„Nissan Primera“: greit pradėjo ryškėti trūkumai ir gedimai

[imagebrowser id=70]

Paskutinės kartos Nissan Primera – išties drąsaus ir išskirtinio dizaino automobilis. Tačiau niekas nesitikėjo, kad taip greitai pradės ryškėti jo trūkumai ir gedimai.

Nors jums gali ir labai patikti Nissan Primera P12 išvaizda, apsispręsti ją įsigyti bus sunku, kadangi nuomonės apie šį automobilį nėra itin teigiamos. Paskutinės kartos modelį labiausiai kritikuoja tie vairuotojai, kurie važinėjo ankstesnės kartos Primera P11. Šis automobilis buvo gana patikimas, todėl gedimai, atsirandantys palyginti šviežiuose vėlesnės kartos Primera egzemplioriuose, kelia pagrįstą pasipiktinimą.

Išties, Primera kokybė suprastėjo. Visų pirma, sumažėjo pakabos patvarumas, kurią dažnai tenka remontuoti. Be to, ji gana triukšminga. Daugiausiai rūpesčių kelia priekinės pakabos svirtys ir galinės pakabos stabilizatoriaus traukutės, kurias dažniausiai reikia keisti nuvažiavus vos 20-30 tūkst. kilometrų.

Vėliau gamintojas šiuos elementus pakeitė kokybiškesniais. Deja, neoriginalių detalių gamintojai į šiuos technologinius pakeitimus neatkreipė dėmesio, tad jų siūlomos detalės liko tokios pat nepatvarios.

Funkcionalumo nemažina ir drąsi stilistika

Perkant Primera reikia atkreipti dėmesį, ar nėra susidėvėję priekinių svirčių lankstai (vadinamieji šarnyrai), kadangi šis mazgas keičiamas kartu. Vienos svirties kaina – 935 litai. Taip pat gana greitai išsisandarina vairo kolonėlė. Gamintojas siūlo ją keisti (naujos kaina – 3650 Lt), bet, laimė, kai kurie servisai gali ją restauruoti.

Pasirinkus Primera su 2.2 dCi varikliu, neturėtų kilti didesnių problemų. Japonų variklio galia iš pradžių siekė 126 AG. Po metų motoras buvo modernizuotas ir galia padidėjo iki 138 AG. Deja, šis gana patikimas dyzelis rinkoje pasitaiko kur kas rečiau nei mažesnis ir dažniau gendantis prancūziškas 1.9 dCi dyzelinis variklis (Nissan Primera ir Renault Laguna turi bendrą važiuoklę bei motorus).

Variklio turbokompresorius ir “Denso” firmos tiesioginio įpurškimo sistema – patvarūs, jų gedimo atvejų užregistruota nedaug. Viena iš dažniausiai pasitaikančių erzinančių bėdų – streikuojanti oro srauto matuoklė. Garantinio aptarnavimo metu profilaktiškai nemokamai buvo keičiami paskirstymo grandinės įtempikliai.

Kartais rūpesčių gali kelti automobilio elektros įranga. Pavyzdžiui, dažnai sugesti mėgstantis galinis kairys žibintas, kuriame įmontuota ir galinės eigos vaizdo kamera.  Deja, automobilyje naudojama daug elektronikos, kuri kartais krečia pokštus – bėdų pasitaiko pačių įvairiausių.

Puikus japoniškas dyzelinis variklis

Primera P12 kartais genda, bet nepaisant to, ji išlieka maloni praktiška šeimyninė mašina. Dyzelinis 2.2 dCi variklis demonstruoja puikius parametrus ir sunaudoja ne per daugiausiai degalų: mieste apie 8 l/100 km, trasoje – iki 6,5 l/100 km. Tačiau važiuojant reikia pasirinkti saugų greitį, kadangi pakaba minkšta ir automobiliui nelabai patinka staigūs manevrai.

Universalas  gali pasigirti gana erdvia bagažine (465 l), o ir kitos versijos – sedanas bei hečbekas (kurie atrodo taip pat ekstravagantiškai) yra pakankamai funkcionalūs. Prie virš centrinės konsolės esančių rodmenų galima priprasti, kaip ir prie garso sistemos bei kondicionieriaus valdymo.

