Jis patinka beveik visiems

[imagebrowser id=40]

BMW „trečiukas” tarp naudotų automobilių pirkėjų mėgiamas kaip karšti pyragėliai. O dar visai neseniai ši mašina pagal savo kainą priklausė aukštos klasės virtuvei.

Pirmoji gera žinia – vairavimo malonumas už gana priimtiną kainą. 3 serijos BMW sedanų modelių kaita gerokai sumažino ankstesnės kartos automobilio kainą. Prieš penketą metų tapo įperkami netgi BMW „trečiukai”, varomi galingų šešių cilindrų variklių.

Daugelį stebina tiesiog pasakiškas šios mašinos valdomumas. Be to, visi šio modelio automobiliai gali pasiūlyti priekines, šonines ir galvos saugos oro pagalves, nes jos buvo įtrauktos į naujų modelių serijinės įrangos sąrašą.

Deja, kalbėdami apie „trečiuko” vairo mechanizmo tikslumą, galime pasakyti, kad čia BMW koncernas šiek tiek perlenkė lazdą – daugybė savininkų skundžiasi šiek tiek drebančiu vairu stabdant ir važiuojant nelygiu keliu. Dėl to nekaltas nei vairo mechanizmas, nei stabdžiai, tiesiog priekinė pakaba per minkšta.

bem10_29

O jei priekyje girdisi stuksenimas, tai dažniausiai kaltininkais bus lankstai (vadinamieji šarnyrai). Taip atsitinka jau nuvažiavus 40 tūkst. km. Tokiais atvejais labiausiai nervina tai, kad šias detales teks keisti tik kartu su visa svirtimi. O toks remontas kainuoja mažiausiai 700 litų vienai pusei. Be to, dar reikės daryti ir automobilio ratų geometriją (apie 50 Lt).

Pasitaiko, kad susidėvi priekinių amortizatorių tvirtinimo įvorės, tačiau tai retesnis atvejis. Dėl galinės pakabos kyla dar mažiau rūpesčių. Pačios didžiausios vairuotojų „ramybės” drumstėjos yra tik ašių laikiklių gumos, kurių susidėvėjimas priklauso nuo vairavimo stiliaus ir to, kokiais keliais važinėjama.

Kad ir kaip to norėtume, tačiau kalbant apie BMW automobilius išvengti stereotipų mums nepavyks. Vienas svarbiausių yra tas, kad šių mašinų vairuotojams labai patinka važinėti greitai ir agresyviai. Deja, tokią jų elgseną ypač skatina temperamentingi BMW „trečiuko” varikliai.

Apie rimtus šio modelio motoro gedimus nesulaukta jokių nusiskundimų. Daugiausia problemų kyla dėl variklio mazgų. Labiausiai tai pasakytina apie dyzelius, kurių turbokompresoriai ne itin patvarūs.

Didžiausias problemų šaltinis – 320d modifikacija

Negana to, kad techninių apžiūrų centrų statistika primarginta daugybe įrašų apie dviejų litrų 320d dyzelinių variklių, pagamintų iki 2000 metų, generatorių gedimus, „Auto Bild” skaitytojų skundų knygose dominuoja sugedę šios modifikacijos automobilių oro srauto matuokliai bei per anksti susidėvinčios sankabos. 3.0 dyzeliai daugiausia pasižymi „pavargusiais” „Common Rail” įpurškimo sistemos siurbliais. Tai pastebima, jei akivaizdžiai sumažėja motoro galia.

Benzininiai varikliai taip pat turi jiems būdingų silpnų vietų. Net 2001 m. atnaujinto 318i (143 AG) modelio „Valvetronic” vožtuvų sistema galėtų būti patvaresnė. Beje, po atnaujinimo pagerėjo ir BMW „trečiuko” surinkimo kokybė.

Jei ankstesnių gamybos metų modelis, kurio indeksas E 36, nervindavo erzinančiais bagažinės uždarymo garsais, traškančiu stoglangiu ar klibančiomis sėdynėmis, tai naujesnis (E 46) šių bėdų beveik nebeturi. Kita vertus, bijoti 3 serijos BMW, pagamintų net ir 1998 ar 1999 m., nėra jokio pagrindo – korozija jiems svetima.

Tomas Alksnis

Modelio istorija

1998 m. balandis. Modelio debiutas, E 46 gamybos linijos startas. Varikliai: nuo 118 iki 193 AG, ABS ir šešios saugos oro pagalvės įtraukti į serijinės įrangos sąrašą.

1999 m. sausis. Pristatyta 316i modifikacija su 1.9 (105 AG) keturių cilindrų varikliu.

