Kia Rio beveik penkerius metus “ėjo“ į golfo klasę. Tačiau tėvai apleido Rio mokslus ir dabar vaikiui teks “lankyti” žemesnę klasę – iš kompaktinės C jis perkeliamas į mažylių – B.
Kiekvienoje šeimoje yra mokinukų. Kai kurie jų lengvai perkanda mokslus ir sėkmingai baigia mokyklą. Kitiems gi tenka susitaikyti su dvejetukininko dalia.
Kur link mes sukame? Norime pranešti žinią, kad naujasis Kia Rio nusirito visa klase žemiau. Sutrumpėjęs 23 cm jis bus žemesnės, B klasės narys. Ar prigis “antrametis“ naujoje klasėje? Juk jo bendraklasiai – jau tituluoti “moksliukai”. Tai Mitsubishi Colt, Nissan Micra ir VW Polo. Metas išsiaiškinti geriausiąjį!
Pirmasis kontrolinis – erdvumas
Iš pirmo žvilgsnio “korėjietis“ – labai malonus automobiliukas. Jis tikrai grakštus. Tokių formų ir linijų Rio nepadarytų gėdos nė vienam Europos dizainerių biurui. Taigi čia gamintojai neprašovė.
Ir dėl automobilio erdvumo nieko negali prikišti. Sutrumpėjęs visu sprindžiu, jis vis dėlto didžiausias naujoje klasėje. Taip, tai gana išstypęs bendraklasis: Polo jam nusileidžia 7 cm, Colt – 12 cm, o Micra – net 27 cm. Be to, ant galinių Kia Rio sėdynių nesijausite it silkės statinėje. Jame, kaip B klasės automobilyje, vietos užtektinai.
Ne ką prasčiau galima įsitaisyti ir Polo bei Colt mašinytėse. Blogiausiai šioje rungtyje sekasi Nissan Micra. Ji smulkiausia iš bendraklasių, todėl ir erdvės salone mažiausiai. Sėdintiesiems gale tikrai bus riesta, ypač jei priekyje įsitaisys augalotas kūno kultūros mokytojas. Tuomet sėdinčiųjų gale keliai remsis į priekinių sėdynių atlošus. Erdvės trūksta ir galvoms. Juk šio “japono“ galinė stogo linija labai stipriai suapvalinta.
Tik kolte ir mikroje galines sėdynes galima pastumti į priekį. Mikroje pastumiama visa sėdynė, bet ne dalimis. Suprantama, kad ant į priekį pastumtų sėdynių tilps tik vaikai. Tačiau taip bus padidinta bagažinė. Juk važiuojant į svečius pas senelius tai puikus pasirinkimas: ir vaikai tilps, ir jų drabužėliai su žaislais, ir lauktuvės.
Koltas šioje rungtyje – tikras “moksliukas”. Galinę sėdynę galima stumdyti dalimis, atversti arba net visai išimti. O priekinę, šalia vairuotojo esančią sėdynę pastūmus pirmyn, tilps net 2,15 m ilgio krovinys.
Taigi suskaičiuokime pirmojo kontrolinio rezultatus – salono erdvę ir jo transformavimo galimybes. Čia geriausiai sekasi B klasės senbuviams: rungtyje pirmauja – Mitsubishi Colt, antrasis – VW Polo, trečioji – Nissan Micra, o Kia Rio – paskutinis, ketvirtas.
[imagebrowser id=86]
Antrasis kontrolinis – varikliai
Antraklasis Kia Rio, kurio variklis 1,4 l darbinio tūrio 97 AG, važiuoja visai smagiai. Tiesa, įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/h greičio galėtų ir sparčiau. Be to, jis – “rajūnas“, 100 km vidutiniškai naudoja net 8 l benzino! Silpnokas rezultatas. Taip pat erzina ir stringantis pavarų perjungimas. Taigi Kia Rio dar teks pasitempti.
Ne ką geresnis ir VW Polo, kurio variklis 1,4 l darbinio tūrio 86 AG FSI tipo. Tą pačią įsibėgėjimo estafetę nuo 0 iki 100 km/h greičio jis įveikia paskutinis. Šio “moksleivio apetitas” mažesnis, tačiau jam vieninteliam iš testo dalyvių reikia brangesnio, 98-os markės, benzino. Tiesa, “minkyti“ jo pavaras – vienas malonumas. Čia Polo – pirmūnas.
