Dviejų dyzelinių limuzinų dvikova: mersas prieš BMW

Šiais laikais taupoma net ir aukščiausioje lygoje. BMW, apginkluotas nauju, ypač moderniu šešių cilindrų dyzeliniu varikliu, metė iššūkį amžinam konkurentui Mercedes, kuris gali pasigirti galingu lyg meškinas V8 dyzeliu. Tačiau kuris vokiečių galiūnas stipresnis?

BMW nusiteikę rimtai. Bavarai netikėtai pasitraukė iš “Formulės-1” čempionato, o pastaraisiais metais kompanijoje girdisi daugiau kalbų ne apie arklio galias, o apie ilgaamžiškumą ir degalų ekonomiją. “Formulės-1” sąskaita sutaupyti pinigai neabejotinai bus skirti aplinkai draugiškų sistemų tobulinimui – “Efficient Dynamics” degalų taupymo technologijos diegiamos į vis daugiau BMW modelių.

Dvi tonas sveriantis BMW – nauju dyzeliniu varikliu

Taigi pagaliau kova už švarią aplinką bei ateitį pasiekė ir prabangių automobilių lygą. 7 serijos BMW modelio naujas šešių cilindrų dyzelinis variklis pakeitė galingąjį 330 AG aštuonių cilindrų agregatą, kuris svėrė daug, buvo be galo ištroškęs ir nemažai kainavo. Visiems gerai žinomas trijų litrų viena eile išrikiuotų šešių cilindrų variklis buvo apginkluotas dviem turbinomis ir didesniu įpurškimo slėgiu (iki 2000 Bar). Taip buvo pasiektos įspūdingos 306 arklio galios ir 600 Nm sukimo momentas esant 1500 apsukų. Parametrai išties įspūdingi ir, reikia pasakyti, ne vien tik ant popieriaus. Naujasis variklis sukasi neįtikėtinai žvitriai ir gyvybingai, o suprasti, kad tai dyzelis pavyksta tik tuomet, kai pasiekiamos didesnės apsukos ir gerai įsiklausoma. Kaip ne kaip, tikras BMW.

Dvi tonas sveriantis automobilis tarsi įgauna nematomus sparnus ir per 6,4 sekundės pasiekia 100 km/h greitį. Maksimalus jo greitis tradiciškai apribotas iki 250 km/h. Pasiekti idealų automobilio pagreitį pavyko dėl puikiai sureguliuoto automatinės šešių laipsnių greičių dėžės pavarų perjungimo santykio. Aukščiausio lygio vairavimo malonumas!

Mersedesas ištikimas V8 varikliui

Tuo tarpu S klasės Mercedes vis dar ištikimas dyzeliniam V8 varikliui. S 450 CDI atitinka senosios mokyklos reikalavimus – galingasis keturių litrų agregatas, 320 AG, riebus 730 Nm sukimo momentas. Šis kimus, energijos kupinas V8 nėra blogų tėvų vaikas, jo sukimo momentas turi net daugiau parako nei BMW, vis dėlto Mercedes variklis sukasi ne taip žvaliai. Didžiulė jo galia 200 kg sunkesnį Mercedes automobilį iki 100 km/h nuskraidina per 6,7 sekundės. Tačiau V8 ne itin darniai veikia su kartais niekaip neapsisprendžiančia septynių pakopų automatine greičių dėže. Šis Mercedes milžinas 100 km kelio tenkinasi 10,1 l dyzelino – kaip prabangiam limuzinui, po kurio variklio dangčiu plaka 320 AG “širdutė”, tai išties neblogai. Tiesa, V8 dyzelinis variklis nėra toks draugiškas aplinkai ir atitinka tik “Euro 4” ekologiškumo standartą.

Pasižiūrėkime į kainynus

Tuo tarpu dėl įdiegtų ultramodernių technologijų 740d modelio motoras atitinka “Euro 5” reikalavimus ir pasisotina 8,9 l/100 km. Tai, suprantama, toli gražu nėra BMW pažadėtieji 6,9 litro, bet mes juk kalbame apie 306 „arklių“ kaimenę.

Kadangi abu automobiliai kaip visuomet atitinka aukščiausius reikalavimus, jie vienareikšmiškai yra aukščiausios lygos etalonai. Tai erdvūs, gausios bazinės įrangos, patogiomis daug reguliavimo galimybių siūlančiomis sėdynėmis ir naujausia saugumo įranga modeliai. Tad pasirinkimą lems skonis – vieniems labiau patinka apvalus, beveik barokinio stiliaus S klasės Mercedes, kitiems – griežtų linijų ir šaltas BMW.

Pneumatine pakaba ir prisitaikančiais amortizatoriais apginkluotas S 450 yra minkštesnis ir ne toks standus kaip 7 serijos BMW, tad net ir per bjauriausias duobes jis plaukia ramiai bei didingai. Pats tipiškiausias Mercedes.

BMW, į kurį taip pat montuojami serijiniai prisitaikantys amortizatoriai, taip pat nepaprastai komfortiškas, tačiau rieda šiek tiek kietokai. Matyt, tai dėl “Runflat” padangų. O pasirinkus pretenzingą visų keturių ratų valdymo sistemą (papildomai kainuoja 6850 Lt), šis BMW aplink kūgelius šoka neįtikėtinai energingai – iš dviejų tonų laivo to net nesitiki. Bet tai juk tikras BMW.

Pats laikas atsiversti kainynus. Mercedes S 450 CDI kainos prasideda nuo 322 949 litų. Jo bazinė įranga išties gausi. Tiesa, papildomai kainuos tiek navigacinė sistema (8189 Lt), tiek ir LED šviesų paketas su ksenono žibintais (4387 Lt).

