Nedidelės degalų sąnaudos ir milžiniškos bagažinės – tokie yra šiuolaikiniai kompaktinės klasės universalai su dyzeliniais varikliais. Naujasis Golf Variant meta iššūkį keturiems pagrindiniams varžovams.
Protingas pirkėjas šiais laikais pinigais nesimėto. Vienatūris ar nedidelis SUV klasės automobilis galbūt būtų įdomesnis ar net stilingesnis pasirinkimas, tačiau tokios mašinos sunaudoja šiek tiek daugiau degalų bei kainuoja brangiau nei kompaktinės klasės universalai. Juk ir vilnonės kojinės nėra itin stilingos, tačiau šaltuoju metu laiku tai labai praktiškas pasirinkimas.
Trumpai drūtai tariant, jei jums nesvarbus „arklių“ skaičius po variklio dangčiu, šie dyzeliniai universalai tikrai neturėtų praslysti pro jūsų akis. Turėdami taupius motorus bei kainuodami nuo 50 iki 69 tūkst. Lt, jie išties patiks praktiško automobilio ieškančiam žmogui.
Taigi šį kartą teste dalyvauja penki kompaktinės klasės universalai: VW Golf, Kia Cee‘d, Ford Focus, Renault Megane ir Peugeot 308. Priekinius šių automobilių ratus suka nuo 105 iki 115 AG turbodyzeliniai varikliai. Visi penki testo dalyviai komplektuojami su mechaninėmis greičių dėžėmis. O kuris jų labiausiai tinka įvairiems kasdieniams darbams nudirbti?
Mindaugas Malinauskas
1 vieta
SOLIDUSIS
VW Golf Variant – 354 taškai
VW Golf Variant beveik neturi silpnų vietų ir pelnytai laimi šį testą. Gaila tik, kad geri daiktai kainuoja taip brangiai.
Tai nėra visiškai naujas automobilis, o veikiau tik šiek tiek pagražintas ankstesnis modelis. Pavyzdžiui, jei į VW Golf Variant žiūrėtume iš galo, jis niekuo nesiskiria nuo senesnio savo giminaičio. Nejučiomis kyla mintis, kad VW dizaineriai nusprendė sutrumpinti darbo dieną ir nepabaigė visų sumanymų iki galo. Trumpiau tariant, išvydus šį automobilį gatvėje širdis dažniau plakti tikrai nepradės. Golf universalo viduje viskas atlikta be didesnių priekaištų: kietokos, tačiau patogios priekinės ir galinės sėdynės, solidžios apdailos medžiagos, pakankamai erdvės. Bagažinė tarp testo dalyvių nėra pati didžiausia (į ją tilps nuo 505 iki 1495 l tūrio krovinys), tačiau patogi naudotis. Testuojant mažiausiomis vidutinėmis degalų sąnaudomis (vos 5,5 l/100 km) pasižymėjęs variklis kelyje nekelia triukšmo. Įveikdamas posūkius Golf Variant nėra toks paklusnus kaip Ford Focus, tačiau streso neįvarys. Puiku, kad ir pakaba gana komfortiška. Tačiau labiausiai nuvilia milžiniška kaina, kuri prasideda beveik nuo 70 tūkst. Lt. Tai tikrai daug.
FOTO: VW Golf Variant bagažinės talpa nuo 505 iki 1495 l tūrio. Kraulumas – 536 kg
FOTO: VW Golf salono apdailos medžiagos kokybiškos, o visi valdymo prietaisai įtaisyti tiksliai po ranka.
2 vieta
KOMFORTIŠKIAUSIAS
Renault Megane Grandtour 350 taškų
Renault Megane tikrai patiks komforto mėgėjams. Privalumas ir tai, kad dailaus automobilio kaina nesikandžioja.
Šiuolaikinis universalas tikrai neturi panašėti į dėžė ant ratų. Tokią tiesą bando įrodyti „Renault“ dizaineriai ir jiems tai puikiai pavyksta. Renault Megane Grandtour tikrai dailiausiai atrodantis šio testo universalas. Baimintis, kad dėl įspūdingo dizaino automobilis turi mažą bagažinė, tikrai nevertėtų. Į ją telpa nuo 524 iki 1595 l tūrio krovinys. Kita vertus, dėl dailios šiek tiek žemėjančios stogo galinės dalies nukenčia sėdintys gale, o ir matomumas atgal galėtų būti geresnis. Purkštauti dėl kitų dalykų keleiviai išties neturėtų: sėdynės komfortiškos, o salono apdailos medžiagos geros kokybės. Viskas atrodo tiesiog solidžiai. Dyzelinis 106 AG variklis puikiai atlieka savo darbą ir šiek tiek patriukšmauja tik apsukų rodyklei peržengus 4000 aps./min. ribą. Puiku ir tai, kad Renault Megane Grandtour komfortiškai įveikia kelio nelygumus. Erzina tik šiek tiek stringantis pavarų perjungimas. Tačiau prancūzų universalo pirkėją labiausiai nudžiugins kaina, kuri prasideda nuo 53 tūkst. Lt. Viliojantis pasiūlymas.