Maloniai nustebina žvitriosios Nissan Micra 1,4 l darbinio tūrio 88 AG variklis. Jis puikiai įsibėgėja nuo 0 iki 100 km/h greičio, nors “širdutė plaka“ gana triukšmingai. Panašu, kad Micra mėgsta palakstyti, o po estafetės – dar ir “pavalgyti“. Jos apetitas – didžiausias, vidutiniškai 8,1 l 100 km. Pavaros jungiamos patenkinamai.
Estafetės laimėtojas – Mitsubishi Colt
Vis dėlto įsibėgėjimo estafetę nuo 0 iki 100 km/h greičio laimi berniukas, vardu Mitsubishi Colt. Gal todėl, kad jo 1,3 l darbinio tūrio 95 AG variklis vienas galingiausių (tik Rio turi 2 “arkliais“ daugiau). Be to, nors ir greičiausias, degalų vartoja vidutiniškai – 7,7 l. Tai vienas geriausių rezultatų.
Visus testo dalyvius galime pagirti ir už saugumą. Jau standartinėje komplektacijoje jie turi po keturias saugos oro pagalves. Tik “antrametis“ Rio vis dar nepaiso saugumo – pigiausia šio automobilio versija, kurio darbinio tūrio variklis 1,4 l, teturi tik dvi saugos oro pagalves. Galėtų gi imti pavyzdį iš kitų. Teks parašyti pastabą. Gal nors šį kartą “tėvai” susipras.
Šio kontrolinio pažymiai. Geriausias – pirmūnei Nissan Micra. Iš karto po jos rikiuojasi: VW Polo – antras, Mitsubishi Colt – trečias, o paskutinysis vėl… “antrametis“ – Kia Rio.
Galutiniai pažymiai
Spėkite, kas gi groja pirmuoju smuiku? O gi… “antrametis“! Svarbiausia, dėl kainos. Juk Kia Rio – pigiausias. Už artimiausią bendraklasį Mitsubishi Colt pigesnis 4300 Lt. Gal tai ir nedidelė suma, bet vis dėlto pinigai.
Kitas bendraklasis – VW Polo – taip pat pralaimi. Jis už “korėjietį“ brangesnis 8710 Lt. Tai jau tikrai nemaža suma. Juolab žinant, kaip mūsų šalyje VW automobilius mėgsta ilgapirščiai. Taigi “vokietis“ taškų praranda už didesnę kainą ir rizikingumą.
O kaip Nissan Micra? Taip… 13 770 Lt brangesnė nei Kia Rio. Čia tai jau nemaži pinigai. Be to, ir eksploatacija viena brangiausių. Tik dar nežinia, kam reikėtų labiau pasistengti – importuotojams, kad nesuderėjo gerų kainų, ar japonams, kurie užmerkė akis prieš Lietuvos pirkėjus. Juk jei ne kaina, Micra lietuviams būtų tikrai puikus automobilis.
Taigi į dienyną rašome galutinius šios B klasės pažymius. Pirmūnu skelbiamas naujokas Kia Rio. Jam rašome 10 balų.
Antrasis pagal pažangumą – “japonas“ Mitsubishi Colt. Jis bendrojoje įskaitoje gauna 9 balus. Tikrai geras rezultatas!
Trečiasis – VW Polo. Jis gauna 8 balus su pliusu. Viskas tikrai puiku, tik kaina truputėlį kandžiojasi.
Ketvirtoji – Nissan Micra. Jos pažymys – 8 balai su minusu. Daugelyje rungčių ji pasirodė puikiai. Koją pakišo tik gerokai aukštesnė kaina. Betgi išsprendusi šią problemą Micra kitais metais tikrai turėtų būti pirmūnė. To jai ir palinkėsime. Kaip ir kitiems testo dalyviams.
Juk tobulumui ribų nėra.
