirti ir jo konkurentai. Kuriam iš šio ketverto atiteks miesto automobilio laurai?

Šiais laikais Ibiza Lietuvoje ne itin madinga – ir kaip atostogų vieta, ir kaip automobilis. Nūnai lietuviai mieliau ilsėtis skrenda į Maljorką, o kalbant apie automobilius – geriau perka konkurentų produkciją. Tačiau artėja permainų laikai. Ispanai pristato visiškai naują jau ketvirtos kartos Ibiza mažylį, kurio dizaino darbams dirigavo naujasis „Seat“ dizaino vadovas Lucas Donckerwolke’as.

Akivaizdu, kad naujoji Ibiza yra drąsių linijų, įsimintino dizaino automobilis. Ar to pakaks, kad automobilis užkariautų pirkėjų širdis, sužinosime visai netrukus. O kol kas išsiaiškinkime, ko vertas naujas ispanų darbas. Tą mums padės padaryti Mazda 2, Opel Corsa ir Renault Clio automobiliai.

AuBi08_31_Seat_visa_09_22

Seat Ibiza ilgiausia

4,05 m ilgio Seat Ibiza yra ilgiausias šio testo automobilis, tačiau iš to nedaug naudos. Juk ant galinių sėdynių įsitaisiusiems keleiviams bus ankštoka. Taip yra todėl, kad dėl žemėjančio stogo galo augalotesni keleiviai galvas turės nulenkti į priekį arba į šoną.

Ir kojoms vietos ne pyragai. Prastai ir tai, kad galinis statramstis gerokai pablogina matomumą atgal. Tačiau priekyje sėdintis vairuotojas ir keleivis erdvės trūkumu tikrai nesiskųs. Jos čia pakanka. Be to, ir sėdynės labai patogios.

Tokias pat patogias sėdynes turi ir Opel Corsa. Tačiau, kitaip nei Seat Ibiza, vokiečių Opel Corsa siūlo daugiau erdvės sėdintiesiems gale. Toks pats erdvus gale sėdintiems keleiviams yra ir Mazda 2 automobilis. Tik šis japonų mažylis ne toks erdvus priekyje sėdintiesiems, o sėdynių atramos bei sėdimosios dalys – per trumpos.

Prikibti reikia ir prie ne itin gerų Mazda 2 valytų. Vairuotojo pusės valytuvas savo darbą atlieka puikiai, o štai keleivio langus nuvalo ne itin kokybiškai. Reikia paminėti ir dar vieną kėbulo trūkumą. Pasirodo, Mazda 2 sparnų arkos nepasižymi gera garso izoliacija, todėl padangų keliamas triukšmas pasiekia salone sėdinčius žmones.

Ketvirtasis testo dalyvis prancūzų Renault Clio turi bene nuobodžiausio dizaino saloną. Kita vertus, Clio gali pasigirti gariausiu matomu ir nemaža sėdintiesiems priekyje atsiveriančia erdve.

AuBi08_31_Mazda2_09_22

Mazda 2 – greičiausia

Visų keturių testo dalyvių varikliai nepasižymi ypatingu temperamentu, tačiau važiuoti šiais automobiliais tikrai malonu. Pati lengvausia – Mazda 2, sverianti vos 1022 kg. Taip yra todėl, kad šis japonų mažylis turi itin tiksliai veikiančią pavarų dėžę.

Taip pat reikia paminėti, kad Mazda 2 yra greičiausias testo automobilis: 100 km/h greitį pasiekia per 11,9 s. Nedaug nuo japonų mažylio atsilieka ir prancūzų Seat Ibiza, kuris sprinto estafetę įveikia vis atsilikęs – per 12,3 s. Kita vertus, esant nedideliems motoro sūkiams, Ibiza variklis savo darbą atlieka tikrai neprastai, tačiau didelių apsukų nemėgsta. Todėl šiuo ispanų automobiliu geriau važiuoti ramiai.