FOTO: dizainas išties traukia akį. Bene labiausiai pastebimas prietaisų skydelio centre pūpsantis skaitmeninis greičio matuoklis
Foto: Renault Megane Grandtour priglaus 524–1595 l tūrio krovinį. Kraulumas – tik 443 kg
3 vieta
SPORTIŠKIAUSIAS
Ford Focus Station Wagon 349 taškai
Ford Focus universalas nėra erdviausias ar naujausias testo automobilis, tačiau sportišku važiavimo stiliumi užburia.
Puiku, kad yra toks universalas kaip Ford Focus. Jo konkurentai gali pasigirti milžiniškomis bagažinėmis ar erdviaisiais salonais, o šio automobilio gamintojai daugiausiai dėmesio skyrė gana sportiškam važiavimo stiliui. Trumpiau tariant, Ford Focus universalas teikia nemažai vairavimo džiaugsmo. Automobilio valdymas – nepriekaištingas, o stabdžiai – geriausi. Vairuotojas jaučia, tarsi Ford Focus kalbėtų su juo, todėl minkyti greičio pedalą ir žvaliai „piešti“ vieną posūkį po kito – tikras malonumas. Atrodytų nesuderinama, tačiau prie universalo būdo puikiai dera ir pakankamai komfortiška pakaba bei itin patogios sėdynės. Jei vertintume Ford Focus Station Wagon salono erdvumą, jis nusipelno tik vidutiniškų balų kaip ir bagažinės tūris (nuo 503 iki 1546 l) bei kraulumas (485 kg). Salono apdailos medžiagos kokybiškos, tačiau VW Golf bei Renault Megane išties geresnės. Kita vertus, vienintelis Focus gali pasigirti tuo, kad klimato kontrolė – standartinės įrangos sąraše.
FOTO: ne viskas auksas, kas auksu tviska: prietaisų skydelyje įtaisyti mažoki rodmenys. Sunkoka naudotis ir centrinės konsolės mygtukais
Foto: Focus Station Wagon bagažinė “praris” 503– 1546 l tūrio krovinį. Kraulumas – 485 kg
FOTO: Ford žengia koja kojon su mada: automobilis užvedamas ne rakteliu, o paspaudus šį mygtuką
4 vieta
PIGIAUSIAS
Kia Cee‘d SW – 339 taškai
Salonas ir bagažinė erdvės nestokoja, tačiau apdailos medžiagų kokybė galėtų būti geresnė. Džiugina puiki kaina.
Šį korėjiečių automobilį ketinantis pirkti žmogus pirmiausia tikisi dviejų dalykų: geros kainos ir pakankamai erdvaus salono. Nei pirmu, nei antru atveju Kia Cee‘d universalas pirkėjo nenuvils. Automobilis turi pakankamai talpią bagažinę (nuo 534 iki 1664 l) bei kainuoja vos nuo 49 990 Lt. Tai beveik 20 tūkst. mažiau už patį brangiausią šio testo automobilį VW Golf Variant. Tokia gera kaina tikrai pradžiugins piniginę, tačiau salono apdailos medžiagos galėtų būti bent šiek tiek kokybiškesnės. Kita vertus, turėdamas galingiausią dyzelinį motorą (115 AG) Cee‘d į priekį šauna kaip užpjudytas šuo (iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 10,9 s), tačiau tuo pat metu motoras kelia ir nemažai triukšmo. Nedžiugina ir ne itin tiksliai veikianti vairo sistema, kietoka pakaba bei gana plokščios ne labai patogios sėdynės. Taip pat erzina ir anksti bei šiurkščiai įsikišanti ESP sistema. Tačiau Cee‘d pirkėją be geros kainos džiugina ir didžiausia net septynerius metus trunkančia garantija. Konkurentai turėtų sprogti iš pavydo.
