Dyzelinis prieš benzininį – Audi Q7 V12 TDI ir Porsche Cayenne Turbo S

Erdvūs, komfortiški ir prabangūs – visas šias savybes turi tiek Q7, tiek Cayenne. Be to, abiejų visus keturis ratus suka itin galingi varikliai. Bėda tik, kad kainuoja jie beveik po pusę milijono litų.

Audi Q7 V12 TDI ir Porsche Cayenne Turbo S – tarytum ateiviai iš kitos planetos. Jų giminystės šaknys kilę iš SUV automobilių šeimos, tačiau po variklių dangčiais turėdami itin galingus motorus šiedu monstrai važiavimo savybėmis prilygsta lengviesiems sportiniams automobiliams. Iš koto verčia ir šių tankų ant ratų kaina – kartu jie kainuoja beveik vieną milijoną litų.

Akys išsprogsta ir sužinojus degalų sąnaudas, kurios tikrai neatitinka šiandieninių aplinkos apsaugos standartų. Testo metu šių SUV automobilių „širdutės“ vidutiniškai sunaudojo po 14–17 l degalų. Gera žinia bent jau ta, kad tokių mašinų visame pasaulyje nėra parduoda itin daug. Antraip žalieji tikrai sukeltų milžinišką skandalą.

Šiurpą kelia ir tai, kad Audi Q7 visus keturis ratus suka net 500 AG dyzelinis variklis. Neįtikėtina, tačiau dvylikos cilindrų motoras pasiekia kvapą gniaužiantį 1000 Nm sukimo momentą. Tokie duomenys labiau derėtų sunkiajam transportui, o ne lengvajam SUV automobiliui. Suklusti priverčia ir tai, kad už visą šitą malonumą reikia būti paruošus krūva pinigų. Audi Q7 V12 TDI Quattro kainuoja net 464 tūkst. Lt. Vargu, ar gali būti dar brangiau. Pasirodo, kad taip. Už Porsche Cayenne Turbo S reikia atseikėti beveik 493 tūkst. Lt. Tiek kainuoja šis Porsche SUV automobilis su V8 benzininiu varikliu, kuris išvysto 550 AG galingumą ir pasiekia net 750 Nm sukimo momentą.

Automobilius į priekį sviedžia milžiniška galia

Atrodytų, kad tiek Audi, tiek Porsche varikliai labai panašūs savo charakteristikomis, tačiau, iš tiesų, taip nėra. Porsche 100 km/h greitį pasiekia per 4,8 s. Audi automobiliui atlikti šią užduotį reikia šiek tiek daugiau laiko – 5,4 s. Tačiau labiausiai kraują kaitina tas faktas, kad nuspaudus šių mašinų greičio pedalus tartum įvyksta didysis galaktikos sprogimas. Automobiliai į priekį sviedžiami sunkiai suvokia galia. Taip pat derėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad Audi Q7 variklio grožis atsiskleidžia tik pasiekus kelių tūkstančių apsukų žymą. Tuo tarpu Porsche Cayenne greitį didina labai tolygiai bei pasižymi itin elastingu varikliu. Beje, Cayenne gali pasiekti maksimalų 280 km/h greitį, o Q7 – 250 km/h greitį.

Yra ir dar keletas skirtumų tarp šių automobilių. 2,4 tonas sveriantis Porsche Cayenne posūkius įveikia itin lengvai ir vikriai. Atrodo tarsi vairuotum paprastą lengvąjį automobilį. Ženkliai sunkesnis (2,7 tonos) Audi Q7 su posūkiais susidoroja ne taip žaismingai. Kita vertus, Porsche į kelyje pasitaikančius nelygumus reaguoja daug skausmingiau nei jo konkurentas Audi Q7. Žinoma, Cayenne Turbo S komfortą testo metu mažino ir tai, kad automobilis buvo „apautas“ 21 colio dydžio padangomis. Q7 V12 TDI Quattro į kelią rėmėsi mažesnėmis 20 colių dydžio padangomis.

Abu automobiliai turi mokėti ne tik lėkti pašėlusiu greičiu, bet ir laiku sustoti. Ši užduotis geriau sekėsi Porsche monstrui, kurio stabdymo kelias įkaitusiais stabdžiais siekė tik 35,8 m. Audi milžinui papildomai prireikė 2,6 m. Jo stabdymo kelias siekia 38,4 m. Įdomu ir tai, kad keraminiai stabdžiai į Audi Q7 montuojami kaip standartinė įranga. Porsche Cayenne pirkėjas už juos papildomai turės pridėti 8711 eurų (30 077 Lt). Tačiau tai mažmožis palyginus su visa SUV automobilio kaina.

Mindaugas Malinauskas

FOTO: navigacinė sistema bei odinis salonas – standartinė Audi Q7 V12 TDI įranga

FOTO: baltojo Audi milžino išvaizda ganėtinai kukli. Akis prikausto tik 20 colių ratai

FOTO: štai jis 12 cilindrų motoras, kurio maksimalus sukimo momentas – net 1000 Nm

FOTO: Audi Q7 V12 TDI salone itin erdvu. Įspūdį palieka ir nuo 775 iki 2035 l tūrio siekianti bagažinės talpa


FOTO: Spalvota Porsche DVD navigacinė sistema dirba labai gerai. Ir tai įeina į standartinę įrangą

FOTO: Užrašas Cayenne Turbo S išduoda, kad automobilio ratus suka 550 AG variklis

FOTO: aštuoni cilindrai bei dvi turbinos leidžia varikliui pasiekti 750 Nm sukimo momentą

FOTO: ant galinių Porsche sėdynių erdvės mažiau nei Audi mašinoje. Bagažinės tūris – 540–1770 l


IŠVADA

Tiek Q7 V12 TDI, tiek Cayenne Turbo S savotiški SUV klasės dinozaurai. Simpatijų jiems negaili daugelis pirkėjų, tačiau tai veikiau nykstanti automobilių rūšis. Kad ir kaip ten būtų, testą laimi Audi Q7. Tai labai erdvus, savotiškai
taupus bei itin galingas SUV automobilis. Antroje vietoje likęs Porsche Cayenne pasižymi puikiu valdymu bei iš koto verčiančia motoro galia, tačiau jis sunaudoja per daug degalų ir kainuoja gerokai brangiau.

1 vieta

377 taškai

Audi Q7 V12 TDI

Labai greitas, komfortiškas ir tikrai prabangiai įrengtas SUV automobilis. Ir jo kaina kur kas mažesnė.

2 vieta

356 taškai

Porsche Cayenne Turbo S

Cayenne stiprioji pusė – puikus valdymas. Tačiau didelės degalų sąnaudos (net 17 l) ir kaina nuvilia.

„Autobild Lietuva“ Nr. 2 (113), 2010 01 16–29

www.auto-bild.lt