Likę du testo dalyviai yra lėčiausi. Vokiečių Opel Corsa 100 km/h greitį pasiekia per 13,2, o Renault Clio – tik per 13,9 s. Toks prastas Opel Corsa rezultatas yra todėl, kad tai sunkiausias testo automobilis. Jo svoris – net 1175 kg. Tuo tarpu Renault Clio pavaros jungiamos ne itin tiksliai, šiek tiek užsikirsdamos.

Išbandžius Seat Ibiza kelyje tenka pripažinti, kad automobilis turi tikrai vykusią pakabą, puikią vairo sistemą ir geriausius tarp testo ketverto stabdžius. Tokį automobilį išties malonu vairuoti. Kita vertus, nors Ibiza važiuoja labai komfortiškai, didesni kelio nelygumai juntami.

Dar geriau posūkius įveikia Mazda 2 automobilis, kuriam ESP sistema suteikia net per daug laisvės, kol pagauna užmestą automobilio galą. Tačiau japonų mažylis turi didesniems kelio nelygumams jautrią vairo sistema ir pasižymi prastais stabdžiais. Ne itin tiksli vairo sistema pastebima ir sėdus prie Renault Clio vairo. Kita vertus, didžiausias šio prancūzų automobilio privalumas – itin komfortiška pakaba. Tokią pat patogią pakabą turi ir Opel Corsa, bet staigiau įveikiant posūkį automobilis pasvyra. Tai neprideda saugumo jausmo.

Derėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad daugiausiai degalų sunaudoja Opel Corsa. Šio vokiečių automobilio vidutinės benzino sąnaudos testo metu siekė 6,7 l. Atrodytų, nedaug. Bet konkurentų automobiliai tą patį kelią įveikia sutaupydami nuo 0,2 iki 0,3 l benzino. Iš pirmo žvilgsnio – lašas jūroje, tačiau ilgainiui šis skirtumas prikapsės apvalią sumą pinigų.

Mindaugas Malinauskas

 

Mazda 2 – mažas, lengvas ir elegantiškas

AuBi08_31_Mazda_skydelis

Salono dizainas atrodo labai šiuolaikiškai. Ypač maloniai nuteikia lengvai skaitomi prietaisai ir tiksliai po ranka įtaisyta pavarų svirtis

AuBi08_31_Mazda_salon1_09_22

Sėdimoji dalis ir atrama – per trumpos

AuBi08_31_Mazda_09_22

Į akis krinta žemas priekis ir aukštai pakeltas galas

AuBi08_31_Mazda_badazine_09_22

Automobilio Mazda bagažinė mažiausia. Jos tūris – 250 l. Prastai ir tai, kad nulenkus sėdynes bagažinės dugnas netaps lygus

Opel Corsa – mažas, bet solidus automobilis

AuBi08_31_Opel_skudelis_09_22

Raudona prietaisų skydelio apdailos spalva ir lakuota centrinė konsolė labai pagyvina Opel Corsa saloną. Puikus sprendimas

AuBi08_31_Opel_sedynes_09_22

Opel Corsa sėdynės labai komfortiškos

AuBi08_31_Opel_priekis_09_22

Apvalus, stipriai į akis nekrintantis miesto mažylis

AuBi08_31_Opel_bagazine_09_22

Nulenkus sėdynes Corsa bagažinė didžiausia – jos tūris siekia 1100 l. Tiesa, nulenkus sėdynes bagažinės dugnas bus nelygus

Renault Clio – labai komfortiškas miesto mažylis

AuBi08_31_Rena_skydelis1

Visi valdymo prietaisai įtaisyti tiksliai po ranka, tačiau Renault Clio salonas atrodo bene nuobodžiausiai iš viso šio testo ketverto