FOTO: salono dizainas atrodo išties europietiškai, tačiau prašmatniu jo nepavadinsi. Visi valdymo prietaisai įtaisyti tiksliai po ranka
Foto: gale sėdintiems neprailgs ir ilgesnė kelionė: vietos čia tikrai pakanka, o galva neremia mašinos stogo
Foto: Į Kia Cee’d SW bagažinę tilps nuo 534 iki 1664 l tūrio krovinys. Kraulumas – 530 kg
5 vieta
TALPIAUSIAS
Peugeot 308 SW 326 taškai
Į šio universalo bagažinę telpa labai daug, o ir jo salono erdve negalima skųstis. Tik prancūzų kaina didoka.
Peugeot 308 SW „vilki“ universalo rūbą, tačiau tai veikiau yra universalo ir vienatūrio mišinys. Juk šis automobilis 5 cm aukštesnis už konkurentus, jo priekinis langas beveik lygia linija susijungia su variklio dangčiu, o gale, kaip būdinga daugumai vienatūrių, įtaisytos trys atskiros sėdynės. Puiku ir tai, kad jas galima ne tik lengvai nulenkti, bet ir visiškai išimti. Tačiau ant galinių sėdynių suaugusieji įsitaisys ne itin patogiai – čia ankštoka. Vaikams, kadangi gale sėdima gana aukštai, tikrai patinka. Praktišką pirkėją užburs milžiniška Peugeot 308 universalo bagažinė: į ją telpa nuo 573 iki 1736 l tūrio krovinys. Pribloškia ir kraulumas, kuris siekia net 686 kg. Tokiais duomenimis negali pasigirti nei vienas varžovas. Šiek tiek labiau erzina tarsi be didesnio džiaugsmo savo darbą atliekantis variklis, kuris pasiekus 2500 aps./min. pradeda ne itin maloniai ūžti. O ir universalo pakaba kietoka – visiškai nebūdinga komfortu garsėjančioms prancūzų mašinoms. Be to, ir degalų sąnaudos – didžiausios.
Foto: sėdima aukštai – kaip vienatūryje, tačiau gerokai į priekį atsikišę langų statramsčiai blogina matomumą
Foto: Peugeot 308 SW – talpumo meistras. Jame tilps nuo 573 iki 1736 l, o kraulumas – net 686 kg
Foto: visas tris galines sėdynes galima išimti. Tuo negali pasigirti nei vienas konkurentas
Kiek kainuoja testuoti modeliai
VW Golf Variant 1.6 TDI nuo 69 363 Lt
Kia Cee‘d SW 1.6 CRDi nuo 49 990 Lt
Ford Focus Station Wagon 1.6 TDCi nuo 62 196 Lt
Renault Megane Grandtour 1.5 dCi nuo 53 059 Lt
Peugeot 308 SW 1.6 HDi nuo 65 339 Lt
FOTO: visų universalų galinės dalys atrodo gana kukliai. Tarp jų dailumu išsiskiria tik Renault Megane (antras iš dešinės)
Techniniai duomenys Ford Kia Peugeot Renault VW
Durų/vietų salone sk. 5/5 5/5 5/5 5/5 5/5
Variklis turbodyzelinis turbodyzelinis turbodyzelinis turbodyzelinis turbodyzelinis
Variklio darbinis tūris (cm3) 1560 1582 1560 1461 1598
Galia (AG esant aps./min.) 109/4000 115/4000 109/4000 106/4000 105/4400
Nm esant aps./min. 240/1750 260/1900 240/1750 240/1750 250/1500
Maks. greitis (km/h) 188 188 185 190 190
Pavarų dėžė 5/mech. 6/mech. 6/mech. 6/mech. 5/mech.
