Mažų trūkumų turintis nykštukas Smart

Nykštukinis Smart įsitvirtino rinkoje, be jo neįsivaizduojamas didžiųjų miestų (net ir Lietuvos) gatvių vaizdas. Laikui bėgant atrasime dar daugiau šio mažylio privalumų.

Kaina: 7000 Lt

Gamybos metai: 2004

Rida: 83 500 km

Tie, kurie pirmą kartą įsigyja Smart, jaučiasi keistokai – važinėja tarsi ne automobiliu, o taburete ant ratų. Kita vertus, Smart savininkas iš karto pajunta 2,5 m ilgio transporto priemonės privalumus mieste – pasistatyti šią mašiną kelis kartus lengviau nei įprastą modelį.

Mažasis modelis gali be sunkumų leistis ir į ilgesnes keliones, tik va bagažinės čia beveik nėra. Bet modelis gana ekonomiškas net ir važinėjant mieste: ne veltui Lietuvoje vykstančiuose ekonominiuose raliuose Smart net du kartus tapo nugalėtoju.

Trūkumai: Smart dėl silpno motoro nelengva įveikti statesnes įkalnes, atbulinę pavarą pavyksta įjungti per lėtai, tarpusavyje ne itin gerai suderintas variklis ir sankaba. Tai viena pirmosios Smart serijos konstrukcijos klaidų.

Kaip ir kebli alyvos variklyje lygio kontrolė: norint pasiekti alyvos lygio matuoklį – strypą, pirmiausia reikia nuimti apsauginį apklotą ir variklio dangtį, o tai padaryti gana sunku. Be to, matuoklio strypas ir alyvos pylimo vamzdelis taip nepatogiai sukonstruoti, kad nekantresni vairuotojai gali įpilti per daug alyvos.

Bėdų gali pridaryti ir stiklinis stogas, kuris gali imti ir staiga subyrėti. Naujesniojo Smart stoglangis padarytas iš plastiko, bet ir šis problemiškas, mat gali sutrūkinėti.

Vis dėlto mažasis automobiliukas – didis miestų revoliucionierius ir kovotojas. Net ir po dešimties metų eksploatacijos maždaug pusė Smart automobilių be didesnių kliūčių pereina techninę apžiūrą iš pirmo karto. Tai geras rezultatas kiekvienam automobiliui, juolab mikroskopinės klasės. Šis mažylis jau įėjo į automobilizmo istoriją. Jo „tėvas“ „Daimler Benz“ koncernas gali didžiuotis savo kūdikiu.

Tomas Alksnis

Bandomasis važiavimas

Mūsų bandomojo automobilio gamybos metai – 2004-ieji, po didžiojo modelio atnaujinimo 2003 m. Šio modelio variklio darbinis tūris – 0,7 vietoje buvusių 0,6 litrų bei didesnis sukimo momentas ir geresnis patvarumas. Be to, čia įrengta tikra ESP sistema, kurios gale įmontuotam varikliui ypač gali prireikti tuomet, kai kelio danga slidi.

Vairavimo patirtis. Skaitmeninis kilometrų skaitiklis fiksuoja 83 500 km, bet nuotraukoje pavaizduotas Smart važiuoja kaip naujas: gerai veikia vairo sistema, pavaras pavyksta lengvai ir tiksliai perjungti, variklis dirba tarsi šnypšdamas, tolygiai didindamas apsukas. Niekas nebilda ir netarška, apdailos medžiagų kokybė tokia gera, kad penkerių metų eksploatacija neturėjo jai jokios įtakos.

Mes manome, kad su Smart iš bėdos galima leistis ir į ilgesnes keliones, bet  jis tinkamiausias važinėti mieste. Jam užtenka nedidelio benzininio variklio, įranga irgi paprasta, pakanka paprasto mechaninio kondicionieriaus. Klimato kontrolė čia nebūtina, nes kol ji atšaldo saloną, važiavimo tikslas jau būna pasiektas. Taigi važiuojant geriau atsidaryti langus ir įsileisti šviežio oro, langai (ir seno modelio) atsidaro nuspaudus mygtuką.

