Jo belaukiant Lietuvoje: viskas, ką reika žinoti apie Spark

“Chevrolet” pradėjo gaminti naują Spark modelį. Lietuvoje jis pasirodys šių metų pradžioje. Čia rasite viską, ką reikia apie jį žinoti.

Spark – tai kibirkštis. Gyvenimo kibirkštis, intuicijos kibirkštis. Kibirkštis – visa ko pradžia.  Mini automobilių segmento naujokas Spark pasirengęs pelnyti pirkėjų simpatijas visuose penkiuose žemynuose – nuo Azijos iki Europos, Afrikos, Australijos ir Amerikos.

Dizainas ir ergonomika

Apvalių formų automobiliai nebemadingi. “Chevrolet” pagamino naująjį Spark labiau kampuotą ir išraiškingą. Jis atrodo elegantiškai ir šiek tiek agresyviai. Viena svarbesnių gamintojo užduočių buvo sukurti ir erdvesnį bei praktiškesnį mažos mašinos saloną. Nedaug mini automobilių yra penkiaduriai, penkiaviečiai ir turi patogų bagažo skyrių. Daug erdvės salone sutaupyta dėl sumanių dizaino sprendimų, kuris buvo kuriamas taip, kad liktų kuo daugiau vietos daiktams susidėti. Automobilio viduje yra daug dėtuvių, skirtų smulkiems daiktams, puodelių laikikliai, sėdynių kišenės. Durelių stalčiuose telpa 1,5 l gaiviojo gėrimo butelis, o prietaisų skydelio apačioje įrengtas papildomas maitinimo lizdas. Bagažinės talpa – 170 litrų nenulenkus sėdynių. Užpakalinės sėdynės atlošas sulankstomas 60:40 santykiu. Salono apdailos medžiagos vidutinės kokybės, tačiau kaip šio segmento atstovui atrodo gana rafinuotai. Muzikos gerbėjams patiks tai, kad automobilyje galima prijungti bet kokius šiuolaikinius nešiojamuosius garso prietaisus. Jame yra ne tik CD grotuvas, turintis MP3 funkciją, bet ir AUX bei USB lizdai.

Valdomumas

Spark mieste jaučiasi kaip namie. Jo dydis, lengvas valdymas ir geras manevringumas tobulai dera prie gyvenimo mieste stiliaus. “Chevrolet” mažylis labai kompaktiškas: būdamas vos 3640 mm ilgio ir 1597 mm pločio jis lengvai įsispraus į mažiausią tarpelį mieste. Jo priekinė pakaba pagaminta naudojant tradicinę “McPherson” konstrukciją ir torsioninę pakabą galiniame tilte. Net didesniu greičiu važiuojant mieste mažylis Spark yra vikrus ir stabilus.

Varikliai

Į Chevrolet Spark montuojami dviejų tipų benzininiai 1.0 arba 1.2 varikliai. Abu jie labai panašūs – turi po du paskirstymo velenėlius ir keturis vožtuvus cilindrui. Abu taip pat turi daugiataškę degalų įpurškimo sistemą ir atitinka “Euro 5” ekologiškumo standartus. Varikliai komplektuojami su penkių pavarų mechaninėmis greičių dėžėmis. Siekiant pagerinti išmetamųjų dujų recirkuliaciją, į abu variklius įdiegta sistema, užtikrinanti optimalius degalų emisijos ir darbo stabilumo tuščiąja eiga parametrus. Į variklius montuojama nedidelės techninės priežiūros reikalaujanti grandininė pavara. Spark 100 km kelio vidutiniškai sunaudoja 4,8 degalų, o CO2 išmetimas – tik 113 g/km. Chevrolet Spark kainos prasideda nuo 28 900 litų. Lietuvoje jį bus galima įsigyti jau šių metų pradžioje.

Foto: vidaus apdailos medžiagos žaismingų spalvų ir nuteikia linksmai kelionei

Foto: Spark salone gausu įvairaus dydžio dėtuvių, daiktadėžių, puodelių laikiklių

Foto: nulenkus galinė sėdynę Spark tampa mažu krovininiu automobilių

Tai mums patinka: sėkmingas dizainas. Automobilis atrodo labai linksmai, dinamiškai ir žaismingai.

To mums trūksta: pasirinkimo galimybės. Nėra variklių ir greičių dėžių įvairovės bei dyzelinio motoro.

Tai mus nustebino: neįtikėtina erdvė. Toks nedidelis iš išorės ir toks erdvus viduje.

Išvada

Naujasis Chevrolet Spark tikriausiai nebus labai populiarus Lietuvoje. Ne todėl, kad tai blogas modelis, o todėl, kad šio segmento automobiliai visiškai ignoruojami mūsų šalyje. Visai kitaip jam seksis pietinėse Europos valstybėse
ir ypač jų didmiesčiuose. Mūsų manymu, didžiausia sėkmė jo laukia kaip modelio, skirto trumpalaikei nuomai. Taigi kai nuvyksite į šiltus kraštus atostogauti ir užsimanysite išsinuomoti automobilį, ieškokite Spark – jo nuomos mokestis bus nedidelis, o automobilis itin gražus, erdvus ir taupus.

Techniniai Chevrolet Spark duomenys

● Variklis – benzininis

● Darbinis tūris – 1206 cm3

● Maks. galia – 50 kW (81 AG) esant 6200 aps./min.

● Maks. sukimo momentas – 111 Nm esant 4600 aps./min.

● Varantieji ratai – priekiniai

● Pavarų dėžė – 5 bėgių mechaninė

● Degalų bako talpa – 35 l

● Vid. degalų sąnaudos – 4,8 l/100 km

● Maks. greitis – 164 km/h ● 0–100 km/h – per 12,1 s

Kaina – 28 900 Lt.

“Chevrolet” istorija Europoje

Per pastaruosius metus “Chevrolet” sukūrė vieną įspūdingiausių Europos automobilių rinkos sėkmės istorijų. 2004 m. Paryžiaus automobilių parodoje GM paskelbė apie savo planus vėl pradėti prekiauti Chevrolet automobiliais Europoje. Iki 2008 m. pabaigos šių modelių pardavimas nuo 295 tūkst. (2005 m.) padidėjo iki daugiau kaip 500 tūkst. Beprecedentis augimas prasidėjo ėmus prekiauti mažais, kompaktiškais ir vidutinio dydžio automobiliais, pagamintais 2002 m. Pietų Korėjoje įsteigtoje naujoje “General Motors” antrinėje bendrovėje GMDAT (“GM Daewoo
Auto & Technology Co.”). Šiandien GMDAT yra pilnateisė pasaulinės “Chevrolet” gamybos ir dizaino grupės narė, kurianti visiškai naujus Europos, Azijos, Šiaurės ir Pietų Amerikos bei Afrikos rinkoms skirtus Chevrolet modelius.

„Autobild Lietuva“, Nr. 1 (112), 2010 01 02–01 15

www.auto-bild.lt