Varantieji ratai priekiniai priekiniai priekiniai priekiniai priekiniai
Padangos 205/55 R16 205/55 R16 205/55 R16 205/50 R17 205/55 R16
Degalų bako talpa (l) 55 53 60 60 55
Bagažinės talpa (l) min.–maks. 503–1546 534–1664 573–1736 524–1595 505–1495
Degalų sąnaudos (l)* 5,8/3,8/4,5 5,5/4,3/4,7 6,4/4,0/4,9 5,5/4,1/4,5 5,7/3,9/4,5
* mieste/užmiestyje/vidutinės
Testuota Ford Kia Peugeot Renault VW
Stabdymo kelias (100 km/h, m) atvėsusiais/įkaitusiais stabdžiais
36,3/35,8 38,5/38,1 37,9/36,8 35,9/36,6 37,3/36,9
Įsibėgėjimas (s) 0-50/0-100 km/h 3,7/11,8 3,4/10,9 3,7/11,8 3,6/11,2 3,7/12,1
Įsibėgėjimas (s) 60-100/80-120 km/h* 9,6/15,1 8,0/14,0 7,7/15,7 7,9/14,6 9,9/15,6
Degalų sąnaudos testuojant (l/100 km) 6,0 6,0 6,2 6,0 5,5
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku (km) 910 880 960 1000 1000
Triukšmingumas (dB) 50/100/130 km/h 60/68/74 61/66/71 58/67/73 59/66/73 58/65/73
Automobilio masė/kraulumas (kg) 1400/485 1390/530 1464/686 1382/443 1444/536
* pirmas skaičius – 4 pavara, antras – aukščiausia
Eksploataciniai duomenys Ford Kia Peugeot Renault VW
Techninė priežiūra nuvažiavus (km) 20 000 30 000 20 000 30 000 30 000
Remonto išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km 2852 2930 3900 3359 2337
Garantija (m.)/ridos apribojimas (km) 2/be aprib. 7/150 000 3/100 000 2/be aprib. 2/be aprib.
Prarūdijimo garantija (m.) 12 10 12 12 12
Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis* 1940/3 1541/3 2036/3 1661/3 2159/3
* „Lietuvos draudimo“ duomenys
Įvertinimas
Taškai (maks.) VW Renault Ford Kia Peugeot
Salonas/bagažinė
Erdvumas priekyje 15 13 13 12 13 11
Erdvumas gale 10 8 6 6 8 6
Erdvumo pojūtis 5 4 3 4 4 4
Bagažinės tūris 15 12 13 12 14 15
Kraulumas 5 4 3 3 4 5
Funkcionalumas 5 2 2 2 2 4
Buksyruojamas svoris 5 4 3 3 4 4
Matomumas 5 4 2 4 3 2
Medžiagų kokybė 15 13 11 10 10 10
Saugumo įranga 20 6 10 9 8 11
Tarpinis rezultatas 100 70 66 65 70 72
Variklis/pavarų dėžė
Įsibėgėjimas 10 4 6 5 6 5
Maksimalus greitis 5 3 3 3 3 3
Variklio elastingumas 15 10 11 10 11 11
Pojūtis važiuojant 10 8 7 6 5 6
Sukimo momentas 5 2 3 4 4 3
Pavarų dėžė 10 7 6 6 6 7
Degalų sąnaudos testuojant 25 20 18 18 18 17
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku 5 4 4 4 3 4
Aplinkos tarša 15 13 11 14 13 9
Tarpinis rezultatas 100 71 69 70 69 65
Važiuoklė/komfortas
Pakaba 20 15 14 14 10 11
Priekinės sėdynės 15 12 12 13 11 10
Galinės sėdynės 10 8 6 7 7 4
Triukšmingumas matuojant 5 3 3 2 3 3
Subjektyvus triukšmingumo vertinimas 10 8 7 6 5 6
Komforto įranga 15 8 11 10 12 11
Papildoma įranga 5 4 3 3 2 3
Valdymo įranga 10 8 7 6 6 5
Oro kondicionieriaus veikimas 10 3 3 6 3 3
Tarpinis rezultatas 100 69 66 67 59 56
Važiavimo savybės
Važiavimo užtikrintumas 20 16 15 15 14 16
Elektroninė pagalba vairuojant 10 8 7 7 5 7
Važiavimas tiesiąja 5 5 5 5 5 5
Važiavimas įveikiant posūkius 15 12 12 14 9 10
Vairo sistema 15 12 11 13 9 8
Stabdžiai 20 13 15 15 11 13
Trauka 10 8 7 7 6 7
Apsisukimo spindulys 5 3 2 2 2 1
Tarpinis rezultatas 100 77 74 78 61 67
Testo metu Vokietijoje gautų duomenų įvertinimas 400 287 275 280 259 260
Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje
Bazinė kaina 50 34 45 39 47 37
Nuvertėjimas 20 9 7 7 6 7
Techninis aptarnavimas 10 9 7 8 8 6
Garantija 10 6 6 6 9 7
Draudimas 10 9 10 9 10 9
Tarpinis rezultatas 100 67 75 69 80 66
Galutinis įvertinimas 500 354 350 349 339 326
VIETA 1 2 3 4 5
Kainos ir kokybės santykio nugalėtojas Renault Megane
Linksmasis skyrelis
Čia aptariama tai, kas nebuvo įvertinta taškais: automobilių dizainas, įvaizdis ir t.t.
