Ar Astra tikrai tokia didelė?

Naujoji Astra tarp kompaktinių automobilių klasės atstovų išsiskiria savo gabaritais. Nejau Opel pranoko pats save? Išbandymui pasirinkome Astrą su dyzeliniu 1.7 CDTI varikliu.

Šįkart Astrai tiesiog privalo pasisekti. Jei taip neįvyks, Opel gamintojai susidurs su labai didelėmis problemomis. Norėdami būti tikri, kad laimės kovą dėl pirkėjo, inžinieriai iš Riuselsheimo nusprendė išnaudoti tradicinius kompaktinio bestselerio privalumus. Naujausios kartos Astra, kaip ir jos pirmtakas, siūlo dar daugiau automobilio už kiekvieną išleistą litą. Jei lygintume su ankstesnės kartos modeliu, tai naujokas ne tik pailgėjo 17 cm (4,42 m), bet yra ir aukštesnis bei platesnis. Be to, jis kelia pasitikėjimą jau iš pirmo žvilgsnio. Elegantiškos, švelnios linijos kėbului suteikia galingą ir dinamišką išvaizdą, taip pat vizualiai paslepia nemažus automobilio gabaritus. Deja, ylos maiše nepaslėpsi, kad ir kaip to norėtum – naujasis Astra sveria lygiai 1586 kilogramus. Tai net per 200 kg daugiau, palyginti su ankstesnės kartos modeliu. Koks nusivylimas!


Platus galinis statramstis riboja matomumą atgal

Ne tik didesnė, bet ir sunkesnė

Nenuostabu, kad prieš daugelį metų sukonstruotam 1.7/125 AG dyzeliui nesiseka dinamiškai išjudinti mašiną iš vietos. Automobilio dinamikos rezultatai nė kiek ne geresni nei senojo Astra modelio. Nesužavi naujokas ir įsibėgėdamas iki 100 km/h, ir važiuodamas aukščiausia pavara. Ne itin subtiliai dirbantis dyzelis atsibunda tik tuomet, kai apsukos pasiekia 2000–3500 aps./min. Tačiau kai jos yra mažesnės arba didesnės, senukas nebenori vargti. Tad norint važiuoti dinamiškai, tenka dažnai keisti pavaras, dėl to važiavimas tampa be galo neramus – susidaro įspūdis lyg automobilis tampytųsi, nes elektronika tuo metu riboja galią, nenorėdama suminkštinti variklio pakabinimo sistemos darbą. Vienintelė šiokia tokia paguoda – nedidelės degalų sąnaudos, kurios siekia apie 6 l/100 km.

Opel Astra IV meistriškai įveikia posūkius

Opel gamintojams pavyko harmoningai suderinti Astros pakabą. Bandytas automobilis turėjo “FlexRide” sistemą, leidžiančią pasirinkti važiuoklės ir vairo sistemos darbo režimą. Net be daugiasvirtės galinės pakabos (kaip Golf modelio), puikiai subalansuotas Astra, dėl nemažo automobilio atstumo tarp ašių ir tinkamu momentu įsijungiančios ESP sistemos, meistriškai įveikia posūkius. Naujos kartos modelis puikiai laikosi ant kelio ir nėra jokio reikalo bijoti, kad jis iš jo išslys.

Važiuodami dinamiškai pasigedome šiek tiek didesnio lengvai besisukančio vairo informatyvumo. Astra tampa gerokai suprantamesnis, kai įjungiamas “FlexRide” sistemos sportinis režimas. Tuomet ne tik standėja pakabos darbas, bei ir vairas nebėra toks laisvas. Važiuojant įprastu režimu, komfortiška pakaba efektyviai slopina kelio nelygumus. Tuomet nebebaisūs net ir skersai kelio pasitaikantys sujungimai – važiuojant per juos barškėjo visa ankstesnio modelio priekinė pakaba.

Visa tai byloja, kad naujasis Astra – puikus automobilis tolimesnės kelionėms, ypač keliaujant dviese. Ant patogių sėdynių galima mėgautis erdve ir komfortu, be to, akį pamalonina ir gražus prietaisų skydelis. Tiesa, vertinantiems itin gerą kokybę, tikriausiai nepatiks per kietas jo plastikas, o mėgstantiems tobulumą – mygtukų gausa centrinėje konsolėje.