Tačiau taip pat neskurdžiai atrodantį BMW 740d galima įsigyti už 300 tūkstančių litų. Be to, jau bazinė jo įranga siūlo ir navigacinę sistemą, ir ksenono žibintus. Tad sutaupyta nemenka sumele (35.525 Lt) džiaugsis net ir liberaliausias skyriaus vadovas. BMW rimtai nusiteikęs pakovoti ne tik įranga, bet ir kaina.

Leonas Paplauskas

Išvada

Tokie puikūs varikliai išsklaido paskutines abejones, kad dyzeliniai automobiliai šiai klasei netinkami. Geriausias pavyzdys BMW, po kurio variklio dangčiu plaka lengva ir gyvybinga šešių cilindrų “širdutė”. Tai tylus, galingas ir taupus agregatas, kuris puikiai tinka įveikti didelius atstumus. Galbūt galingi benzininiai varikliai dirba tyliau, tačiau dėl moderniausio motoro vardo dyzelinė BMW “šešiukė” gali susirungti su hibridiniu Lexus varikliu. Raumeningasis Mercedes taip pat palieka įspūdį – stiprus kaip meškinas ir labai harmoningas. Jis tik patvirtina, kad S klasės Mercedes – komforto etalonas. Tačiau atsižvelgus į degalų sąnaudas ir nebešiuolaikišką, tik “Euro 4” standartus atitinkančią
išmetamųjų dujų normą, apima jausmas, kad tai rūšis, kuriai gresia išnykimas.

Pirma vieta

368 taškų
BMW 740d

Pavyko: šešių cilindrų variklis sėkmingai pakeitė V8 – jis ne tik galingas, bet dabar dar ir taupus. BMW – vikrus automobilis, o įvertinus siūlomą prabangą, yra ir toje pačioje lygoje kaip S klasė.

Antra vieta

360 taškų
Mercedes 450 CDI


Jei vertinti tik komfortą, S klasė pirmauja. Jis važiuoja ramiai ir užtikrintai, V8 variklis yra išties impozantiškas ir
nenuvilia savo galia. Tiesa, jo degalų sąnaudos šio testo metu buvo didesnės.

BMW 740d

Foto: prabangi apdaila, viskas geriausios kokybės. Pavarų perjungimo svirtis tinkamoje vietoje ir patogi

Foto: dėl šios nuotraukos teko nuimti variklio apsaugą – tik taip buvo galima išvysti šešių cilindrų dyzelį

Foto: būna ir geriau? Manome, kad nelabai. Sėdynės didelės ir tinkamo profilio, aptrauktos oda


Foto: čia patogiai gali įsitaisyti ir vadovas, ir jo asistentė

Foto: per vidurį pavarų perjungimo svirtis ir “iDrive” sistemos valdiklis


Mercedes S 450 CDI

Foto: apdaila nepriekaištinga, tačiau filosofija kita – pavarų perjungimo svirtis ne įprastoje vietoje, o ties vairu

Foto: Norint nuimti variklio apsaugą, teks atsukti net vienuolika varžtų. Dabar aiškiai matyti V8 milžinas

Foto: sėdynės reguliuojamos visomis įmanomomis kryptimis ir suteikia maksimalų komfortą

Foto: S klasės modelyje sėkmės lydimo vadovo taip pat laukia karališka vieta

Foto: per vidurį dailiai įkomponuoti valdymo mygtukai ir telefono klaviatūra

„Autobild Lietuva“, Nr. 1 (112), 2010 01 02–01 15

www.auto-bild.lt

netikòtai pasitraukò i‰ “Formulòs-1”
ãempionato, o pastaraisiais metais kompanijoje
girdisi daugiau kalb˜ ne apie
arklio galias, o apie ilgaamÏi‰kumà ir
degal˜ ekonomijà. “Formulòs-1” sàskaita
sutaupyti pinigai neabejotinai bus
skirti aplinkai draugi‰k˜ sistem˜ tobulinimui
– “Efficient Dynamics” degal˜
taupymo technologijos diegiamos ∞ vis
daugiau BMW modeli˜.
Taigi pagaliau kova uÏ ‰varià aplinkà
bei ateit∞ pasiekò ir prabangi˜ automobili
˜ lygà. 7 serijos BMW modelio naujas
‰e‰i˜ cilindr˜ dyzelinis variklis
pakeitò galingàj∞ 330 AG a‰tuoni˜ cilindr
˜ agregatà, kuris svòrò daug, buvo be
galo i‰tro‰k´s ir nemaÏai kainavo. Visiems
gerai Ïinomas trij˜ litr˜ viena eile
i‰rikiuot˜ ‰e‰i˜ cilindr˜ variklis buvo
apginkluotas dviem turbinomis ir didesniu
∞pur‰kimo slògiu (iki 2000 Bar).
Taip buvo pasiektos ∞spdingos 306 arklio
galios ir 600 Nm sukimo momentas
esant 1500 apsuk˜. Parametrai i‰ties ∞sp
dingi ir, reikia pasakyti, ne vien tik ant
popieriaus. Naujasis variklis sukasi ne∞-
tikòtinai Ïvitriai ir gyvybingai, o suprasti,
kad tai dyzelis, pavyksta tik tuomet, kai
pasiekiamos didesnòs apsukos ir gerai
∞siklausoma. Kaip ne kaip, tikras BMW.
Dvi tonas sveriantis automobilis tarsi
∞gauna nematomus sparnus ir per 6,4 sekundòs
pasiekia 100 km/h greit∞. Maksimalus
jo greitis tradici‰kai apribotas iki
250 km/h. Pasiekti ideal˜ automobilio
pagreit∞ pavyko dòl puikiai sureguliuoto
automatinòs ‰e‰i˜ laipsni˜ greiãi˜ dòÏòs