Ką reikia žinoti perkant automobilį turguje

Kas bent kartą tai darė, žino, jog pirkti automobilį – kruopštus ir sudėtingas darbas. Perskaitykite „Auto Bild Lietuva“ patarimus ir prieš važiuodami apsispręskite, kokios markės mašinos ieškosite, kiek skirsite pinigų. Tai gerokai palengvins jūsų “darbą” ir padės sutaupyti daug brangaus laiko.

1 žingsnis. Apžiūrėkite išorę

Šį kartą pirksime “ant žemės”. Prekiautojų žargonu, tai automobiliai, kuriais prekiaujama aikštelėje, o ne nuo “tralų”. Taip parduodamų išblizgintų “lėlių” (parduoti paruoštų mašinų) teigiamos savybės yra tos, kad nereikia dažyti, pirkti papildomų detalių.
Atvažiavę būtinai apeikite visą turgų – susipažinsite su kainomis, sužinosite, kiek ir kokių jums tinkamų mašinų yra. Pirmiausia išsirinkite akiai mielą automobilį. Svarbi ir jo spalva. Po to imkitės ir pagrindinės užduoties – automobilio patikros. Apžiūrėkite išorę. Jei pastebėsite rūdžių, susimąstykite, ar jų nėra ir daugiau, tik jos meistriškai paslėptos. Antra vertus, viena kita rūdis nebaisu – jų plitimą galima sustabdyti. Tai padarys meistras už papildomą kainą.

2 žingsnis. Patikrinkite variklį

Tai daryti būtina. Variklis – automobilio širdis. Pakelkite variklio dangtį ir atkreipkite dėmesį į bendrą jo išvaizdą. Išblizgintame variklyje labai sunku pastebėti jo trūkumus. Nepamatysite, ar jis leidžia tepalus, ar ne. Neplautame variklyje – viskas kaip ant delno. Puikiausiai matysis nors truputis ištekėjusios alyvos. Dėmesio! Jeigu variklis labai apibėgęs – automobilio toliau net nežiūrėkite. Po to patikrinkite tepalų lygį. Jį parodo ryškus virbalas, styrantis iš variklio. Jeigu tepalų lygis normalus – viskas gerai. jeigu jų trūksta – variklis juos ryja.

Priežastys: prastos variklio tarpinės arba tepalas patenka į cilindrus ir sudega kartu su degalais. Tokiu atveju reikės keisti tarpines ar net remontuoti variklį. Tai kainuos brangiai. Ar esate pasirengę tokioms išlaidoms?
Apžiūrėję variklį, užveskite jį. Tik įšilus varikliui išgirsite, ar jis gerai veikia. Automobilio variklio temperatūrą parodo ant prietaisų skydelio esanti rodyklė. Ji turi būti pačiame temperatūros daviklio centre. Variklis turi dirbti tolygiai, be jokių pašalinių trukdžių. Tačiau net ir dabar jūs turite pagrindo nerimauti.

Marijampolės turgaus pardavėjai išdavė paslaptį, kad prieš parduodami automobilį pardavėjai tokius triukšmus keliantį variklį “pavaišina daktariuku”. Kas tai? Skystis, kuris sušvelnina arba panaikina pašalinius triukšmus. Ar “daktariuko” yra variklyje, paprastai pirkėjas nustatyti negali. Nenustatysite ir jūs. Kol variklis veikia, pasiklausykite, ar neplerpia duslintuvas. Jei girdite pašalinius garsus, gali tekti keisti atskiras jo dalis arba visą variklį.