Standartinis Astra prietaisų skydelio apšvietimas žydros spalvos. Įjungus sportinį režimą, apšvietimas keičia spalvą į raudoną


Pasirinkus sportinį “FlexRide” sistemos režimą, amortizatoriai veikia kiečiau, vairo sistema tiksliau reaguoja į vairuotojo veiksmus

Deja, ant galinės sėdynės vaizdelis kur kas prastesnis. Nors automobilis yra beveik keturių su puse metro ilgio, deja, suaugę keleiviai čia jaučiasi taip, tarsi vietos būtų mažiau nei Corsoje. Be to, matomumą iš salono riboja platūs priekiniai ir galiniai statramsčiai, už kurių gali pasislėpti ir visas sunkvežimis.


Gale didelis Astra susitraukia iki mažo automobilio gabaritų. Aukštaūgiams keleiviams trūksta vietos kojoms, be to, jų keliai remiasi į priekines sėdynes

Gera įranga, bet didelė kaina

Ne itin maloniai nustebino naujojo kompaktinio modelio kainos. 49 tūkstančių litų sumą už bazinę 1.4/100 AG automobilio versiją dar galima pateisinti (Auris 1.33/101 AG – nuo 52 880 litų, Golf 1.4/80 AG – nuo 51 353 litų, Focus 1.6/100 AG – akcijos metu nuo 41 990 litų), o už 125 “arklių” versiją su nenaujausiu dyzeliniu varikliu prašomi per 71 tūkst. litų – akivaizdžiai per daug. Didelę kainą iš dalies galima paaiškinti tuo, kad tai tiesiog gausesnės komplektacijos “Cosmo” įrangos versija, tačiau ši suma vis tiek daug didesnė, nei siūlo konkurentai. Standartinei “Cosmo” įrangai priklauso priekinės ir šoninės oro pagalvės, apsauginės oro užuolaidos, ESP sistema, dviejų zonų automatinis kondicionierius, radijas su CD grotuvu ir ekranu, borto kompiuteris, automatinė greičio palaikymo sistema, elektrinis rankinis stabdys, odinis vairas ir reguliuojamos priekinės galvos atramos.

Naujasis Astra gaminamas dviejose gamyklose – Glivice, Lenkijoje, ir Elsmyr Porte, Anglijoje. Ar konkurentams labai reikia bijoti naujojo Opel Astra – paaiškės gana greitai.

Įvertinimas

Kėbulas
Tvarkingai sukonstruotas gražus kompaktinis automobilis, deja, matomumas iš salono prastas. Daug vietos priekyje, tačiau gale suaugusiems jos trūksta. Bagažinė gana talpi, gera vidaus apdailos kokybė.

Variklis
Garsiai dirbantis ir drebantis senas “Common Rail” turbodyzelis, netolygiai didinantis galią ir, perjungiant pavarą, trūkčiojantis. Šešių pavarų greičių dėžės svirtis tiksliai, nors ir šiek tiek pasipriešindama, pataiko į reikiamą padėtį.

Komfortas
Didelės vairo ir sėdynių reguliavimo galimybės leis bet kam susirasti idealią padėtį. Patogios priekinės sėdynės, komfortiška pakaba, gera garso izoliacija. Erzinti gali nebent senoko dyzelio burzgesys.

Važiavimas mieste
Gerai suderinta pakaba su integruota neįkyriai veikiančia ESP sistema, efektyviai slopina automobilio norą išlėkti iš posūkio trajektorijos. Dabar Astra važiuoja preciziškiau nei anksčiau. Elektrinis vairo stiprintuvas galėtų būti informatyvesnis, o stabdžiai efektyvesni.

Kaina
Geresnės komplektacijos Astra kaina nėra itin patraukli. Nebent galėtų paguosti tas faktas, kad už šiuos pinigus gausime tikrai gerai sukomplektuotą automobilį. Tačiau užsisakius visą prabangos paketą, t.y. odinį saloną bei navigacijos sistemą su DVD, Astros kaina dar šoktels. Paguosti gali tik nebent tik nedidelės degalų sąnaudos.

Išvada
Naujasis Astra – gražus automobilis. Jis turi gerai suderintą ir komfortišką pakabą, taigi pažanga akivaizdžiai matyti. Teigiamą įspūdį gadina nenaujas, neelastingas ir burzgiantis dyzelis bei didelis automobilio svoris. Inžinieriai iš Riuselsheimo dar turi rasti būdą kaip padidinti erdvę sėdintiems gale bei pagerinti matomumą. O gal derėtų šiek tiek pakoreguoti ir naujoko versijų kainas? Nors naujasis Astra automobilis yra didelis, vis dėlto priklauso kompaktinių automobilių klasei.

www.auto-bild.lt

Šaltinis: „Auto Bild Lietuva“

Foto: „Auto Bild Lietuva“