„Honda Accord” prieš „Mazda 6” ir „Ford Mondeo”

trys10_09

Prieš kelis mėnesius Lietuvoje pasirodė naujas japonų darbas Honda Accord. Ko vertas šis automobilis, padės išsiaiškinti aršūs jo konkurentai – japonų Mazda 6 ir vokiečių Ford Mondeo.

Vidutinės klasės sedanai mūsų šalyje gana populiarūs. Tokius automobilius dažnai perka nemažai įmonių vadovų. Šiuo jų pasirinkimu stebėtis tikrai nereikia. Juk vidutinės klasės sedanai pasižymi dailia išvaizda, yra erdvūs, komfortiškai važiuojantys ir gana nebrangūs. Trumpiau tariant, tikrai solidūs automobiliai už priimtiną kainą.

Tačiau nuo šiol įmonių vadovai turės papildomą galvos skausmą rinkdamiesi mašiną. Juk vidutinės klasės sedanų gretas papildė naujas Honda Accord. Ko vertas šis automobilis? Ieškodami atsakymo į šį klausimą naujokui parinkome du gerai Lietuvoje vertinamus ir perkamus konkurentus – Mazda 6 ir Ford Mondeo. Visi trys automobiliai po variklių dangčiai turi dviejų litrų benzininius motorus, kurių galia siekia nuo 145 iki 156 AG. Taigi kuris geriausias?

Erdviausia – Ford Mondeo viduje

Pirmiausia aptarkime visų trijų automobilių išvaizdą. Debiutantas Honda Accord atrodo labai elegantiškas ir drauge sportiškas. Siauri priekiniai žibintai bei akivaizdžiai išpūsti sparnai sportiškumo suteikia ir Mazda 6 sedanui. Visiška šių dviejų automobilių priešingybė yra vokiečių Ford Mondeo. Tai akivaizdžiai labiausiai išpūsta šios trijulės mašina. Trumpiau tariant, jokio azijietiško subtilumo.

Tačiau vos pravėrus Ford Mondeo duris tampa aišku, kad išpūsta automobilio išorė turi privalumų. Juk šio vokiečių sedano viduje labai erdvu. Ypač gerai salono erdvę įvertins gale sėdintys keleiviai – tiek jų kojoms, tiek galvoms vietos per akis. Toks erdvus Ford Mondeo yra dėl to, kad turi itin ilgą ratų bazę. Jos ilgis siekia net 2,85 m. Negana to, automobilis dar ir labai platus. Todėl į Mondeo sulipus penkiems žmonės vietos užteks visiems.

Gana erdvus ir Mazda 6 salonas. Ant galinių sėdynių įsitaisiusiems keleiviams tikrai užteks vietos kojoms, o galvos nesirems į stogą. Tuo tarpu ant galinių Honda Accord sėdynių įsitaisę keleiviai pasijus labiausiai nuskriausti. Jų keliams bus ankštoka, tačiau virš galvų ir į plotį pečiams – erdvės per akis.

Kalbant apie šios trijulės sėdynes, į lyderius išsiveržia naujasis Honda Accord. Šio automobilio sėdynės idealiai apgaubia kūną, yra labai patogios ir puikiai prilaiko įveikiant posūkius. Geru šoniniu prilaikymu pasižymi ir Mazda 6 sėdynės, bet jų sėdimosios dalys yra per trumpos. Tuo tarpu plačios Ford Mondeo sėdynės puikiai tiks tolimoms kelionėms, o jų atlošai nepriglunda prie nugarų taip puikiai kaip Honda Accord automobilyje.

Vis dėlto Ford Mondeo atsigriebia įvertinus bagažinės dydį. Juk šio sedano bagažinė gali praryti 550 l tūrio krovinį. Vos atsilikdama Mazda 6 žengia antra. Šio automobilio bagažinės tūris siekia 519 l. Tuo tarpu naujojo Honda Accord kūrėjai gerokai pataupė. Jie keleivių bagažui numatė viso labo 467 l tūrio bagažinę. Daugeliui žmonių tokios bagažinės tikrai pakaks, bet rezultatas galėtų būti ir geresnis.

Taupiausiai važiuoja Mazda 6

Dabar atėjo laikas visus tris automobilius išbandyti kelyje. Galingiausią motorą po variklio dangčiu slepia naujasis Honda Accord. Jo galia – 156 AG. Šių „arklių” pakanka, kad automobilis pirmas pasiektų 100 km/h greitį – per 9,4 s. Suprantama, toks rezultatas pasiekiamas tik maksimaliai išsukus variklį.