M.Malinauskas
Galutiniai testo rezultatai | |||||
Erdvumas, saugumas, kokybė |
Komfortas, varikliai, stabdžiai |
Eksploata-cinės išlaidos |
Bazinė kaina, nuvertėjimas |
Galutinis įvertinimas |
|
Taškai (maks.) |
200 |
200 |
100 |
100 |
600 |
Kia |
143(4 vieta) |
141 (4 vieta) |
68 (3 vieta) |
90 (1 vieta) |
442 (1 vieta) |
Mitsubishi
COLT |
149 (1 vieta) |
146 (3 vieta) |
69 (2 vieta) |
66 (2 vieta) |
430 (2 vieta) |
VW Polo |
148 (2 vieta) |
151 (2 vieta) |
74 (1 vieta) |
56 (3 vieta) |
429 (3 vieta) |
Nissan Micra |
146 (3 vieta) |
156 (1 vieta) |
62 (4 vieta) |
49 (4 vieta) |
413 (4 vieta) |
Kia Rio:
[imagebrowser id=87]
Mitsubishi Colt:
[imagebrowser id=88]
Nissan Micra:
[imagebrowser id=89]
VW Polo:
[imagebrowser id=90]
Gamintojo techniniai duomenys | Kia | Mitsubishi | Nissan | VW |
Variklio darbinis tūris (l), | 1,4 | 1,3 | 1,4 | 1,4 |
Variklio galia (AG esant aps./min.) | 97/6000 | 95/6000 | 88/5200 | 86/5000 |
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) | 125/4700 | 125/4000 | 128/3200 | 130/3750 |
Maks. greitis (km/h) | 173 | 180 | 172 | 178 |
Pavarų dėžė | 5/mech. | 5/mech. | 5/mech. | 5/mech. |
Padangos | 185/65 R14 | 195/50 R15 | 185/50 R16 | 185/60 R14* |
* – aukštis/plotis, dydis (coliais) |
Kainos/Įranga |
Kia |
Mitsubishi |
Nissan |
VW |
Modifikacija |
Rio 1,4 EX |
Colt 1,3 Inform |
Micra 1,4 Acenta |
Polo 1,4 Trendline |
Oro pagalvė (vairuotojui/keleiviui) |
S/S |
S/S |
S/S |
S/S |
Šoninės oro pagalvės (vairuotojui/keleiviui) |
N |
S/S |
S/S |
S/S |
ABS/ESP |
S/N |
S/N |
S/N |
1145 Lt/3060 Lt |
Oro kondicionierius/klimato kontrolė |
N |
P/N |
-/S
|
3170 Lt/ 3995 Lt |
Automatinis pavarų perjungimas |
N |
P |
4100 Lt |
N |
El. langų kėlikliai (priekyje/gale) |
S/S |
S/N |
S/S |
1420 t/ 1970 Lt*
|
Radijas/CD grotuvas |
539 Lt |
P |
S/S |
740 Lt/ 1615 Lt |
“Parkavimo” asistentas |
980 Lt |
N |
900 Lt |
N |
Bazinė kaina | 32 990 Lt | 37 290 Lt | 46 760 Lt | 41 700 Lt |
S – serijinė, N – nepateikiama, P – kitokia komplektacija už papildomą kainą, * – visų keturių el. kėliklių kaina |
Eksploataciniai duomenys | Kia |
Mitsubishi |
Nissan |
VW |
Techninė priežiūra nuvažiavus |
15 000 km |
20 000 km |
15 000 km |
15 000 km |
Remonto išlaidos nuvažiavus 120 000 km |
4464 Lt |
2266 Lt |
3900 Lt |
2066 Lt |
Garantija/ridos km ribojimas |
5 m./be aprib. |
3 m./100 000 km |
3 m./ 100 000 km |
2 m./ be aprib. |
Prarūdijimo garantija |
6 m. |
12 m. |
12 m. |
12 m. |
Draudimo įmoka 1 m./apsaugos lygis |
1498 Lt/3 |
1693 Lt/3 |
2123 Lt/3 |
1582 Lt/3 |
Degalų sąnaudos testuojant (l/100 km) | |||
Kia |
Mitsubishi |
Nissan |
VW |
Minimalios
|
|||
6,0 | 5,7 | 5,7 | 5,5 |
Maksimalios
|
|||
12,8 | 12,3 |
13,6 |
11,4 |
Vidutinės |
|||
8,0 | 7,7 |
8,1 |
7,3 |
Pilnu baku nuvažiuota km |
|||
560 | 610 | 570 | 620 |
DĖMESIO: šis testas atliktas 2005 metais ir paskelbtas 2005 m. Nr.4 (11 12-25).