„Mercedes E 320“ po 100 tūkst. m. – tik elektronikos „ligos“

pagr

Paaiškėjo, kad jų išvengti nepavyksta net ir važinėjant brangiais automobiliais.

2003 m. žiemą E klasės Mercedes buvo parduotas. Tiesiai iš salono šis modelis atsidūrė Vokietijos žurnalo “AutoBild“ redakcijos kieme.

Du kilometrai… laidų

Jei išardytume E klasės Mercedes E 320 automobilį, rastume tiek elektros laidų, kad galėtume kone 10 kartų apjuosti 200 m mokyklos stadioną. Kuo daugiau laidų, tuo didesnė elektronikos gedimų tikimybė. Atlikus ilgalaikį testą ši taisyklė visiškai pasitvirtino. Automobilio techninė būklė buvo gera, tačiau vargti dėl elektronikos teko išties daug.

Senas gedimų šalinimo metodas

Ilgalaikio testo pradžioje problemų dėl automobilio važiuoklės nebuvo. Didžiausi gedimai Mercedes E 320 automobilyje atsirasdavo dėl elektronikos kaltės. Pasak kolegų iš Vokietijos, aklai pasikliauti automobilio kompiuteriu negalima. Tokiais atvejais dažniausiai padeda seniai žinomas triukas: tiesiog išjungti ir vėl įjungti variklį – ir “klaida“ dingsta.
Testuojamo Mercedes E 320 kompiuteris dažnai rodydavo, kad trūksta variklio alyvos. Automobilis vis “prašė“ vieno litro šio skysčio. Tačiau įpylus pusę litro įspėjimas dingdavo.

Nenaujas butas ant ratų

Šio “merso“ kaina – 160 669 Lt. Panašiai kainuoja nenaujas dviejų kambarių butas Vilniuje. Už tokią kainą gaunate tikrai daug gerų dalykų: kartu su serijiniais SBC stabdžiais (jautresni stabdžiai, tiesiogiai pajungti prie automobilio elektronikos sistemos) įdiegta kompiuterinė programa, palengvinanti stabdymą, automobilio salone įrengtas papildomas šildymas, ventiliuojamosios masažinės sėdynės, televizorius, navigatorius. Nuo galimų išorės smūgių Mercedes E 320 saugo statymo signalas ir saugaus atstumo išlaikymo “Distronic“ sistema. Kelią “mersui“ tamsiu paros metu rodo Bi-Xenon (itin stipriai šviečiančios ksenono dujos) lempos. Šeimininkas mašiną užrakina Keyless–Go raktu (kodinis raktas). Automobilis be vargo gali pretenduoti į S klasę.
Gali, tačiau yra tik E klasės modelis. Dėl visko kalta elektronika.

Navigatoriaus instrukcija – mėgstantiesiems “skaitalą“

Jei kas nors leis jums pasirinkti vieną iš dviejų prabangių automobilių – Mercedes ar BMW, rinkitės antrąjį, bent nepasiklysite važiuodami į tolimas keliones. Mersedese įdiegta viena klaidžiausių navigacinių sistemų. Jos valdymo pulte yra tiek daug funkcijų, kad bandydamas jas perprasti pasijusite taip, tarsi valdytumėte… lėktuvą.

Greta pagrindinio meniu yra daugybė šalutinių, taip pat “komandų“ centras (navigacija, radijas, telefonas). Sistema itin sudėtinga, ir vairuotojas niekaip neišsivers be jos aprašymo. Navigacijos sistemos eksploatavimo instrukciją perkant mašiną gamintojai, žinoma, prideda. Tačiau ji net 454 psl.! Čia rasite ne tik reikalingų, bet ir juokingų patarimų, tokių kaip: “Įsitikinkite, kad uždarydami duris nieko neprispaudėte“ arba “Venkite karštų gėrimų – jūs galite jais apsiplikyti“. Mėgstantieji “skaitalą“ instrukcijoje ras per 150 asmeninio pobūdžio nuorodų.

merso_vidus

Foto: senoji rankena – nauja funkcija: saugaus atstumo išlaikymo sistema “Distronic“ valdoma vaikiškai lengvai

Problemų dėl pakabos nebuvo

Per 8,3 s dvi tonas sveriantis milžinas įsibėgėja iki 100 km/h greičio. Trijų litrų variklis garantuoja 224 arklio jėgas ir tolygų važiavimą. Tačiau tai dar ne viskas.
E klasės “mersas“ nuo kitų tos pačios klasės modelių skiriasi pneumatine “Airmatic“ pakaba. Ji valdo amortizatorius, reguliuoja spyruoklių kietumą bei atstumą nuo žemės iki automobilio dugno.
Testuodami automobilį kolegos iš Vokietijos dažniausiai važiuodavo 120 km/h greičiu. Nors pakaba buvo suderinta sportiniu režimu, važiavimo kokybė nenukentėjo.

