Korėjietiškas golfas savo pažadą ištęsėjo

Korėjietiškas golfas – Kia Cee‘d – į akis nekrintantis automobilis, kuriam gamintojas suteikia net septynerių metų  garantiją. Ar tai tik rinkodaros triukas? Nuvažiavę 100 000 km, išsiaiškinome, kad tai ne tušti pažadai, o visiškai realus dalykas.

Septyneri metai – tai labai ilgas garantinis laikotarpis, ypač jei kalbėtume apie automobilių pramonę. Dar prieš penkerius metus tokią garantiją dažnas būtų pavadinęs nerealia. Per septynerius metus vaikai išauga iš kūdikystės amžiaus ir jau ima lankyti antrą klasę. Septyneri metai – tai laiko tarpas, kuris nepraeina be pėdsako. Ir tai pasakytina tiek apie žmones, tiek ir apie automobilius. Kokį tvirtą išankstinį pasitikėjimą reikėjo turėti „Kia Motors“ koncernui, kad savo Cee‘d varikliui duotų septynerių metų garantiją? Tokie ambicingi pažadai vokiškojo „Auto Bild“ redaktorius, prieš jiems pradedant Cee‘d 1.6 CRDi EX ilgalaikį maratoną, nuteikė gana pesimistiškai. Ar tikrai šis kompaktinis automobilis smagiai sukars 100 tūkst. kilometrų? Iš pradžių tuo mažai kas tikėjo.

Slovakijoje, naujame „Kia Motors“ fabrike pagamintas kompanijos bestseleris redakcijos aikštelėje pasirodė būdamas ne pačios kukliausios komplektacijos: aliumininiai ratlankiai, automatinė klimato reguliavimo ir pastovaus greičio palaikymo sistemos ir svarbiausia – modernus dyzelinis 1.6 variklis. Tokį, naujovišką degalų įpurškimo sistemą turintį motorą, pavyzdžiui, VW koncernas gali pasiūlyti tik dabar. Be to, bandomasis Cee‘d dar turėjo ir šildomas sėdynes, parkavimosi pagalbininką ir net lietaus jutikliais. Visi redakcijoje nustebo, sužinoję, kad šie priedai atsiėjo vos 3800 Lt, už papildomą kainą dar buvo nupirkta ir navigacinė sistema. Testuojamasis automobilis kainavo 53 990 Lt. Taigi laikai, kai korėjiečiai gamino labai pigius automobilius, jau seniai praėjo.

Modifikacijos – tradicinės

Šio modelio dydžių ir kėbulo versijų pasiūla tradicinė – yra ir labai dailūs triduriai hečbekai, vadinami pro Cee‘d, ir universalai SW. Nesunku nuspėti, kad net kėbulo formomis Cee‘d taikosi į VW Golf konkurentus. Dizaino požiūriu jis nėra toks rafinuotas kaip „vokiečių klasika“. Vis dėlto korėjiečiai išvengė bet kokios vizualinės painiavos. Reikia pastebėti, kad Cee‘d modeliui tinka bet kokia spalva. Bandomoji mašina buvo nudažyta tamsia metalizuota mėlyna fiordo spalva. Visa savo išvaizda jis, tarsi, byloja, kad neatrodo esąs blogesnis už VW Golf.

Jau pirmosiomis važinėjimo dienomis „korėjietis“ greitai pradėjo pelnyti vairuotojų simpatijas. Pirmiausia tuo, kad jame pakankamai erdvu. Tik nedaugelis kompaktinių modelių gali pasiūlyti tiek daug vietos ant galinių sėdynių. Bagažinė, į kurią telpa nuo 340 iki 1300 litrų, visai neatrodo maža, ji tik šiek tiek mažesnė už Golf, tačiau tai keliauti visai netrukdo. “Iš tiesų puiku, čia daug vietų daiktams pasidėti, netgi yra specialių skyrelių bagažinėje”, – įspūdžiais dalinosi vienas redaktorius, nuvažiavęs pirmuosius trys tūkstančius kilometrų. Jo išvada: “Nuostabiai tinka važiuoti ilgus atstumus.”

Privalumai
■ Nelabai didelė kaina
■ Ilga garantija
■ Gana patikima

Trūkumai
■ Nuobodus dizainas
■ Šiek tiek rūdija
■ Prastokas matomumas statant

Viduje viskas suprantama

Vairuoti Cee‘d paprasta, jis niekam neįvaro streso, nes viskas suprantama tarsi 2×2=4. Tiesiog įsėdi, susireguliuoji pagal save sėdynę, ir pirmyn. Subtilus gelsvos spalvos naktinis prietaisų skydelio apšvietimas ramina ir nevargina važiuojant net ir ilgus atstumus. Medžiagos, kurias Kia gamintojai panaudojo interjero dizainui, kai kuriems gali pasirodyti šaltokos, tačiau jų kokybe abejoti netenka – viduje niekas nebarška ir necypia. Veikiau trikdo smulkmenos, pavyzdžiui, didoki priekiniai stogo statramsčiai ir per platus galinis, kuris statant mašiną, truputį apriboja matomumą. Silpnokai užsifiksuoja durelės jas pradarius. Be to, priekinės sėdynės augalotiems keleiviams per trumpos: vieniems jų norėtųsi labiau komfortiškesnių, kitiems – sportiškesnių. O Cee‘d siūlo aukso viduriuką. Tiesa, nuvažiavus 100 tūkst. km sėdynių apmušalai atrodė šiek tiek nusidėvėję.