Tačiau net ir tuomet jis dirba gana negarsiai. Neprastą dinamiką demonstruoja ir abu konkurentų sedanai, kurie 100 km/h greitį pasiekia vienodai – per 9,9 s. Sutikite – tikrai neprastas rezultatas. Taip pat reikia pasakyti, kad tiek Mazda 6, tiek Ford Mondeo varikliai didinant apsukas dirba gana tyliai.

Puikiai reikia vertinti ir visų trijų automobilių mechanines greičių dėžes. Pavaros visose trijose mašinose perjungiamos labai tiksliai. Skirtumas tik tas, kad Honda Accord ir Mazda 6 pavarų svirties kelias šiek tiek trumpesnis nei Ford Mondeo.

Susumavus visų trijų automobilių degalų sąnaudas paaiškėjo, kad taupiausiai važiuoja Mazda 6. Šis sedanas vidutiniškai sunaudoja 7,0 l benzino. Nedaug nuo automobilio Mazda 6 atsiliko Honda Accord. Naujasis japonų kūrinys vidutiniškai sunaudoja 7,2 l degalų. Didžiausiu apetitu pasižymi Ford Mondeo. Jo „širdutei” vidutiniškai reikia net 7,9 l benzino, o tai beveik visu litru daugiau nei konkurentai.

Tikriausiai nemažai vairuotojų svajoja apie pakabą, kuri leistų dinamiškai įveikti posūkius ir tuo pat metu užtikrintų gerą komfortą. Šias savybes pavyko suderinti Honda Accord konstruktoriams. Mašina idealiai laikosi kelyje bet kokiomis sąlygomis. Negali jos išmušti iš vėžių nei kelio nelygumai, nei staigus vairo pasukimas. Vienas malonumas valdyti tokį automobilį.

Tuo tarpu Mazda 6 inžinieriai sukūrė gana kietą, sportišką automobilio pakabą. Gerame kelyje Mazda 6 nekelia bėdų, bet prastame elgiasi gana nervingai ir neužtikrina važiavimo komforto. Gana kietai suderinta pakaba pasižymi ir Ford Mondeo. Tačiau už papildomą 4250 Lt mokestį galimą įsigyti aktyvią pakabą, kuri turi kelis važiavimo režimus – „Normal”, „Sport” ir „Comfort”. Būtent pastarasis režimas garantuoja tikrai patogią kelionę.

Mindaugas Malinauskas

Ford Mondeo

– Būdamas ilgiausias ir turėdamas didžiausią atstumą tarp ašių, Ford Mondeo yra erdviausias

– Sėdynės labai patogios ir puikiai prilaiko kūną įveikiant posūkį. Vairuotojo sėdynė valdoma automatiškai

–  Salonas ne tik gražiai atrodo, bet ir padarytas iš kokybiškų medžiagų

– Ford Mondeo pirkėjas gali užsisakyti šildomas (1) bei vėdinamas (2) priekines sėdynes. Tarp priekinių sėdynių įtaisyta daiktadėžė

– Mondeo bagažinės tūris – 550 l

Honda Accord

– Naujasis Honda Accord atrodo labai dinamiškai. Lengvojo lydinio diskus teks pirkti papildomai

– Sėdynės idealiai apgaubia kūną, yra labai patogios ir puikiai prilaiko įveikiant posūkius

– Salono apdailos medžiagos labai kokybiškos. Ant centrinės konsolės – mygtukų miškas

– Pastatyti automobilį padeda „parkavimo” asistentas (1), lubose įtaisytas akinių dėklas (2), o tarp sėdynių – daiktadėžė (3)

– Accord bagažinės tūris siekia tik 467 l

Mazda 6

– Siauri žibintai automobiliui suteikia dinamiškumo. Lengvojo lydinio diskai – standartinė įranga

– Priekinių sėdynių sėdimosios dalys galėtų būti ilgesnės, tačiau sėdynės gerai prilaiko kūną

– Salono dizainas atrodo labai solidžiai, tačiau centrinėje konsolėje mygtukų galėtų būti ir mažiau

– Čia galima įjungti papildomą muzikos grotuvą (1), klimato kontrolės mygtukai labai patogūs (2), o tarp sėdynių – papildoma daiktadėžė (3)