Primera su dyzeliniu 2.2 dCi varikliu eksploatacinės išlaidos nėra didelės. Tik reikia paieškoti gerai išlaikytų automobilių, kadangi rimtesnis remontas kainuos daug.

Leonas Paplauskas

nis1

Išvada

Ar paskutinė Primera karta verta dėmesio? Priklausomai nuo to, ko iš jos tikimasi. Jei patikimumo, kuris buvo būdingas ankstesniam modeliui, – tuomet galima nusivilti. Dyzelinis 2.2 dCi variklis daug rūpesčių nekelia, tačiau problemų gali pametėti greitai susidėvinti pakaba ir streikuojanti elektronika, kurios šiame modelyje yra apstu. Paties automobilio išlaikymo kaštai nelabai skirsis nuo kitų šios klasės mašinų eksploatacinių išlaidų.

Kaina nuo 24 500 Lt
Metai 2002-2007
Variklis 2.2dCi
Galia 126-139 AG

Salonas

Salono apdailos medžiagos kokybiškos, tačiau prie radijo ar kondicionieriaus valdymo reikia priprasti. Visos komplektacijos turi centrinėje konsolėje įmontuota didelį ekraną

Universalo bagažinė talpi, praktiška, su dvigubu dugnu

Priekinių sėdynių reguliavimo galimybės plačios, tad galima lengvai surasti kiekvienam patogią padėtį

Ant galinės sėdynės erdvu ir patogu, švelnus gobelenas nuteikia maloniai kelionei

Gedimai

2.2 dCi variklio įpurškimo sistema patvaresnė nei naudojama su prancūzišku dyzeliniu 1.9 dCi/120 AG varikliu

Iš vairo kolonėles teka skystis ir tik nedaugelis servisų gali šį trūkumą patikimai pašalinti

Kondicionieriaus vamzdelis per arti variklio gaubto ir laikui bėgant prasitrina

Dėl korozijos problemų nekyla. Net ir pirmų metų modelių duslintuvas atrodo nepriekaištingai

Susidėvėjęs priekinės svirties lankstas, deja, gana dažnai pasitaikantis vaizdelis. Dar greičiau susidėvi galinio stabilizatoriaus traukutės (150 Lt)


Privalumai

Originali automobilio išvaizda

Patikimas 2.2 dCi variklis

Gera antikorozinė danga

Cinkuotas kėbulas nerūdija, tačiau tik tuomet, jei praeityje po auto įvykio buvo kruopščiai ir profesionaliai suremontuotas

Atbulinės eigos vaizdo kamera padeda pastatyti automobilį tiems, kurie nejaučia atstumo ir mašinos gabaritų

Trūkumai

Ne itin atspari važiuoklė

Nelabai patikimas 1.9 dCi variklis

Dažnai gendanti elektronika

Techniniai Nissan Primera Wagon 2.2 dCi (2004 m.) duomenys

Ilgis (mm)       4565

Plotis (mm)    1760

Aukštis (mm) 1480

Durų/vietų salone sk.   5/5

Variklis     turbodyzelinis

Variklio darbinis tūris (cm3)  2184

Variklio cilindrų sk.   6

Variklio galia (AG esant aps./min.)  139/4000

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 314/2000

Pavarų dėžė   6/mech.

Maks. greitis (km/h)             203

Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h 10,1

Degalų bako talpa (l)  62

Bagažinės talpa (l) min./maks.  465/1670

Automobilio masė (kg)  1475

Padangos (priekinės, galinės)   205/60 R16

Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 8,1/5/6,1

Kaina (Lt)    24 500


Nissan Primera Wagon 2.2 dCi (2004 m.) atsarginių detalių kainos

Detalė          Kaina (Lt)

Priekiniai žibintai (vnt.) 240

Galiniai žibintai (vnt.) 750

Priekinių stabdžių diskai (vnt.)  125

Galinių stabdžių diskai (vnt.) 85

Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)  110

Galinių stabdžių trinkelės (kompl.)  95

Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 260

Galiniai amortizatoriai (vnt.)  155

Sankabos komplektas 945

Priekinis sparnas 310

www.auto-bild.lt

Foto: autobild.de