Fiat Punto evoliucija – taupesnis ir galingesnis

pagr

Punto modeliui atlikta daugiau negu vien tik grožio terapija. Gavęs naujus variklius Punto Evo tapo ir taupesnis, ir galingesnis.

Fiat Punto – labai sėkmingas modelis. Nuo 1993 metų buvo parduoti septyni milijonai šių automobilių. Daugiausiai, žinoma, modelio tėvynėje Italijoje. Šiais metais Punto sulaukė atnaujinimo, po kurio jo kaina nepakito, o štai pavadinimas – taip. Punto Evo – toks nuo šiol yra modelio vardas.

Punto Evo – tai daugiau negu nauji žibintai ir pagražinta nosis. Evo priekis nuo Grande Punto priekio skiriasi radiatoriaus grotelėmis. Jos padalintos į dvi dalis ir dabar yra panašios į naujausių Peugeot automobilių groteles. Chromo apdailos detalės pažįstamos iš Fiat 500 modelio.

fantomas

FOTO: Naujasis Fiat Punto Evo jau pasiekė Lietuvą ir kainuoja nuo 32 900 Lt

Nauji varikliai

Po variklio dangčiu gali būti sumontuotas naujas benzininis 105 AG variklis. Jis turi naują “MultiAir” technologiją, kuri orą įsiurbia per reguliuojamą vožtuvų sistemą. Dėl šios sistemos padidėja galia ir mažiau CO2 išmetama į aplinką. Vidutinės degalų sąnaudos mieste siekia 7,5 l/100 km.

Į Punto Evo montuojami ir “MultiJet” dyzeliniai varikliai, pasiekiantys 75, 95 arba 120 AG. Naujieji varikliai atitinka “Euro 5” aplinkosaugos normas. Į Punto Evo “Fiat” montuoja “Start-Stop” sistemą. Ji laikinai išjungia variklį sustojus prie šviesoforo arba patekus į transporto grūstis. Ši sistema (žinoma, jeigu nepriekaištingai veikia) padeda taupyti degalus, o tuo pačiu mažiau teršiama ir aplinka.

Naujovės viduje

Visai atnaujintas ir modelio salonas: sumontuota nauja “Blue&Me” sistema, atliekanti navigacijos ir pramoginę funkciją. Papildomos įrangos sąraše yra ir “Eco-Drive Info” programa, kuri vairuotojui patars, kokį vairavimo stilių pasirinkti, kad būtų taupomi degalai.
Naujasis Fiat Punto Evo jau pasiekė Lietuvą ir kainuoja nuo 32 900 Lt.

salonas

FOTO: aštrių kampų atsisakyta: prietaisų skydelyje dominuoja apvalios formos

Tai mums patinka

“Start-Stop” automatinė sistema. Ateityje ji bus privaloma kiekvienam automobiliui

To mes pasigedome

Kruopštumo. Labai maža priekinio keleivio dėtuvė, bagažinės dangtis neturi rankenėlės – tai nervina

Tai mus nustebino

Alternatyvūs varikliai. “Fiat” renkasi motorus varomus degalais iš naftos produktų, o ne elektra.

Išvada

Punto evoliucija tokia pati, kaip ir dauguma tradicinių modelio patobulinimų. Prietaisų skydelis simpatiškesnis, labiau šiuolaikiškas, tačiau apdailos medžiagos išlieka tik vidutiniškos kokybės. Ar stebuklinga “MultiAir” benzininių variklių technologija iš tiesų taupo degalus ir padidina galią? Tikėkimės, kad taip.

Fiat ir lėktuvnešis
Cavour lėktuvnešis dar kvepėjo dažais. Šis italų karinio jūrų laivyno pasididžiavimas yra 244 metrų ilgio ir išstumia 27 900 tonų vandens. Būtent ant šio lėktuvnešio La Spezia uoste ir buvo pristatomas naujasis Fiat modelis Punto Evo. Visus stebino 120 tūkstančių “arklių” kaimenę valdantis, keturias garo turbinas ir dvi platformas turintis laivyno milžinas Cavour lėktuvnešis bei naujasis Punto Evo, kuris ant jo denio atrodė tarsi pagerinta gelbėjimosi valtis.

stovi_salia
FOTO: viskas ant denio: kompaktinio automobilio pristatymas vyko ant karinio laivo denio

Techniniai Fiat Punto Evo duomenys

● Variklis – dyzelinis su turbina

● Darbinis tūris – 2179 cm3

● Maks. galia – 103 kW (140 AG) esant 4000 aps./min.

● Maks. sukimo momentas – 320 Nm esant 1700-2700 aps./min.

● Varantieji ratai – visi

● Pavarų dėžė – 5 bėgių mechaninė

● Degalų bako talpa – 65 l

● Vid. degalų sąnaudos – 8,5 l/100 km

● Maks. greitis – 173 km/h

● Kaina – 32 900 Lt.

sonu

FOTO: jokių eksperimentų: Punto kėbulo linijos dalykiškos ir ramios

„Autobild Lietuva“, 26/2009 (111), 2009 12 19–2010 01 01

www.auto-bild.lt