Naujas “Audi” flagmanas bus sportiškiausias prabangių automobilių klasės modelis. Bet ar to pakaks, norint nugalėti amžinus konkurentus – Mercedes ir BMW?
Tarp prestižinių automobilių Audi modeliai puikiai perkami, tačiau jei kalbėtume apie prabangiausių ir reprezentacinių automobilių klasę (F1), Audi nuolat teko vytis 7 serijos BMW ir S klasės Mercedes. Pernai BMW “septintukų” iš viso parduoda per 43 tūkst. vienetų, S klasės Mercedes – apie 33 tūkst., o prabangųjį Ingolštate gaminamą Audi nusprendė įsigyti vos 6,6 tūkst. klientų. Skirtumas didžiulis, nors ankstesnės kartos Audi A8 automobilis kokių nors ypatingų priekaištų ir nenusipelnė. Tačiau naujasis modelis, oficialiai pristatytas pernai gruodį Majamyje (JAV) vykusioje parodoje, šią situaciją turbūt pakeis iš esmės. Automobilis turi viską, ko tik gali geisti pirkėjas, besidairantis prestižinio automobilio.
Naujasis A8 šiek tiek didesnis už savo pirmtaką: jo ilgis 5137 mm, plotis 1949 mm, aukštis 1460 mm, atstumas tarp ašių – 2992 mm. Žvelgiant į naujoką iš šono, matyti, kad automobilio išvaizda – tai evoliucija, o ne revoliucija. Kėbulo formos aštresnės ir dinamiškesnės nei ankstesnio modelio. Dėmesį iš karto atkreipia diodiniai žibintai, stilingos durelės su briaunomis ir nuožulni bagažinė, turinti mažesnius galinius žibintus. Visas kėbulas pagamintas iš aliuminio, naudojant “Audi Space Frame” technologiją (konstrukcija yra net 40 proc. lengvesnė, nei tai būtų plieninė).
Automobilio vidaus apdaila tik iš aukščiausios kokybės medžiagų, o įranga vairuotoją apsupa maksimaliu komfortu. Pasirinktinai galima užsisakyti atnaujintą multimedinę MMI sistemą su liečiamuoju ekranu – jame galima valdyti įvairiausias funkcijas, pvz., navigatorių, naktinio matymo sistemą, padedančią atpažinti pėsčiuosius, prisitaikančią automatinę greičio kontrolės sistemą “stop&go” ir Audi “pre sense” apsaugos sistemą, padedančią išvengti susidūrimo arba iki minimumo mažinančią jo pasekmes.
Papildomos įrangos sąraše puikuojasi ir 19 garsiakalbių turinti 1400 W “Bang&Olufsen” garso sistema. A8 turi prisitaikančia pneumatine pakabą, kurios režimą – “comfort”, “auto” arba “dinamic” – galima pasirinkti pačiam. Be to, vairuotojas gali nustatyti ir savo poreikius bei pageidavimus atitinkantį individualų režimą. Iš pradžių automobilis bus siūlomas su dviejų tipų aštuonių cilindrų varikliais – benzininiu 4.2 FSI ir dyzeliniu 4.2 TDI. Abi automobilio versijos komplektuojamos su aštuonių pavarų automatine “Tiptronic” greičių dėže ir turi visų varančiųjų ratų pavarą. Vėliau variklių gamą papildys 3.0/250 AG dyzelis, o metų pabaigoje pasirodys modelis tik priekiniais varančiaisiais ratais, turintis 3.0/204 AG TDI dyzelinį variklį. Taip pat šiuo metu kuriama hibridinė (benzininis ir elektrinis variklis) automobilio versiją.
Išvada
Naujasis Audi A8 – be abejo, prestižinis ir gerai padarytas modelis. Tai, kad jo išorė išvengė revoliucinių pokyčių, galima paaiškinti gamintojų įsitikinimu, jog dauguma šio segmento klientų yra konservatyvūs ir jiems nelabai patinka drastiški pasikeitimai. Užtai jie pelnytai gali tikėtis šiuolaikiškiausių techninių sprendimų, galingų variklių ir absoliutaus komforto. Reikia pridurti, kad greitai prabangiausių automobilių klasėje Audi A8 nebebus vienintelis Ingolštate gaminamas koncerno modelis. Jau šiemet numatomas ištaigingo A7 hečbeko debiutas.
www.auto-bild.lt
Šaltinis: „Auto Bild Lietuva“
Foto: „Auto Bild Lietuva“