Dizainerių fokusai su naujuoju „Ford Focus“

Naujas Ford kompaktinės klasės automobilis bus siūlomas beveik visame pasaulyje. Prekiauti juo bus pradėta dar šiemet.

Dėl naujų didžiulių oro įsiurbimo grotelių Focus III atrodo agresyviai. Gale jau nebėra vertikalių lempų – naujo Ford stiliaus etalonas dabar yra mažesnis Fiesta.

Šis automobilis yra neginčytinas lyderis pasaulyje. Nuo 1998 metų iš viso parduota 9,2 milijono Ford Focus vienetų. Per šio modelio 12 metų istoriją kelis kartus atsitiko taip, kad Focus aplenkė savo didžiausią konkurentą Volkswagen Golf.

Sausį Detroite (JAV) vykusioje automobilių parodoje buvo pristatytas trečios kartos Focus, kurį Ford gamintojai pavadino pasaulio automobiliu. Ką tai iš tikrųjų reiškia? Lygiai toks pat automobilis bus siūlomas net 122 pasaulio šalyse. Trečios kartos Focus bus gaminamas Vokietijoje, Jungtinėse Valstijose ir Kinijoje. “ONE Ford” – taip naują kompanijos strategiją paaiškina amerikiečiai.

Nepaisant to, kad iki automobilio prekybos Europoje pradžios dar liko, beveik metai, gamybai parengtas automobilis pristatytas jau dabar. “Norėjome sukurti kiek įmanoma labiau sportinį kompaktą,” – sako projekto vadovas Stefanas Lammas, atsakingas už naujojo Focus stilių. Reikia pripažinti, kad operacija pasisekė – ryškiomis ratų arkomis išsiskiriantys sparnai “įtempia raumenis”, o agresyvus priekis įgijo XXL dydžio oro įsiurbimo groteles. Susidaro įspūdis, kad naujasis kompaktas nori kažką praryti. Siekiant, kad mašina atrodytų labiau sportiška, pakaba pažeminta 20 mm.

Laimei, kompaktinis Ford automobilis neserga didumo manija: Focus III (išskyrus aukštį ir didesnį atstumą tarp ašių) maždaug atitinka ankstesnio modelio matmenis. Kėbulo gamybai panaudota net 55 proc. lengvų, deformavimuisi atsparių metalų, o tai, žinoma, turėjo teigiamos įtakos bendrai automobilio masei.

Focus III modelio bazė yra C segmento arba kompaktinės klasės automobilių platforma, pagal kurią visame pasaulyje bus sukurta net dešimt skirtingų modelių (jų gamyba turėtų siekti 2 mln. vienetų). Pirmas naują platformą turintis automobilis – tai pernai Frankfurto parodoje pristatytas C-Max, kuris Europoje bus parduodamas jau nuo vasario.

Kaip ir iki šiol, Europos rinkoje svarbiausi bus trejų ir penkerių durų hečbekai, universalai bei kabrioletas. Kol kas dar nežinoma, kur be Azijos, JAV ir Rusijos bus siūloma Focus sedano versija. Tačiau tikimės, kad tokį kėbulą turinti mašina neaplenks ir mūsų rinkos. Versija su elektriniu varikliu pasirodys dar negreitai.

Kol kas “Ford” koncernas visą dėmesį skiria dyzelinio ir naujų “Eco-Boost” variklių tobulinimui. “Ford” inžinierių tikslas – 20 procentų sumažinti degalų sąnaudas ir CO2 išmetimą.

“Ford” žada, kad nepaisant žemesnės stogo linijos, naujojo Focus salono erdvumas nenukentės, vietos virš keleivių galvų automobilio gale bus pakankamai. Focus III turės gerą, labiau vidutinės klasės automobiliams būdingą įrangą: beraktę “Keyless Go” sistemą, parkavimo daviklius, kelio ženklų atpažinimo įrenginį ar pastovaus greičio palaikymo sistemą.

Išvada

Agresyvus naujo Focus siluetas tikrai suras savo gerbėjus. Viena aišku neabejotinai – palyginti su santūresniu, ramesniu ar net galima sakyti nuobodoku Golf, kompaktinis Ford naujokas turi daug šansų užsitikrinti sėkmę rinkoje. Ypač jis gali patikti jaunesnio amžiaus pirkėjams. Tik labai įdomu, ar Focus, kuris iki šiol garsėjo puikiu valdomumu, tarp savo klasės konkurentų šia savybe išsiskirs ir toliau.