AuBi08_31_Reno_09_22

Sėdimoji dalis ir atrama – per trumpos

AuBi08_31_Reno_priekis_09_22

Žiūrint į Clio labiausiai į akis krinta suapvalintas priekis

AuBi08_31_Ren_Clio_vidus_09_22

Įsėsti į automobilį labai patogu. Bet ant galinių Renault Clio sėdynių patogiai įsitaisys ne aukštesni nei 1,80 m ūgio žmonės

Seat Ibiza automobilis atrodo labai patraukliai

AuBi08_31_Seat_skudelis_09_22

Ibiza salonas atrodo labai dailiai, netgi šiek tiek sportiškai. Atkreipkite dėmesį, kad centrinė konsolė šiek tiek pasukta į vairuotoją

AuBi08_31_Seat_sedynes_09_22

Ibiza sėdynės labai patogios

AuBi08_31_Seat_nugara_09_22

Išorė patraukia dėmesį. Ypač aštriomis linijomis papuošti šonai

Nenulenkus sėdynių Seat Ibiza yra didžiausia. Jos tūris siekia 292 l. O nulenkus sėdynes bagažinė padidėja iki 938 l

86 AG         Mazda 2 1.3

AuBi08_31_Mazda_variklis_09_22

Vidutinės benzino sąnaudos – 6,4 l

90AG          Opel Corsa 1.4

Vidutinės benzino sąnaudos – 6,7 l

75 AG         Renault Clio 1.2

Vidutinės benzino sąnaudos – 6,4 l

86 AG Seat Ibiza 1.4

AuBi08_31_Seat_variklis_09_22

Vidutinės benzino sąnaudos – 6,5 l

Techniniai gamintojo duomenys  Mazda      Opel         Renault    Seat

Durų/vietų salone sk.      5/5             5/5             5/5             5/5

Variklis        benzininis   benzininis   benzininis   benzininis

Variklio darbinis tūris (l) 1,3             1,4             1,2             1,4

Galia (AG esant aps./min.)              86/6000     90/5600     75/5500     86/5000

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)  122/3500    125/4000    105/4250    132/3800

Maks. greitis (km/h)       172            173            167            175

Pavarų dėžė  5/mech.     5/mech.     5/mech.     5/mech.

Varantieji ratai                priekiniai    priekiniai    priekiniai    priekiniai

Padangos     185/55 R15                 185/65 R15                 165/65 R15                 185/60 R15

Degalų bako talpa (l)      43              45              55              45

Bagažinės talpa (min./maks., l)         250–787    285–1100   288–1028   292–938

Degalų sąnaudos (l)*   6,9/4,6/5,4                 8,0/5,0/6,1                 7,6/4,9/5,9  8,2/5,1/6,2

* – mieste/užmiestyje/vidutinės

Testuota Mazda      Opel         Renault    Seat

Stabdymo kelias (100 km/h, m) atvėsusiais/įkaitusiais stabdžiais           39,1/41,7   41,2/40,8  38,7/39,4   37,9/38,5

Įsibėgėjimas (s) 0–50/0–100 km/h    3,7/11,9     4,4/13,2     4,2/13,9     3,6/12,3

Įsibėgėjimas (s) 60–100/80–120 km/h                12,7/21,0   11,4/19,4   13,7/23,9   12,8/21,8

Kiek degalų sunaudota testuojant (l/100 km)      6,4             6,7             6,4             6,5

Nuvažiuotas atstumas pilnu baku (km)               670            670            850            690

Triukšmingumas (dB) 50/100/130 km/h             60/69/73    63/69/73    64/70/74    62/69/71

Automobilio masė/kraulumas (kg)    1022/463    1175/390    1098/472    1108/418

Kainos/įranga              Mazda      Opel         Renault    Seat

Modifikacija 2 Elegance Astra Enjoy                 Clio Alize   Ibiza*

Oro pagalvių sk.            6               4               4               –

ABS/ESP (Lt)               S/S            S/1983       S/2090       –

Oro kondicionierius/klimato kontrolė (Lt)          S/P            S/1156       S/865         –

