Kodėl kondicionierių reikia naudoti ir žiemą

Esu girdėjęs, kad automobilio kondicionieriui kenkia, jei jis ilgai nenaudojamas. Kaip šį prietaisą reikia naudoti ir prižiūrėti žiemą, jei kondicionierius šiuo metų laiku nėra reikalingas?

Bronius

Bene svarbiausias automobilio oro kondicionavimo sistemos elementas yra kompresorius. Tai detalė, kurioje vyksta trintis, todėl ją reikia sutepti. Tepimo alyva kondicionavimo sistemoje paprastai maišoma su cirkuliuojančia šaldymo medžiaga – freonu. Vadinasi, kai kondicionierius veikia, jis yra tepamas.

Alyva ne tik tepa, bet ir apsaugo visą kondicionavimo sistemą nuo korozijos  bei mažina veikiančio kondicionieriaus triukšmą. Kai šis prietaisas veikia retkarčiais, alyva kartu su freonu sudaro vadinamąją emulsiją, kuri ir patenka į visas sistemos vietas. Kai kondicionieriaus kompresorius nustoja dirbęs, maždaug po 12–15 dienų pertraukos alyva visiškai atsiskiria nuo freono. Vėl įjungus kondicionierių alyva su freonu maišoma labai lėtai, todėl įvairiose vietose susidaro perteklinės alyvos, susimaišiusios su vandens kondensatu, dėmės, o visavertis tepimo procesas prasideda tik praėjus 20–30 min. nuo kondicionieriaus įjungimo.

Iki tol visos besitrinančios kompresoriaus detalės smarkiai dyla, nes tinkamai nesutepamos. Dėl to kondicionierius gali visai sugesti, o už jo remontą teks pakloti ne mažiau kaip 3 tūkst. Lt. Išeitis labai paprasta – kondicionierių reikia naudoti ir žiemą: jis ne tik padės “nupūsti” aprasojusius langus, bet ir leis salone palaikyti tinkamą drėgnumą. Tiesa, kondicionierių nerekomenduojama jungti tik tuomet, kai lauko temperatūra nukrenta žemiau 20 laipsnių šalčio.

kondicionierius

FOTO: Labai ilga oro kondicionieriaus darbo pertrauka gali baigtis brangiai kainuojančiu kompresoriaus gedimo remontu

www.auto-bild.lt

FOTO: „Autobild Lietuva“ archyvo