Renault VW Ford Peugeot Kia
Dizainas 4 3 3 3 3
Charakteris 3 2 3 3 4
Valdymas 3 3 4 2 1
Komfortas 4 4 3 3 2
Įvaizdis 3 4 3 3 2
Galutinis įvertinimas 3 3 3 3 2
Visų testo dalyvių, išskyrus Renault Megane, tikrai nepavadinsi gražuoliais. Todėl skiltyje „dizainas“ geriausio įvertinimo nusipelno būtent šis prancūzų universalas. Jei kalbėsime apie automobilių charakterį, pirmuoju smuiku groja atstovas iš Korėjos – Kia Cee‘d. Valdymo srityje visiems nosis nušluostė Ford Focus – jis geriausias. Už komfortą aukščiausio įvertinimo nusipelnė net du automobiliai: tai VW Golf ir Renault Megane. Savo įvaizdžiu nepralenkiamas lieka VW Golf, o paskutinė vieta atitenka Kia Cee‘d. Vis dėlto galutinis visų automobilių įvertinimas vienodas – po tris žvaigždutes. Tik Kia Cee‘d jų gavo mažiau – vos dvi.
Testo rezultatai trumpai
1 vieta VW Golf Variant
Tai praktiškas, solidus ir mažiausiai degalų sunaudojantis šio testo universalas. Tik jo kaina skaudžiai kandžiojasi
2 vieta Renault Megane Grandtour
Būdamas gražiausias ir važiuodamas komfortiškiausiai, Megane tikrai nusipelno antros vietos. Beje, ir jo kaina labai viliojanti
3 vieta Ford Focus Station Wagon
Sportiškesnį valdymą mėgstančiam vairuotojui Ford Focus universalas patiks labiausiai. Tik automobilio kaina – didoka
4 vieta Kia Cee’d SW
Tai erdvus, talpus ir pats pigiausias šio testo universalas. Jei dėl komforto jūs nesukate per daug galvos, drąsiai rinkitės Cee‘d
5 vieta Peugeot 308 SW
Talpus kaip vienatūris, be to, gali pasigirti išimamomis galinėmis sėdynėmis. Toks automobilis patiks mėgstantiems sėdėti aukščiau.
Išvada
VW Golf universalas – išties praktiškas, kasdieniams darbams puikiai tinkamas automobilis. Tačiau sugalvoję jį įsigyti, turite būti pasiruošę sumokėti nemenką pinigų sumą. Ieškantys komfortiško, dailaus ir gana nebrangaus automobilio, turėtų dėmesį atkreipti į Renault Megane. Tie, kuriems patinka posūkius įveikti sportiškiau, neturėtų praeiti pro Ford Focus universalą. Kia Cee‘d labiausiai vilioja itin priimtina kaina, o Peugeot 308 – milžiniška, galinčia daug praryti bagažine.
„Autobild Lietuva“, Nr. 26 (111), 2009 12 19–2010 01 01
www.auto-bild.lt
pinigais nesimòto. Vienatris ar
nedidelis SUV klasòs automobilis
galbt bt˜ ∞domesnis ar net
stilingesnis pasirinkimas, taãiau
tokios ma‰inos sunaudoja ‰iek
tiek daugiau degal˜ bei kainuoja
brangiau nei kompaktinòs klasòs
universalai. Juk ir vilnonòs kojinòs
nòra itin stilingos, taãiau ‰altuoju
metu laiku tai labai prakti‰-
kas pasirinkimas.
Trumpai drtai tariant, jei jums
nesvarbus “arkli˜” skaiãius po
variklio dangãiu, ‰ie dyzeliniai
universalai tikrai neturòt˜ praslysti
pro js˜ akis. Turòdami taupius
motorus bei kainuodami nuo
50 iki 69 tkst. Lt, jie i‰ties patiks
prakti‰ko automobilio ie‰kanãiam
Ïmogui.
Penki dyzeliniai universalai
Taigi ‰∞ kartà teste dalyvauja
penki kompaktinòs klasòs universalai:
VW Golf, Kia Cee‘d, Ford
Focus, Renault Megane ir Peugeot
308. Priekinius ‰i˜ automobili
˜ ratus suka nuo 105 iki 115
AG turbodyzeliniai varikliai. Visi
penki testo dalyviai komplektuojami
su mechaninòmis greiãi˜
dòÏòmis. O kuris j˜ labiausiai
tinka ∞vairiems kasdieniams darbams
nudirbti?
Mindaugas Malinauskas