Tik vienas rimtas gedimas

Atliekant bandymą automobilis riedėjo tolygiai, kilometrai tirpte tirpo. Pusę nuotolio testuojamas modelis įveikė nesukeldamas didelių rūpesčių. Rimtesnis gedimas užfiksuotas tik Mercedes E nuvažiavus 55 620 km. Pagrindinis valdymo kompiuteris ekrane pranešė: “Elementų apsauga, laikinai išjungtos komforto funkcijos“. Nustojo dirbti “Johnson Controls“ firmos akumuliatorius. Vėliau jis buvo pakeistas.

Išorei – jokių priekaištų

Nuvažiavus 100 tūkst. km testuojamo modelio išorė nepakito. E klasės Mercedes blizgėjo kaip naujas. Specialiu nano laku padengtas automobilio kėbulas buvo puikiai apsaugotas nuo smulkių įbrėžimų. Automobilio kėbulas, net ir 90 kartų nuplautas, atrodė kaip ką tik iškeliavęs iš salono.

Nuvažiavus 100 tūkst. km

Atsirado tik vienas rimtesnis technikos gedimas ir… krūva problemų dėl elektronikos. Testuojamas modelis beveik be klaidų išlaikė ilgalaikio testo krūvį.
Logiška, kad įveikus tokį ilgą kelią Mercedes E 320 keletą kartų buvo pakeistos priekinės ir galinės stabdžių trinkelės bei priekiniai stabdžių diskai.

isardytas

Foto: štai kaip atrodo 160 669 Lt. Ne kiekvienas gali išleisti tokią sumą už šitą krūvą

Privalumai
1. Nepakitęs modelio pagreitis
2. Beveik toks pats stabdymo kelias
3. Nesusidėvėjęs variklis
4. Nepasikeitusi išmetamųjų dujų koncentracija

Trūkumai
1. Kaitinimo elemento elektrodo korozija
2. Oro aušintuvo konstrukcijos gedimas

Eksploatacinės išlaidos (testas atliktas 2005 metais)
Atstumas (km)        Gedimas                           Išlaidos (Lt)*
25 001 Pakeistos priekinių stabdžių trinkelės 544,18
25 001 Pakeistos galinės stabdžių trinkelės 483,90
55 304 Pakeistos priekinių stabdžių trinkelės 544,18
55 260 Pakeistas akumuliatorius 518,22
55 260 Perprogramuota komandinė sistema Garantija
74 620 Pakeisti priekiniai stabdžių diskai 857,90
74 620 Pakeistos priekinių stabdžių trinkelės 544,18
74 620 Pakeistos galinės stabdžių trinkelės 483,90

100 000 Iš viso gedimų pataisyta už 3976,46
* Įskaičiuotos ir darbų kainos

Gamintojo techniniai duomenys
Ilgis (mm) 4818
Plotis (mm) 1822
Aukštis (mm) 1452
Kėbulo tipas sedanas
Durų skaičius 5
Variklio cilindrų skaičius / darbo tūris 6/3222 cm3
Variklio galia 204 AG esant 4200 aps./min.
Sukimo momentas 500 Nm esant 1800 aps./min.
Pavarų dėžė 5 mechaninė / automatinė
Maksimalus greitis 234 km/h
Bagažinės talpa 650 l
Degalų bako talpa 80 l

Testavimo rezultatai
Matavimai pagal tachometro parodymus                                                   4271 km 101514 km
Pagreitis 0-50 km/h                                                                                             2,6 s 2,7 s
0-100 km/h                                                                                                              8,3 s 8,3 s
0-130 km/h                                                                                                               13,4 s 13,5 s
Stabdymo atkarpa važiuojant 100 km/h (šiltas / šaltas klimatas)     36,8/35,9 m 36,1/36,0 m
Degalų suvartojimas mieste / už miesto                                                        14,5/6,3 l 13,9/6,8 l
Triukšmo lygis važiuojant 50/100/130 km/h                                            58/64/70 dB 59/64/69 dB

www.auto-bild.lt