Tai teikia džiaugsmo

Pačios geriausios sėdynės iš visų mažų automobilių, geras matomumas, nes sėdynės pakeltos, ir erdvumo pojūtis, apimantis lyg važiuojant vienatūrio tipo automobiliu. Tuo galima patikėti tik tuomet, jeigu esate sėdėjęs Smart automobilyje. Nustebina ir bagažinės talpa: lengvai galima sukrauti šešias dėžes geriamojo vandens. Stogas irgi gana aukštas. Šiam modeliui galima atleisti nedidelius komforto trūkumus, nes nuvertėjimas labai nedidelis – 2003 m. pagaminti ir labai gerai prižiūrėti egzemplioriai dar gali kainuoti apie 10 tūkst. Lt.

Tai kelia susierzinimą

Nervina pakaba. Tiesą sakant, Smart rieda gana minkštai, bet bloga kelio danga mažajam automobiliukui ir jo ekipažui – iššūkis, nes „surenkama“ kiekviena duobutė. Įprasti reikia ir prie automatinės pavarų dėžės: ji dirba per lėtai, keičia pavaras trūkčiodama. Naudotis sankaba irgi reikia išmokti, t.y prisitaikyti prie aplinkybių. Klimato kontrolės sistema labai silpna.

SMART istorija nuo 1998 iki 2007 m.

1998 m. spalio mėn. modelio startas, 0,6 l trijų cilindrų turbininis variklis, pasiekiantis 45 arba 55 AG. Nuo 1999 m. atsirado ir dyzelinis (CDI) modelis, 2003 m. sausį modelis šiek tiek patobulintas: serijinė ESP, naujas 0,7 l benzininis variklis (50 arba 61 AG).

1999 m. Tiuningo kompanija „Brabus“ ėmė tobulinti Smart. Variklis gauna 75 AG, giliau sumontuotos galinės padangos paplatėja iki 205 mmr. Tai suteikė Smart mielą išvaizdą. Maksimalus pasiekiamas greitis – 150 km/h.

2000 m. kovą pasirodo Smart City-Cabrio su benzininiu varikliu, pasiekiančiu 55 AG, atsiranda elektra valdomas stoglangis. Nuo lapkričio pradedama Cabrio gamyba ir su dyzeliniu varikliu. Nuo 2001-ųjų stoglangis atsidaro pasukus degimo raktelį.

2002 m. pasirodo Smart Crossblade (71 AG), kurį pristato dainininkas ir moterų numylėtinis Robbie Williamsas, dėl tokios reklamos šio modeliuko kaina pakyla iki 51 000 eurų (173 tūkst. Lt).

2007 m. pristatomas naujo modelio Smart (tipas 451). Jis 9 cm ilgesnis, turi galingesnį variklį. Svarbiausias patobulinimas – pusiau automatinė pavarų dėžė greičiau perjungia pavaras.

Išvada

Smart, kaip ir visiems automobiliams, reikalinga priežiūra, tik tuomet jis išlaiko savo vertę. Todėl labai svarbu, kas buvo jo savininkas. Atsargiai, jeigu buvusiam savininkui patiko mėgėjišką tiuningas, nes kompleksiška Smart technologija neatleidžia jokio mėgėjiško krapštinėjimo.

Originalių atsarginių detalių kainos

Detalė       Kaina (Lt)

Priekiniai žibintai (vnt.) 680

Galiniai žibintai (vnt.)   500

Priekinių stabdžių diskai (vnt.)       480

Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)                183

Priekiniai amortizatoriai (vnt.)        457

Vandens siurblys         600

Techniniai duomenys

Modelis    Smart Fortwo Coupe

Variklis      3 cil., vienoje eilėje, turbo

Variklio darbinis tūris, cm3           698

Galia (AG), esant aps./min.           61/5250

Maks. sukimo momentas (Nm), esant aps./min                 95/2000

Įsibėgėjimas, 0–100 km/h, s           15,8

Maks. greitis, km/h      135

Pavarų dėžė                6 bėgių, automatizuota

Varantieji ratai             galiniai

Stabdymo kelias, 100–0 km/h, m   39,4

Degalų bakas, l            33

Vid. degalų sąnaudos, l/100 km     6,1

Bagažinės talpa, l         150–260

Tuščio svoris, keliamoji galia, kg   770/220

Ilgis/plotis/aukštis, mm                 2500/1515/1549

www.auto-bild.lt