Vertas dėmesio tik atnaujintas modelis

1997 metais debiutavęs naujasis A klasės Mercedes iš karto susikirto: neišlaikė briedžio testo. Netrukus pasipylė skundai ir dėl prastos automobilio kokybės. Tačiau atnaujintą mažylį, kuris gaminamas nuo 2001 metų, jau galite drąsiai pirkti.

1997 metais “Mercedes” automobilių gamintojai rinkai pateikė labai įdomų pasiūlymą: nedidelį modelį priekiniais varančiaisiais ratais. Naujoką vokiečiai pakrikštijo A klasės vardu. Gamintojai anuomet net teigė, kad vėliau bus pristatyta ir hibridinė (benzininis ir elektrinis varikliai) šio mažylio versija. Dabar jau puikiai žinome, kad tokie “Mercedes” atstovų teiginiai liko tik gražiais ketinimais.

Pirmiausiai kaip žaibas iš giedro dangaus trenkė žinia: A klasės Mercedes neišlaikė briedžio testo. Ši sensacinga naujiena visą pasaulį apskriejo per vieną naktį. Supratę, kad smarkiai prašovė, gamintojai kaip standartinę įrangą į naująjį mažylį pradėjo montuoti ESP sistemą. Anuomet, prieš daugiau nei dešimt metų, tai buvo naujovė tarp mažų automobilių klasės atstovų.

Tačiau vien tuo Mercedes mažylio problemos nesibaigė. Atlikę ilgalaikį A klasės modelio testą (mašina nuvažiuojama mažiausiai 100 tūkst. km), mūsų kolegos iš vokiškojo “Auto Bild” rašė: “Įvairiose automobilio vietose girdėti traškesys, braškesys ir cypimas”. Tarsi bėdų dar būtų maža, jie pridūrė, kad greitai išsimuša priekiniai stabilizatoriai bei susidėvi vadinamieji galinės ašies “sailentblokai”.

Privalumai

Nedidelis, bet prestižinis modelis

Erdvus salonas po atnaujinimo

Nelabai didelė kaina

Trūkumai

Prasta kokybė iki atnaujinimo

Gana kieta pakaba

Įvairūs erzinantys girgždesiai

Kokybė pagerėjo tik nuo 2001 metų

Nieko nuostabaus, kad tokie į neviltį varantys siurprizai pradėjo erzinti A klasės Mercedes vairuotojus. Supratę klaidas, gamintojai pradėjo jas taisyti. Tai įvyko 2001 metais, kai buvo pristatytas atnaujintas modelio variantas. Mercedes mažylis ne tik gerokai padidėjo, bet ir atsikratė jį kamavusių ligų: dingo įvairūs barškesiai ir girgždesiai bei priekinės ir galinės pakabos problemos. Tiesa, pakaba tapo dar kietesnė, tačiau gerai tai, kad po šio pokyčio ji tarnauja daug ilgiau.

Privalumas ir tai, kad po atnaujinimo pailgėjęs automobilis pasiūlė daugiau erdvės salone – ypač sėdintiems gale. Šiek tiek labiau erzina karštligiškai savo darbą atliekanti ESP sistema bei automatinė penkių laipsnių greičių dėžė. Beje, perkant naudotą Mercedes mažylį, reikėtų nuodugniai patikrinti minėtą greičių dėžę ir ypač tada, jei ji buvo komplektuojama su galingais varikliais (A 170 CDI arba A 210 modeliai).

Visi motorai tarnauja išties patikimai. Tiesa A 140 (benzininis) ir A 160 CDI (dyzelinis) šiek tiek vangoki. Todėl geriau rinktis šias mažojo Mercedes versijas: A 160 (benzininis) arba A 170 CDI (dyzelinis). Ypač malonu vairuoti galingiausią Mercedes A 210 automobilį.

Mindaugas Malinauskas

Foto: vairuotojo darbo vieta be priekaištų. Erzina tik itin kietas apdailos plastikas


Foto: pirmųjų gamybos metų automobilių galinė ašis taip pat nestokoja problemų: iš rikiuotės dažniausiai išeidavo vadinamieji “sailentblokai”

Foto: iki atnaujinimo (nuo 1997 iki 2001 m.) gamintų A klasės automobilių priekinės ašies stabilizatoriai per greitai susidėvėdavo

Foto: 2001 m. Mercedes mažylis buvo atnaujintas (nuotr. apačioje). Automobilio kokybė itin pagerėjo

