„Škoda Octavia“ – ir didelė, ir dinamiška

[imagebrowser id=13]

Jei turite šeimą ir jums patinka dinamiškai važinėti, o du automobiliai jūsų šeimai per didelė prabanga, pasirinkimas tik vienas – sportiškas universalas.

Žinoma, galima nusipirkti sportinį hečbeką. Tačiau ko reikės griebtis tuomet, kai važiuodama atostogų žmona vietoj vieno lagamino pasiims tris, o vaikas pasakys, kad be savo mylimiausių žaislų nekels kojos iš namų? Taigi garaže stovintis universalas tokiu atveju gerokai praktiškesnis pasirinkimas. Klausimas tik, kurį rinktis?

Mūsų manymu, tai nebus sunki užduotis. Jūsų pasirinkimas galėtų būti A4 Avant – tai gerai valdoma prestižinė mašina, turinti puikų dizainą. Deja, ji brangi ir visai neerdvi, kaip galima būtų tikėtis iš tokios klasės automobilio

Tai gal ką nors pigesnio? Tarp Volvo siūlomų variantų yra V50 T5 su 2.5 varikliu. Iš Ford Focus ST pasiskolintas variklis labai galingas, bet sunaudoja daug degalų, be to, mašinoje mažai vietos ir ji visai nėra jau tokia pigi.

Tai gal tuomet apsistoti ties senesniu Opel Astra su turbininiu varikliu? Šio automobilio motoras irgi kupinas temperamento, bet jam reikia dar daugiau degalų nei didesniam V50 T5. Be to, ar apsimoka pirkti naują mašiną, kuri netrukus bus pakeista kitu modeliu?

Šios klasės erdvės čempionas

Mūsų manymu, geriausias pasirinkimas – neseniai atnaujinta Octavia Combi RS. Šiam modeliui buvo pakeisti priekiniai žibintai ir priekyje virš rūko žibintų sumontuota juostelė su LED diodais. Iš išorės, be naujo, didesnio RS ženkliuko ant grotelių, sunku pastebėti dar kokių nors skirtumų.

Viduje, neskaitant geresnės kokybės apdailos medžiagų, taip pat nedaug kas pasikeitė. Mašinoje kaip buvo taip ir liko daug vietos keleiviams bei bagažui. Joks konkurentas savo erdvumu jam neprilygsta – ypač 605 litrų bagažinės talpa (V50 – 417 l, Astra – 490 l, A4 – 490 l).

Sko_Oct10_13

Oda apsiūtas vairas, rankinio stabdžio rankenėlė ir pavarų perjungimo svirtis. Itin patogios  sėdynės apsiūtos oda ir alkantara (verstos odos pakaitalu).

Puikus derinys: TFSI variklis ir 7 pavarų DSG transmisija

Po RS variklio dangčiu taip pat nedaug naujovių. Inžinieriai turbūt padarė išvadą, kad neapsimoka keisti to, kas yra gerai. 2.0 TFSI variklis su turbina ir tiesioginiu įpurškimu pasižymi didžiuliu temperamentu.

Jis puikiai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimus jau esant mažoms apsukoms, tad vairuotojas net nejaučia, kada įsijungia turbina. Variklis žaibiškai pasiekia reikiamas apsukas, prispausdamas keleivius prie sėdynių. Reikia pripažinti, kad su šiuo varikliu idealiai dera dviejų sankabų DSG dėžė, kuri atnaujintuose modeliuose turi viena pavara daugiau (dabar 7).

DSG greitai ir sklandžiai keičia pavaras, be to, labai praverčia galimybė rinktis tarp dviejų jos darbo režimų: įprasto ir sportinio. Pirmasis tinka važinėjant ramiai, kai akceleratoriaus pedalas išminamas švelniai, o pavaros keičiamos esant mažoms apsukoms. Taip taupomi degalai. O štai važiuojant sportiniu režimu bėgiai jungiami greitai, pasiekus optimalius sukimo momento ir galios rezultatus.

Tinka kasdieniam važinėjimui

Pažeminta (12 mm) ir pakietinta pakaba yra labiau sportinė nei komfortiška. Tačiau su savo užduotimi ji neblogai susidoroja ne tik sportinėje trasoje, bet ir paprastame kelyje ar gatvėje. Nors važinėjant kasdien šiek tiek jaučiasi kietumas, nepaisant to, dar lieka šiek tiek komfortiškumo atsargų, būtinų šeimyniniam universalui.

Pigiausio benzininio Škoda Octavia Combi RS kaina Lietuvos automobilių salonuose 80 700 Lt.

Vitoldas Milius

“Škoda” ir A.Brazaičio nuotr.

Tai mums patinka

Puikus variklis gerai dirba su DSG transmisija. Toks „duetas“ padeda pasiekti išties puikių taupaus važiavimo rezultatų

To mums trūksta

Sportininkai aiškiai pajus, kad reikalų turi su didelių gabaritų automobiliu, o tikro komforto gerbėjai jo šiame autombilyje paprasčiausiai neras

Tai mus nustebino

Kietoka pakaba turėtų nervinti visus šeimos narius, išskyrus vairuotoją… Bet jei šeimos galva nusprendė – visi klauso.

Išvada

Baiminomės, kad šeimyninio universalo ir sportinio GTI savybių derinys nebus itin sėkmingas. Vis dėlto klydome. Laimėti prieš sportinius hečbekus trasoje, RS universalui bus sunku, bet startuodamas nuo sankryžos ar tolygiai važiuodamas tiesiu keliu, jis tikrai nenusileis. Gerai, kad važiavimo komfortas ir ekonomiškas variklis leidžia jį eksploatuoti kasdien.

Techniniai Škoda Octavia Combi RS 2.0 TFSI duomenys

Ilgis (mm)       4599

Plotis (mm)    1769

Aukštis (mm) 1451

Durų/vietų salone sk.            4/5

Variklis          R4/16, turbobenzininis

Variklio darbinis tūris (cm3)  1984

Variklio galia (AG esant aps./min.)             200/5100–6000

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)                280/1800–5000

Pavarų dėžė   7 bėgių DSG

Varantieji rata                      priekiniai

Maks. greitis (km/h)             237

Įsibėgėjimas (s) 0-100 km/h 7,5

Degalų bako talpa (l)           55

Bagažinės talpa (l) min./maks.                    605/1655

Automobilio masė/kraulums (kg)                1410/555

C02 išmetimas                      180

Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės             10,4/6,2/7,7

Kaina (Lt)    80 700

www.auto-bild.lt