1999 m. balandis. Pasirodo naujasis kupė.

1999 m. rugsėjis. Pristatytas Touring universalas ir naujasis 3.0 184 AG dyzelinis variklis.

2000 m. balandis. Pradedamas gaminti kabrioletas.

2001 m. birželis. Pasirodo Compact modifikacija.

2001 m. rugsėjis. Išorės atnaujinimas – šiek tiek pakeistas priekis. ESP sistema įtraukta į visų modelių serijinę įrangą.

2004 m. gruodis. Debiutuoja kita modelio karta.

Silpnosios vietos

Kartais sugenda diferencialas (nuotr.). Tai išduoda neaiškūs garsai, sklindantys iš automobilio apačios.

Dyzeliniai varikliai iš esmės labai patvarūs, tačiau pasitaiko turbokompresoriaus ir „Common Rail” sistemos įpurškimo siurbliuko gedimų. Labiausiai tai būdinga 330d modifikacijai. 320d versija dažnai kenčią dėl gendančio oro srauto matuoklio.

Važiuoklė: dažnai važinėjant blogais keliais anksti susidėvi priekinių amortizatorių tvirtinimo įvorės, vadinamieji šarnyrai, skersinių svirčių ir galinės ašies laikikliai. BMW detalės nėra itin pigios.

Retkarčiais sugenda variklio imobilizatoriaus elektronika, taip pat kartais problemų kelia „trečiuko“ navigacinės sistemos ir telefonai.

Stabdžių sistemos susidėvėjimas priklauso nuo važinėjimo stiliaus.

Techniniai BMW 320i E 46 (1999 m.) duomenys

Ilgis (mm)       4471

Plotis (mm)    1739

Aukštis (mm) 1415

Durų/vietų salone sk.            4/5

Variklis          benzininis

Variklio darbinis tūris (cm3)  1998

Variklio cilindrų sk.              4

Variklio galia (AG)              150

Maks. sukimo momentas (Nm)                  210

Pavarų dėžė   5/mech.

Maks. greitis (km/h)             192

Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h                      9,2

Degalų bako talpa (l)           63

Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km)        8,9

Kaina (Lt)    nuo 11 500

BMW 320i E 46 (1999 m.) atsarginių detalių kainos

Detalė          Kaina (Lt)

Priekiniai žibintai (vnt.)         580

Galiniai žibintai (vnt.)            600

Priekinių stabdžių diskai (vnt.)                    380

Galinių stabdžių diskai (vnt.) 300

Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)           183

Galinių stabdžių trinkelės (kompl.)              170

Priekiniai amortizatoriai (vnt.)                     557

Galiniai amortizatoriai (vnt.)  483

Sankabos komplektas (vnt.) 932

Privalumai

Puikus valdomumas

Gera standartinė įranga

Pakankama salono erdvė

Trūkumai

Genda turbinos

Ne itin patvari pakaba, jei važiuojama blogais keliais

Visai nerūdija

Išvada

Remiantis gedimų statistika, pagal pasitaikančius važiuoklės trūkumus 3 serijos BMW E 46 modelis nusipelno aukštesnio nei vidutinis įvertinimo. Visais kitais atvejais BMW „trečiukas” pasižymi beveik puikiomis savybėmis. Išimtis gali būti taikoma tik rankiniam stabdžiui, kuris retkarčiais gali užsikirsti ir dažnai netolygiai stabdo atskirus galinius ratus. Šio modelio žibintai verti pagyrimo, ko nebuvo galima pasakyti apie prieš tai gaminto 3 serijos automobilio „akis”. Nuvertėjimas taip pat geresnis nei vidutinis – trejų metų mašinos praranda apie 38 proc. nuo pradinės kainos, po to kasmet maždaug dar po 3000–3500 Lt.

Nepatvari kėbulo rėmo konstrukcija

2000 m. vasarį pagaminti 3 serijos BMW automobiliai turi nepatvarų galinės ašies tvirtinimu, kuris netikėtai gali lūžti. Pirmiausia atsiranda įtrūkimai tvirtinimo taškuose. Vėliau, esant didelėms apkrovoms, atsiranda nemalonūs garsai. Blogiausiu atveju tenka keisti galinės ašies tvirtinimo elementus, o tam firminiam servisui prireiks net 35 darbo valandų. Tai kainuotų milžiniškus pinigus, nes BMW serviso valandos įkainis – apie 130 Lt. Tačiau firminiai servisai tokiu atveju suteikia „malonę”, nes gamykla padengia dalį net ir naudotų automobilių remonto išlaidų.

www.auto-bild.lt