Prieš kelis mėnesius Lietuvoje pasirodė naujas japonų darbas Honda Accord. Ko vertas šis automobilis, padės išsiaiškinti aršūs jo konkurentai – japonų Mazda 6 ir vokiečių Ford Mondeo.
Vidutinės klasės sedanai mūsų šalyje gana populiarūs. Tokius automobilius dažnai perka nemažai įmonių vadovų. Šiuo jų pasirinkimu stebėtis tikrai nereikia. Juk vidutinės klasės sedanai pasižymi dailia išvaizda, yra erdvūs, komfortiškai važiuojantys ir gana nebrangūs. Trumpiau tariant, tikrai solidūs automobiliai už priimtiną kainą.
Tačiau nuo šiol įmonių vadovai turės papildomą galvos skausmą rinkdamiesi mašiną. Juk vidutinės klasės sedanų gretas papildė naujas Honda Accord. Ko vertas šis automobilis? Ieškodami atsakymo į šį klausimą naujokui parinkome du gerai Lietuvoje vertinamus ir perkamus konkurentus – Mazda 6 ir Ford Mondeo. Visi trys automobiliai po variklių dangčiai turi dviejų litrų benzininius motorus, kurių galia siekia nuo 145 iki 156 AG. Taigi kuris geriausias?
Erdviausia – Ford Mondeo viduje
Pirmiausia aptarkime visų trijų automobilių išvaizdą. Debiutantas Honda Accord atrodo labai elegantiškas ir drauge sportiškas. Siauri priekiniai žibintai bei akivaizdžiai išpūsti sparnai sportiškumo suteikia ir Mazda 6 sedanui. Visiška šių dviejų automobilių priešingybė yra vokiečių Ford Mondeo. Tai akivaizdžiai labiausiai išpūsta šios trijulės mašina. Trumpiau tariant, jokio azijietiško subtilumo.
Tačiau vos pravėrus Ford Mondeo duris tampa aišku, kad išpūsta automobilio išorė turi privalumų. Juk šio vokiečių sedano viduje labai erdvu. Ypač gerai salono erdvę įvertins gale sėdintys keleiviai – tiek jų kojoms, tiek galvoms vietos per akis. Toks erdvus Ford Mondeo yra dėl to, kad turi itin ilgą ratų bazę. Jos ilgis siekia net 2,85 m. Negana to, automobilis dar ir labai platus. Todėl į Mondeo sulipus penkiems žmonės vietos užteks visiems.
Gana erdvus ir Mazda 6 salonas. Ant galinių sėdynių įsitaisiusiems keleiviams tikrai užteks vietos kojoms, o galvos nesirems į stogą. Tuo tarpu ant galinių Honda Accord sėdynių įsitaisę keleiviai pasijus labiausiai nuskriausti. Jų keliams bus ankštoka, tačiau virš galvų ir į plotį pečiams – erdvės per akis.
Kalbant apie šios trijulės sėdynes, į lyderius išsiveržia naujasis Honda Accord. Šio automobilio sėdynės idealiai apgaubia kūną, yra labai patogios ir puikiai prilaiko įveikiant posūkius. Geru šoniniu prilaikymu pasižymi ir Mazda 6 sėdynės, bet jų sėdimosios dalys yra per trumpos. Tuo tarpu plačios Ford Mondeo sėdynės puikiai tiks tolimoms kelionėms, o jų atlošai nepriglunda prie nugarų taip puikiai kaip Honda Accord automobilyje.
Vis dėlto Ford Mondeo atsigriebia įvertinus bagažinės dydį. Juk šio sedano bagažinė gali praryti 550 l tūrio krovinį. Vos atsilikdama Mazda 6 žengia antra. Šio automobilio bagažinės tūris siekia 519 l. Tuo tarpu naujojo Honda Accord kūrėjai gerokai pataupė. Jie keleivių bagažui numatė viso labo 467 l tūrio bagažinę. Daugeliui žmonių tokios bagažinės tikrai pakaks, bet rezultatas galėtų būti ir geresnis.
Taupiausiai važiuoja Mazda 6
Dabar atėjo laikas visus tris automobilius išbandyti kelyje. Galingiausią motorą po variklio dangčiu slepia naujasis Honda Accord. Jo galia – 156 AG. Šių „arklių” pakanka, kad automobilis pirmas pasiektų 100 km/h greitį – per 9,4 s. Suprantama, toks rezultatas pasiekiamas tik maksimaliai išsukus variklį.
Tačiau net ir tuomet jis dirba gana negarsiai. Neprastą dinamiką demonstruoja ir abu konkurentų sedanai, kurie 100 km/h greitį pasiekia vienodai – per 9,9 s. Sutikite – tikrai neprastas rezultatas. Taip pat reikia pasakyti, kad tiek Mazda 6, tiek Ford Mondeo varikliai didinant apsukas dirba gana tyliai.