Automatinis pavarų perjungimas (Lt)                 P               3450          P               –

Autom. langų kėlikliai priekyje/gale (Lt)             S/S            S/1035       S/N           –

Autom. valdomi lauko veidrodėliai (Lt)              S               S               397            –

CD grotuvas S               S               S               –

Lengvojo lydinio diskai (Lt)             P               1742          1659          –

„Metalic“ dažai (Lt)        1150          1397          1312          –

Bazinė kainas (Lt)       44 710      47 248      35 854      –

S – serijinė, N – nėra, P – kita komplektacija, * kol kas nėra duomenų, nes automobilis Lietuvoje dar neparduodamas

Eksploataciniai duomenys           Mazda      Opel         Renault    Seat

Techninė priežiūra nuvažiavus (km)  20 000       30 000       30 000       –

Remonto išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km   1918          2505          3462          –

Garantija (m.)/ridos apribojimas (km)                3/100 000   2/be aprib. 2/be aprib. –

Prarūdijimo garantija (m.)                12              12              12              –

Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis*        1792/3       1925/3       1487/3       –

* – „Lietuvos draudimo“ duomenys

Įvertinimas

Taškai (maks.)            Mazda      Opel         Renault    Seat

 

Salonas/Bagažinė

Salono erdvumas           30              26              23              23              23

Bagažinė      20              12              15              14              13

Kraulumas    20              17              14              19              15

Sėdynės       30              25              25              24              28

Matomumas 20              14              16              14              13

Valdymo įranga             30              21              23              11              16

Saugumo įranga             30              14              16              14              –

Medžiagų kokybė          20              15              16              14              16

Tarpiniai rezultatai     200           144           148           133           –

 

Variklis/Važiuoklė

Variklis        20              18              16              17              17

Įsibėgėjimas 30              24              22              19              23

Variklio elastingumas     20              13              15              11              13

Važiavimo savybės        30              26              25              27              28

Triukšmingumas            10              8               7               5               7

Komfortas    20              16              17              18              17

Pavarų dėžė  20              19              16              17              19

Vairo sistema                 20              16              15              15              17

Stabdžiai      30              8               6               13              16

Tarpiniai rezultatai     200           148           139           142           157

 

Eksploatacinės išlaidos

Draudimas    20              18              18              19              –

Degalų sąnaudos            40              33              32              33              33

Garantija      20              18              16              16              –

Techninis aptarnavimas  20              18              17              15              –

Nuvertėjimas 10              8               9               7               –

Bazinė kaina 80              54              52              60              –

Papildomos įrangos kaina                10              9               8               8               –

Tarpiniai rezultatai     200           158           152           158           –

Galutinis įvertinimas   600           450           439           433           –

VIETA        1               2               3               –

Išvada

Solidžia taškų persvara šį testą laimi japonų Mazda 2. Tai gana erdvus, nedaug degalų sunaudojantis ir ganėtinai greitas automobilis. Silpniausia Mazda 2 vieta – prasti stabdžiai.

Antroji vieta šį kartą atitenka vokiečių Opel Corsa automobiliui, kuris yra brangiausias, daugiausiai degalų sunaudojantis ir silpnus stabdžius turintis šio ketvertuko atstovas. Tačiau susumavus visus rezultatas Corsa lieka antra.

Trečia vieta šį kartą turi tenkintis prancūzų Renault Clio, kuris pasižymi taupiu varikliu, neblogais stabdžiais ir mažiausia kaina tarp visų testo dalyvių.

Tuo tarpu naujasis Seat Ibiza automobilis liko neįvertintas, mat automobiliu Lietuvoje kol kas dar neprekiaujama. Tačiau reikia pasakyti, kad kaip tik Seat Ibiza Vokietijoje tapo šio testo nugalėtoja.

www.auto-bild.lt