Foto: automobilio stoglangis anksčiau ar vėliau pradeda leisti vandenį

Tai džiugina

Patikimumas. A klasės automobilis tikru Mercedes tapo pradėjus į jį montuoti ESP sistemą ir po atnaujinimo pagerėjus jo kokybei. Šios mašinos pirkėją taip pat turėtų džiuginti ir keletas kitų naudingų dalykų. Atskiras galines sėdynes galima pastumti pirmyn arba atgal, o esant reikalui ir visai išimti. Kai kurie A klasės modeliai gali turėti ir visiškai išimamą priekinę, greta vairuotojo esančią sėdyne. Tokiu atveju mažasis Mercedes tampa tikru krovininiu automobiliu. Salono erdve lepina ir nuo 2001 metų gaminta 17 cm pailginta A klasės versija. O trumpesnis automobilis (3,57 m) puikiai tinka miestiečiams.

Tai erzina

Važiuoklė. Po 2001 metais įvykusio automobilio atnaujinimo mažasis Mercedes gavo šiek tiek kietesnę pakabą. Komforto mėgėjus tai tikrai nuvils. Tokiu atveju reikėtų rinktis ilgesnę automobilio versiją, kuri turi ir šiek tiek ilgesnę ratų bazę. Erzina ir tai, kad stipresnis vėjas mažąjį automobilį pradeda mėtyti į šonus. Nervina ir vangokai veikianti vairo sistema. Iki atnaujinimo gamintus automobilius kamuoja ir įvairios pakabos ligos. Kokybės mėgėjai turėtų nusivilti ir pro stoglangį anksčiau ar vėliau pradedančiu lašėti vandeniu bei pažeidimams itin jautriais kėbulo dažais.

Bandomasis važiavimas

Bandytas automobilis. Kolegos vokiečiai išbandė 2002 metų gamybos A klasės Mercedes, kurio komplektacija “Avantgarde”. Tai pailgintos versijos (+17 cm) automobilis. Pirmasis mažojo Mercedes savininkas buvo 69 metų vyras.

Važiavimo įspūdžiai. Savo laiku šis visiškai naujas A klasės Mercedes kainavo net 23 tūkst. eurų (apie 79 414 Lt). Tai išties dideli pinigai už mažą automobilį. Nūnai tokia naudota mašina vilioja kur kas patrauklesne kaina – 6990 eurų (apie 24 135 Lt). Reikia pasakyti, kad A klasės Mercedes aukštesniems vairuotojams nepatiks, nes sėdynės ne itin patogios. Erzina ir kietoka, visus kelio nelygumus suskaičiuojanti pakaba. Benzininis 1.6/102 AG variklis puikiai tinka automobiliui.

Mūsų nuomonė. Po 2001 metais įvykusio atnaujinimo A klasės Mercedes tikrai verti dėmesio. Šiuo automobiliu jau galima pasitikėti.

Išvada

A klasės Mercedes tikrai vertas dėmesio automobilis. Vis dėlto pirkėjams patariame nesusižavėti mažesne kaina ir nepirkti iki atnaujinimo (nuo 1997 iki 2001 m.) gamintos mašinos. Automobiliai, dienos šviesą išvydę po atnaujinimo, kur kas patikimesni. Juos jau galima vadinti tikrais Mercedes šeimos nariais.

Techniniai A klasės Mercedes (nuo 2001 m.) duomenys

Ilgis (mm)     3776

Plotis (mm)   1719

Aukštis (mm)                     1589

Durų/vietų salone sk.         5/5

Variklis         benzininis

Variklio cilindrų sk.           4

Darbinis tūris (cm3)           1598

Varantieji ratai                   priekiniai

Variklio galia (AG esant aps./min.)         102/5250

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.)             150/4000

Pavarų dėžė  5/mech.

Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h                    11,2

Maksimalus greitis (km/h)  1180

Degalų sąnaudos testuojant (l/100 km)                      7,9

Bagažinės talpa (l)              390

Kaina (Lt)    nuo 11 000

Atsarginių detalių kainos

Detalė           Kaina (Lt)

Priekiniai žibintai (vnt.)      230

Galiniai žibintai (vnt.)        247

Priekinių stabdžių diskai (vnt.)                141

Galinių stabdžių būgnai (vnt.)                 143

Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)       93

Galinių stabdžių trinkelės (kompl.)         112

Priekiniai amortizatoriai (vnt.)                 254

Galiniai amortizatoriai (vnt.)                   221

„Autobild Lietuva“, Nr. 1 (112), 2010 01 02–01 15

www.auto-bild.lt

Nr. 1 (112), 2010 01 02–01 15