Puikiai reikia vertinti ir visų trijų automobilių mechanines greičių dėžes. Pavaros visose trijose mašinose perjungiamos labai tiksliai. Skirtumas tik tas, kad Honda Accord ir Mazda 6 pavarų svirties kelias šiek tiek trumpesnis nei Ford Mondeo.
Susumavus visų trijų automobilių degalų sąnaudas paaiškėjo, kad taupiausiai važiuoja Mazda 6. Šis sedanas vidutiniškai sunaudoja 7,0 l benzino. Nedaug nuo automobilio Mazda 6 atsiliko Honda Accord. Naujasis japonų kūrinys vidutiniškai sunaudoja 7,2 l degalų. Didžiausiu apetitu pasižymi Ford Mondeo. Jo „širdutei” vidutiniškai reikia net 7,9 l benzino, o tai beveik visu litru daugiau nei konkurentai.
Tikriausiai nemažai vairuotojų svajoja apie pakabą, kuri leistų dinamiškai įveikti posūkius ir tuo pat metu užtikrintų gerą komfortą. Šias savybes pavyko suderinti Honda Accord konstruktoriams. Mašina idealiai laikosi kelyje bet kokiomis sąlygomis. Negali jos išmušti iš vėžių nei kelio nelygumai, nei staigus vairo pasukimas. Vienas malonumas valdyti tokį automobilį.
Tuo tarpu Mazda 6 inžinieriai sukūrė gana kietą, sportišką automobilio pakabą. Gerame kelyje Mazda 6 nekelia bėdų, bet prastame elgiasi gana nervingai ir neužtikrina važiavimo komforto. Gana kietai suderinta pakaba pasižymi ir Ford Mondeo. Tačiau už papildomą 4250 Lt mokestį galimą įsigyti aktyvią pakabą, kuri turi kelis važiavimo režimus – „Normal”, „Sport” ir „Comfort”. Būtent pastarasis režimas garantuoja tikrai patogią kelionę.
Mindaugas Malinauskas
Ford Mondeo
– Būdamas ilgiausias ir turėdamas didžiausią atstumą tarp ašių, Ford Mondeo yra erdviausias
– Sėdynės labai patogios ir puikiai prilaiko kūną įveikiant posūkį. Vairuotojo sėdynė valdoma automatiškai
– Salonas ne tik gražiai atrodo, bet ir padarytas iš kokybiškų medžiagų
– Ford Mondeo pirkėjas gali užsisakyti šildomas (1) bei vėdinamas (2) priekines sėdynes. Tarp priekinių sėdynių įtaisyta daiktadėžė
– Mondeo bagažinės tūris – 550 l
Honda Accord
– Naujasis Honda Accord atrodo labai dinamiškai. Lengvojo lydinio diskus teks pirkti papildomai
– Sėdynės idealiai apgaubia kūną, yra labai patogios ir puikiai prilaiko įveikiant posūkius
– Salono apdailos medžiagos labai kokybiškos. Ant centrinės konsolės – mygtukų miškas
– Pastatyti automobilį padeda „parkavimo” asistentas (1), lubose įtaisytas akinių dėklas (2), o tarp sėdynių – daiktadėžė (3)
– Accord bagažinės tūris siekia tik 467 l
Mazda 6
– Siauri žibintai automobiliui suteikia dinamiškumo. Lengvojo lydinio diskai – standartinė įranga
– Priekinių sėdynių sėdimosios dalys galėtų būti ilgesnės, tačiau sėdynės gerai prilaiko kūną
– Salono dizainas atrodo labai solidžiai, tačiau centrinėje konsolėje mygtukų galėtų būti ir mažiau
– Čia galima įjungti papildomą muzikos grotuvą (1), klimato kontrolės mygtukai labai patogūs (2), o tarp sėdynių – papildoma daiktadėžė (3)
– Mazda 6 bagažinės tūris siekia 519 l
– Visų trijų automobilių radiatoriaus grotelės yra chromuotos
Techniniai gamintojo duomenys | Ford | Honda | Mazda |
Durų/vietų salone sk. | 4/5 | 4/5 | 4/5 |
Variklis | benzininis | benzininis | benzininis |
Variklio darbinis tūris (l) | 2,0 | 2,0 | 2,0 |
Galia (AG esant aps./min.) | 145/6000 | 156/6300 | 147/6500 |
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) | 185/4500 | 192/4300 | 184/4000 |
Pavarų dėžė | 5/mech. | 6/mech. | 6/mech. |