Laikui bėgant, bandomasis Kia automobilis juo važinėjusius redaktorius padalino į dvi stovyklas. Mėgstantys sportišką važiavimo būdą, reiškė nepasitenkinimą “vairavimo kampuotumu” arba “pakibimu” perjungiant žemesnes pavaras. Tačiau tokių buvo mažuma, tad nedidelį ginčą laimėjo ramų vairavimo stilių propaguojančiųjų argumentai: “Aš paklausiau savęs, prie ko galėčiau prikibti, – rašė vienas kolega. – Kultūringai dūgzdamas ir maloniai didindamas greitį, taupusis 1.6 dyzelis tiesiog kviečia įveikti kuo daugiau kilometrų”.

“Net automagistralėje įsibėgėdamas iki 160 km/h, Cee‘d tai daro taip pavyzdingai, kad už važiavimą pačia kairiausia juosta nereikia atsiprašinėti Porsche vairuotojų, – įspūdžiais dalinasi kitas kolega. – Važiuoklė – tai pusiausvyra tarp minkštos ir kietos. Bet kokiu atveju važiuojant didžiausiu greičiu “delnai neprakaituoja”.

Ko pasigedome

Daug važinėdami pasigedome ir šeštosios pavaros, kuria apdovanotas galingesnis dviejų litrų dyzelinis Cee‘d variantas. Tai tapdavo akivaizdu kaskart užsukus į degalinę. 1.6 CRDi motoras vidutiniškai 100 km kelio suvartoja 6,8 litro dyzelino. Tiesa, būtų pakakę ir kokių penkių litrų, jei nebūtume smarkiai mynę akceleratoriaus.

Jei kuo ir pasipiktinome, tai daugiausia dėl užsakytos papildomų įrangos – pavyzdžiui, šviesos automatiškai įsižiebia tik sutemus. Klimato reguliavimo sistemą dažnai tenka papildomai reguliuoti, o navigacinė sistema klaidino daugiau ir dažniau nei galima būtų pateisinti. Informacinis ekranėlis per mažas, be to, jos jame pateikiama per daug. Beje, vienas mūsų kolegai pasigedo “savito charakterio ir originalumo”, tačiau pasakyti ką nors blogo apie Cee‘d kokybę negalėjo ir jis. “Korėjiečiai Europoje pagamino tiesiog gerą automobilį”, – tepasakė jis.

Testą išlaikė puikiai

Ilgalaikio testo išbandymą šis automobilis išlaikė puikiai. Įveikus 77 391 kilometrą teko pakeisti stiklų valytuvus ir žibinto lemputę, o atliekant ketvirtąjį techninį patikrinimą – sumontuoti naujus priekinių stabdžių diskus ir trinkeles. Vienintelė nelabai maloni staigmena laukė testui pasibaigus. Kai Cee‘d išardė iki paskutinio varžtelio, buvo aptikti maži rūdžių taškeliai ties durelių lankstais ir ant galinių langų elektrinių kėliklių įtaisų. Per septynerių metų garantinį laikotarpį ir vėliau šios nedidelės problemos gali išaugti į gerokai rimtesnes, tad gamintojams būtų pravartu jomis pasirūpinti dabar.
Taigi keli nedideli rūdžių taškeliai buvo bene vienintelė dėmė baltame Kia Cee‘d mundure. Ilgalaikis testas baigtas tik gavus tris baudos taškus. Rezultatas – įvertinimas puiku (iki puiku su pliusu trūko labai nedaug), ir penkta vieta netrumpoje ilgalaikių testų sąrašo suvestinėje. O koncernas, pagaminęs tvirtą mašiną ir suteikęs jai stebėtiną septynerių metų garantiją, matyt, eina teisingu keliu.