– Mazda 6 bagažinės tūris siekia 519 l

– Visų trijų automobilių radiatoriaus grotelės yra chromuotos

Techniniai gamintojo duomenys Ford Honda Mazda
Durų/vietų salone sk. 4/5 4/5 4/5
Variklis benzininis benzininis benzininis
Variklio darbinis tūris (l) 2,0 2,0 2,0
Galia (AG esant aps./min.) 145/6000 156/6300 147/6500
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 185/4500 192/4300 184/4000
Pavarų dėžė 5/mech. 6/mech. 6/mech.
Varantieji ratai priekiniai priekiniai priekiniai
Padangos 215/55 R16 205/60 R16 215/50 R17
Bagažinės talpa (l) 550 467 519
Degalų bako talpa (l) 70 70 64
Automobilio masė/kraulumas (kg) 1447/613 1414/521 1370/535
Testuota Ford Honda Mazda
Įsibėgėjimas 0–100 km/h (s) 9,9 9,4 9,9
Maks. greitis (km/h) 210 215 214
Degalų sąnaudos mieste (l) 11,2 9,4 9,8
Degalų sąnaudos užmiestyje (l) 6,0 5,9 5,4
Vidutinės degalų sąnaudos (l) 7,9 7,2 7,0
Apsisukimo spindulys (m) 11,5 11,7 11,4
Kainos/įranga Ford Honda Mazda
Modifikacija Mondeo Trend Accord Comfort 6 Elegance
Oro pagalvių skaičius 7 6 6
ABS/ESP S/S S/S S/S
Oro kondicionierius/klimato kontrolė –/S –/S –/S
Automatinis pavarų perjungimas (Lt) N 9200 4170
El. langų kėlikliai priekyje/gale S/S S/S S/S
El. valdomi lauko veidrodėliai                 S S S
CD grotuvas S S S
Ksenoniniai žibintai (Lt) 3080 P P
Lengvojo lydinio diskai (Lt) 1210 P S
„Metalic” dažai (Lt) 1320 S 920
Bazinė kaina (Lt) 74 300 77 000 74 820

S – serijinė, N – nėra, P – kita komplektacija

Eksploataciniai duomenys Ford Honda Mazda
Techninė priežiūra nuvažiavus (km) 20 000 Pagal kompiuterio rodmenis 20 000
Remonto išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km 2250 3893 3151
Garantija (m.)/ridos apribojimas (km) 2/be aprib. 3/100 000 3/100 000
Prarūdijimo garantija (m.) 12 12 12
Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis* 2469/3 2603/3 2530/3

* – „Lietuvos draudimo” duomenys

Taškai (maks.) Ford Mazda Honda
Kėbulas
Erdvė priekyje 40 34 34 31
Erdvė gale 30 27 25 24
Bagažinė 25 22 21 18
Kraulumas 15 15 12 12
Matomumas 20 17 16 15
Sėdynės 30 28 28 29
Valdymo ergonomika 20 17 18 18
Apdailos kokybė 20 18 18 19
Tarpiniai rezultatai 200 178 172 166
Pavara ir pakaba
Įsibėgėjimas 25 17 17 18
Maksimalus greitis 10 8 8 8
Pavarų dėžė 15 14 15 15
Važiavimo savybės 30 28 28 29
Važiavimo komfortas 30 24 23 28
Vairo sistema 15 14 13 15
Apsisukimo skersmuo 5 4 4 3
Tarpiniai rezultatai 130 109 108 116
Išlaidos
Draudimas 20 18 18 18
Degalų sąnaudos 40 34 37 36
Garantija 20 16 18 18
Techninis aptarnavimas 20 19 16 15
Nuvertėjimas 10 8 9 10
Bazinė kaina 80 70 70 68
Papildomos įrangos kaina 10 9 9 9
Tarpiniai rezultatai 200 174 177 174
Galutinis įvertinimas 530 461 457 456
VIETA 1 2 3

Išvada

Visi trys automobiliai buvo verti pergalės. Tai įrodo ir itin mažas juos skirianti galutinė taškų suma. Vis dėlto dėl itin erdvaus salono, talpios bagažinės ir geros kainos šį testą laimi Ford Mondeo. Antroje vietoje įsitaiso Mazda 6 automobilis, kuris irgi yra erdvus bei talpus vidutinės klasės sedanas, siūlomas už prieinamą kainą. Naujasis Honda Accord paskutinis, bet tai greičiausias, gana taupų variklį turintis ir itin komfortiškas automobilis. Jei šis japonų sedanas turėtų šiek tiek didesnę bagažinę ir mažiau kainuotų, būtų pelnytai tapęs šio testo nugalėtoju.

www.auto-bild.lt