Varantieji ratai | priekiniai | priekiniai | priekiniai |
Padangos | 215/55 R16 | 205/60 R16 | 215/50 R17 |
Bagažinės talpa (l) | 550 | 467 | 519 |
Degalų bako talpa (l) | 70 | 70 | 64 |
Automobilio masė/kraulumas (kg) | 1447/613 | 1414/521 | 1370/535 |
Testuota | Ford | Honda | Mazda |
Įsibėgėjimas 0–100 km/h (s) | 9,9 | 9,4 | 9,9 |
Maks. greitis (km/h) | 210 | 215 | 214 |
Degalų sąnaudos mieste (l) | 11,2 | 9,4 | 9,8 |
Degalų sąnaudos užmiestyje (l) | 6,0 | 5,9 | 5,4 |
Vidutinės degalų sąnaudos (l) | 7,9 | 7,2 | 7,0 |
Apsisukimo spindulys (m) | 11,5 | 11,7 | 11,4 |
Kainos/įranga | Ford | Honda | Mazda |
Modifikacija | Mondeo Trend | Accord Comfort | 6 Elegance |
Oro pagalvių skaičius | 7 | 6 | 6 |
ABS/ESP | S/S | S/S | S/S |
Oro kondicionierius/klimato kontrolė | –/S | –/S | –/S |
Automatinis pavarų perjungimas (Lt) | N | 9200 | 4170 |
El. langų kėlikliai priekyje/gale | S/S | S/S | S/S |
El. valdomi lauko veidrodėliai | S | S | S |
CD grotuvas | S | S | S |
Ksenoniniai žibintai (Lt) | 3080 | P | P |
Lengvojo lydinio diskai (Lt) | 1210 | P | S |
„Metalic” dažai (Lt) | 1320 | S | 920 |
Bazinė kaina (Lt) | 74 300 | 77 000 | 74 820 |
S – serijinė, N – nėra, P – kita komplektacija
Eksploataciniai duomenys | Ford | Honda | Mazda |
Techninė priežiūra nuvažiavus (km) | 20 000 | Pagal kompiuterio rodmenis | 20 000 |
Remonto išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km | 2250 | 3893 | 3151 |
Garantija (m.)/ridos apribojimas (km) | 2/be aprib. | 3/100 000 | 3/100 000 |
Prarūdijimo garantija (m.) | 12 | 12 | 12 |
Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis* | 2469/3 | 2603/3 | 2530/3 |
* – „Lietuvos draudimo” duomenys
Taškai | (maks.) | Ford | Mazda | Honda |
Kėbulas | ||||
Erdvė priekyje | 40 | 34 | 34 | 31 |
Erdvė gale | 30 | 27 | 25 | 24 |
Bagažinė | 25 | 22 | 21 | 18 |
Kraulumas | 15 | 15 | 12 | 12 |
Matomumas | 20 | 17 | 16 | 15 |
Sėdynės | 30 | 28 | 28 | 29 |
Valdymo ergonomika | 20 | 17 | 18 | 18 |
Apdailos kokybė | 20 | 18 | 18 | 19 |
Tarpiniai rezultatai | 200 | 178 | 172 | 166 |
Pavara ir pakaba | ||||
Įsibėgėjimas | 25 | 17 | 17 | 18 |
Maksimalus greitis | 10 | 8 | 8 | 8 |
Pavarų dėžė | 15 | 14 | 15 | 15 |
Važiavimo savybės | 30 | 28 | 28 | 29 |
Važiavimo komfortas | 30 | 24 | 23 | 28 |
Vairo sistema | 15 | 14 | 13 | 15 |
Apsisukimo skersmuo | 5 | 4 | 4 | 3 |
Tarpiniai rezultatai | 130 | 109 | 108 | 116 |
Išlaidos | ||||
Draudimas | 20 | 18 | 18 | 18 |
Degalų sąnaudos | 40 | 34 | 37 | 36 |
Garantija | 20 | 16 | 18 | 18 |
Techninis aptarnavimas | 20 | 19 | 16 | 15 |
Nuvertėjimas | 10 | 8 | 9 | 10 |
Bazinė kaina | 80 | 70 | 70 | 68 |
Papildomos įrangos kaina | 10 | 9 | 9 | 9 |
Tarpiniai rezultatai | 200 | 174 | 177 | 174 |
Galutinis įvertinimas | 530 | 461 | 457 | 456 |
VIETA | 1 | 2 | 3 |
Išvada
Visi trys automobiliai buvo verti pergalės. Tai įrodo ir itin mažas juos skirianti galutinė taškų suma. Vis dėlto dėl itin erdvaus salono, talpios bagažinės ir geros kainos šį testą laimi Ford Mondeo. Antroje vietoje įsitaiso Mazda 6 automobilis, kuris irgi yra erdvus bei talpus vidutinės klasės sedanas, siūlomas už prieinamą kainą. Naujasis Honda Accord paskutinis, bet tai greičiausias, gana taupų variklį turintis ir itin komfortiškas automobilis. Jei šis japonų sedanas turėtų šiek tiek didesnę bagažinę ir mažiau kainuotų, būtų pelnytai tapęs šio testo nugalėtoju.
www.auto-bild.lt