Jonas Okmanas



FOTO: Įveikus 100 tūkst. kilometrų: Cee‘d ilgalaikis testas


FOTO: sėdynės, kurių šoninis prilaikymas nėra itin geras, trumpokos, jos aptrauktos tvirtais apmušalais. Be to, trūksta atramos kairei kojai


FOTO: važiuojant blogais keliais važiuoklė rodo šio keturračio kokybę


FOTO: važiuodamas palei upę Cee‘d netikėtai šiek  tiek “užsiožiavo”, tad teko kviestis pagalbą. O šiaip viskas veikė patikimai tarsi šveicariško laikrodžio mechanizmas


FOTO: interjeras ir įveikus 100 tūkst. kilometrų palieka gerą įspūdį. Vairuotojo darbo vieta – aiški ir lengvai suprantama

Patikimas, bet turi ir paslėptų silpnybių

Cee‘d įvertintas penketu ir yra visų “Auto Bild” automobilių, dalyvaujančių ilgalaikiame teste, sąrašo viršuje. Taigi jis patikimas. O koks vaizdas automobilį išardžius? Šiokių tokių negerovių yra. Pirmiausia ekspertų žvilgsnis užkliuvo už rūdžių ant galinių durelių dalių sujungimų ir galinių dešiniųjų durelių langų rėmų. Nors tai tik mažutės dėmelės, tačiau jos greitai didės. Endoskopu tikrinant vidines kėbulo ertmes, iškilo abejonių, ar ilgai tvers gamyklinės apsauginės priemonės: antikorozinio vaško sluoksnis vietomis padengtas per storai, vietomis – per plonai, o kai kuriose vietose (labiausiai rūdijančiose) jo iš viso nebuvo. Tai pripažįsta ir “Kia Motors” inžinieriai. Ši problema jau išspręsta ir nuo 2006 metų Žilinoje (Slovakija) gaminamas Cee‘d dabar nuo konvejerio nurieda turėdamas geresnę antikorozinę  apsaugą. Variklis – padorios būklės. Tiesa, vieno cilindro paviršiuje matyti vos pastebimi purvo ruoželiai, taip pat nedidelis suodžių sluoksnis, kuris nėra pavojingas. Pavarų dėžės dantračiai ir sinchronizatorius, atidarius jos korpusą, buvo nesudilę. Šiek tiek nesandari vieta buvo rasta prie išmetamųjų dujų sistemos kolektoriaus – tai skambutis, pranešantis apie tai, kad šią vietą greitai teks remontuoti.

FOTO: ar tai būtų bagažinės dangčio vidinė pusė, išilginės sijos, ar šoniniai slenksčiai, ekspertai endoskopu nustatė visus paslėptus gamybos trūkumus. Netolygus antikorozinio vaško sluoksnis rastas beveik visose Cee‘d kėbulo ertmėse

REMONTAS

62 742 km
Garantinės techninės apžiūros metu pakeistas sugedęs peleninės įstūmimo mechanizmas (pagal garantiją)

77 391 km
Kairėje pakeista artimųjų šviesų lemputė 42 Lt

83 135 km
Techninės apžiūros metu pakeisti priekinių stabdžių diskai ir trinkelės 968 Lt

97 470 km
Pakeistas uždegimo raktelis, nes sulūžo plastmasinis jo korpusas (pagal garantiją)

Taip “Kia” sako apie…

…netolygiai antikorozine danga sutepamas ertmes:

Cee‘d gamybos procesas, ypač jei kalbėtume apie antikorozinę apsaugą, laikui bėgant buvo gerokai patobulintas. Testuotame automobilyje išryškėję trūkumai dabar neįmanomi.

…ant galinių durelių dalių sujungimų pasirodžiusias rūdis:

Ir ši problema pašalinta. Pirkėjams, įsigijusiems tokius automobilius, pagelbės specializuoti servisai

TAI ATKREIPĖ MŪSŲ DĖMESĮ:

1. Pavyzdinga: dyzelinio “Common-Rail” variklio degalų purkštukai veikia be priekaištų ir yra geros būklės

2. Terlionė: antikorozinis vaškas dažnai dideliais kiekiais patenka ne ten kur reikia

3. Kokybiška: važinėta dvi žiemas, kai ant kelių buvo beriama druska, o rato stebulės detalės atrodo tarsi nauji

4. Ankstyvoji gedimo stadija: aiškiai matyti, kad variklio galvutės tarpinės tarnavimo laikas neilgas

5. Rūdys: po durelių apdaila aptikta korozija prie galinių durelių dalių sujungimų ir langų apvadų

FOTO: jei nulenksime į dvi dalis padalintą galinę sėdynę, atsivers nemaža bagažinė lygiomis grindimis. Net VW Golf VI tuo negali pasigirti

FOTO: veidas be profilio ir charakterio? Tokią kritiką Cee’d priima visai ramiai

IŠVADA: tai, ką pažadėjo, ištęsėjo

Suteikdami Cee‘d modeliui septynerių metų garantiją, “Kia Motors” tuščių pažadų nedalina. Korėjiečių automobilis 100 tūkstančių kilometrų distanciją įveikė visiškai nepastebimai. Ir dėl to atkreipė ypatingą mūsų dėmesį, užimdamas garbingą penktą vietą “Auto Bild” ilgalaikių testų geriausiųjų sąraše. Kia Cee‘d – patikimas ir saugus automobilis,
kuris važiuoja ramiai ir komfortiškai. Modelis beveik negenda, o jei kas atsitinka, gelbsti ilga garantija. Tik jo kaina ne visai “korėjietiška”.

„Autobild Lietuva“ Nr. 1 (112), 2010 01 02–01 15

www.auto-bild.lt