Sunkiems darbams – pasiruošęs

Nis_NP_pagr_09_22

Nissan NP 300 – taip dabar vadinamas po penkerių metų pertraukos į Lietuvą grįžęs praktiškas japonų pikapas. Ar jam pavyks išsikovoti vietą po saule?

2003 metais iš Baltijos šalių rinkos pasitraukęs palyginti nebrangus Nissan Pick Up ilgai neturėjo pamainos. Labiau įvaizdžiui kurti ir aktyviam laisvalaikiui leisti skirtas Nissan Navara pikapas kainavo nuo 95 tūkst. Lt.

Nis_NP_bagaz_09_22

Konkurentai siūlė Toyota Hilux, Ford Ranger, Mitsubishi L200 ar Mazda BT-50. Ir štai pagaliau išgirdome naujieną, kuri privers suklusti ne vieną triūsiantį žemės ūkyje, statybose ar privačiame versle, kur reikia paprasto, tačiau patikimo automobilio, galinčio pervežti nestandartinius krovinius sudėtingomis sąlygomis.

Darbininkas iš Japonijos

Iš išorės šis kol kas Japonijoje (!) gaminamas automobilis gana patrauklus. Brangesnės jo versijos gali pasigirti kėbulo spalva dažytomis ratų arkomis ir buferiais bei lietais 16 colių ratlankiais. Tačiau ar to reikia praktiškam automobiliui – juolab visa tai kainuoja papildomai.

Nis_NP_skydelis_09_22

Salonas paprastas, novatoriškais sprendimais nepasižymi, veikiau atvirkščiai – slankiojamieji temperatūros reguliavimo jungikliai atrodo lyg atkeliavę iš keliasdešimties metų senumo automobilio. Suprantama, „darbiniam arkliui” visokios dizaino subtilybės nėra būtinos, tačiau konkurentų prietaisų skydeliai atrodo kur kas moderniau.

Nisanas_NP_variklis_09_22

Nepradžiugino ir garso izoliacija. Žinia, pikapuose ji niekada nebuvo ideali, tačiau čia girdi kiekvieną 2,5 litro, 4 cilindrų, 133 AG ganėtinai pajėgaus turbodyzelinio variklio garsą. Jį užvedęs iš karto nusiteiki darbui, ypač, jei tenka važiuoti asfalto keliais.

Nis_NP_konsol_09_22

Reikia pripažinti, kad tiesiąja Nissan NP 300 rieda gana užtikrintai ir nešokinėja lyg pasibaidžiusi kumelė (tai būdinga visiems lingių pakabą turintiems automobiliams). Galbūt tai lėmė puikios kokybės Suomijos keliai, kuriuose ir teko išbandyti šį automobilį.

Nis_NP_prsed_09_22

Tačiau kiekvieną posūkį reikia įveikti itin atsargiai, jei norite išlaikyti numatytą trajektoriją. Bandant suvaldyti  slydimą taip pat gali tekti pavargti – dėl didelio vairo perdavimo skaičiaus ratai vangiai reaguoja į vairo pasukimą. Tas pats pasakytina ir apie stabdžius: galiniai būgniniai – praktiški ir patikimi purvyne, tačiau stabdymo kelias ant asfalto gali nemaloniai nustebinti.

Bekelė nebaisi

Kas kita bekelėje – čia automobilis yra tarp geriausiųjų. Jau bazinėje įrangoje Nissan NP 300 turi priverstinai įjungiamą priekinį tiltą (vien galiniais ratais varomais automobiliais Lietuvoje nebus prekiaujama), taip pat pažemintą pavarą, reikalingą norint įveikti rimtesnį purvyną. Važiuojant 4×4 pavara priekinės stebulės užsirakina automatiškai. Iki rimto visureigio trūksta nebent galinio diferencialo blokavimo.

Tačiau gamintojo pateikiami pravažumo parametrai kelia pagarbą – automobiliu galima įveikti iki pusės metro gylio brastą, taip pat kopti į 39 laipsnių statumo kalną, o maksimalus šoninis pasvyrimas – net 48 laipsniai. Be to, automobilio krovinių skyriuje pervešite 1135 kg ir galėsite tempti net tris tonas.

Nissan NP 300 Pick Up jau dabar galima užsisakyti Lietuvoje, o bazinio modelio kaina – nuo 67 tūkst. Lt.

Leonas Paplauskas

Išvada

Pagaliau „Nissan” turį ką pasiūlyti ieškantiesiems „darbinio arklio”. Automobilis pasižymi puikiu pravažumu, o savo keliamąja galia lenkia daugumą konkurentų. Siauros miestų gatvės ir greitkeliai – ne jo stichija, tačiau užmiesčio vieškeliuose ir bekelėje Nissan NP 300 jūsų nepaves.

Privalumai

Puikus pravažumas bekelėje

Neblogas dyzelinis variklis

Didelė keliamoji galia

Trūkumai

Prasta garso izoliacija

Nevykęs valdymas ant asfalto

Archajiški temperatūros jungikliai

Techniniai Nissan NP 300 Pick Up duomenys

Ilgis (mm)       4955

Plotis (mm)    1825

Aukštis (mm) 1715

Durų/vietų salone sk.*          2/2 (5/4)

Variklis          turbodyzelinis

Variklio darbinis tūris (l)       2,5

Variklio cilindrų sk.              4

Variklio galia (AG esant aps./min.)             133/4000

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)                304/2000

Pavarų dėžė   5 (mech.)

Maks. greitis (km/h)             168

Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h

Degalų bako talpa (l)           75

Automobilio masė (kg)         1810

Padangos (priekinės, galinės)                     215/60 R16

Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės             10,4/8,4/9,1

Kaina (Lt)    67000 Lt

* skliausteliuose nurodyta „Double Cab” versija

Konkurentų bazinių modelių kainos: Mitsubishi L200 – 66 442 Lt, Toyota Hilux – 71 800 Lt, Mazda BT-50 – 79 710 Lt, Ford Ranger – 80 700 Lt.

www.auto-bild.lt