3 žingsnis. Apžiūrėkite saloną

Salonas – irgi svarbus. Tai būsimoji jūsų “darbo” vieta. Jis turi būti švarus, erdvus, patogus. Pradėkite nuo vairo. Jei jis apsitrynęs, o spidometras rodo, kad mašina nuvažiavusi apie 100 tūkst. km., jo rodmenys yra klaidingi. Spidometras yra atsuktas, o reali automobilio rida gali būti ir 200–300 tūkst. km. Susidėvėjusi sankabos pedalo guma – ženklas, kad netrukus dėl jos turėsite bėdų. Po to patikrinkite, ar veikia stabdžiai, rankinis tabdys, šviesos, posūkio ir stabdžių lemputės, garso signalas, valytuvai, vandens purkštukai.

Jeigu mašina turi papildomos elektrinės įrangos, įsitikinkite, ar viskas gerai veikia: ar atsidarinėja langai, stoglangis, ar šyla sėdynės, kaip juda veidrodėliai. Nepamirškite sėdynių – jos turi būti lengvai reguliuojamos, nestrigti.
Galines sėdynes būtinai sulankstykite taip, kaip jos turi susidėti. Nors kilimėliai yra smulkmena, jie turėtų būti kiekviename automobilyje.

4 žingsnis. Atidarykite bagažinę

Ji turi būti talpi, patogi daiktams susidėti. Patikrinkite, ar joje yra atsarginis ratas, raktas ratams atsukti, keltuvas. Kruopščiai patikrinkite, ko joje dar yra. Jeigu surasite avarinį ženklą, pompą, raktų rinkinį, vaistinėlę – jūs tikras laimės kūdikis! Dažniausiai tokius daiktus pardavėjai pasiima sau. Tai papildomas jų pelnas.

5 žingsnis. Patikrinkite dokumentus
Grįžkite prie automobilio variklio. Automobilio techniniame pase nurodytas identifikavimo numeris privalo sutapti su numeriu, esančiu ant aliumininės plokštelės. Ji turi būti pritvirtinta kniedėmis prie automobilio kėbulo dalies, esančios po variklio dangčiu. Skaičiai ir raidės turi būti aiškūs. Jeigu plokštelė pritvirtinta varžtais ar neaiškiai matomas numeris – automobilio nepirkite. Jis gali būti vogtas.
Dokumentuose būna nurodyti ankstesni savininkai, jų gimimo datos, iš kur jie kilę. Tai svarbi informacija. Jeigu paskutiniai automobilio savininkai buvo labai jauni – mašina bus “padrožta”. Juk žinote, kad retas jaunuolis vairuoja tvarkingai.
Su savimi turėkite Europos geografinį žemėlapį – galėsite pasižiūrėti, iš kur mašina. Jeigu ji atvežta iš prie jūros esančių kraštų (ten daugiau druskų!), didesnė tikimybė, kad ji rūdys. Automobilis, atvežtas iš kalnuotos vietovės, kels sunkumų dėl sankabos. Jeigu jis važinėjo po lygumas, anksčiau išvardytų trūkumų tikimybė sumažėja iki minimumo.

L.Benetis

5 SUPERPATARIMAI naudoto automobilio pirkėjui

[imagebrowser id=64]

Jei automobili vokiškais numeriais

Automobilis, kurį turguje matote vokiškais tranzitiniais numeriais, – kokybiškas. Kodėl? Nuo Vokietijos iki turgaus jis atvažiavo sava eiga. Tokį kelią gali įveikti tik patikima mašina.
vokiskas
Foto: automobilis vokiškais tranzitiniais numeriais – kokybiškas

Patarimas perkantiesiems brangų automobilį
Automobilį išsirinkai ir pats patikrinai? Tačiau jei tai tikrai brangus pirkinys, nerizikuok – parodyk jį meistrui. Galutinis žodis „pirkti ar nepirkti“ turi būti jo.

Ką būtinai reikia pakeisti:

tepalą ir visus (tepalo, oro ir degalų) filtrus;
dantytąjį variklio diržą;
nupirk naują akumuliatorių, nes pardavėjas dažniausiai įkiša nudususį;
jei automobilis nepigus ir priklauso „vagiamų“ kategorijai, reikės ir signalizacijos.

www.auto-bild.lt