Geidžiamas, bet nepigus prestižinis universalas

E klasės Mercedes universalas idealus svajojantiesiems apie talpų prestižinį automobilį. S211 serijos švabas tarpnaudotų automobilių yra geidžiamas ir nepigus. Nors kainos šiuo metu visai patrauklios – juk jau pasirodė jo įpėdinis.

Mercedes gamintojams tai buvo didelė nesėkmė. Gamintojas, kurio automobiliai iš visų kitų išsiskyrė savo saugumu, turėjo pripažinti nesėkmę, susijusią su stabdžių sistema. Ir tai lietė ne tik prabangųjį rodsterį SL, bet ir didžiausią pelną nešusį modelį – nuo 2002 metų gamintą 211 serijos E klasės Mercedes. 2004 metais išryškėjo pirmosios stebuklingųjų elektroninių SBC (Sensotronic Brake Control – elektrohidraulinis stabdymo mechanizmas) stabdžių problemos. 2005 m. balandžio mėnesį ši problema buvo išspręsta. Tačiau Mercedes nusprendė, kad saugumu rizikuoti negalima, ir nuo 2006-ųjų balandžio E klasės modeliuose vėl buvo naudojama tradicinė stabdžių sistema.

Ar reikia vengti senesnių, iki 2006 metų pagamintų modelių? Tikrai ne. Šiandien beveik nieko nebegirdėti apie nusiskundimus dėl SBC stabdžių, sistema veikia be trūkumų, o „Auto Bild“ nusiskundimų skrynelėje ši bėda yra tikra retenybė.

Tačiau reikia būti atsargiam, kadangi netyčia galima susigundyti trijų-penkių metų Mercedes modelių su didžiule rida už patrauklią kainą. Dažniausiai tokie automobiliai parduodami, pasibaigus išperkamosios nuomos sutarčiai. Kas šį gardų kąsnelį su septynių skaičių odometro rodmenimis vis dėlto nuspręs įsigyti, prie kainos turėtų pridėti vairo traukių, šarnyrų ir galinės ašies įvorių pakeitimą. Taip pat, priklausomai nuo ankstesnio savininko temperamento, gali tekti keisti arba restauruoti ir turbiną – tai greičiausiai nutiks, jei įsigysite modelį su mėgėjiškai „patobulinta“ kompiuterine variklio valdymo sistema. Tačiau tai nėra tipiška Mercedes bėda – modernių turbodyzelinių variklių mėgėjiškas „užčipinimas“ (galios padidinimas) yra visų automobilių gamintojų problema.

Leonas Paplauskas

FOTO: E klasės Mercedes be vargo ir saugiai įveikia greitus posūkius, tačiau jų nemėgsta – šiam automobiliui
labiau patinka ir tinka ramus važiavimo stilius

BANDOMASIS VAŽIAVIMAS

Mūsų bandytas automobilis buvo pagamintas 2004 metų rugsėjį, dar prieš modelio atnaujinimą 2006-aisiais ir su nepatikimais elektriniais hidrauliniais SBC stabdžiais. Vis dėlto jame jau radome tuo metu kaip papildomą įrangą užsisakytą dyzelinio variklio kietųjų dalelių filtrą, penkių pakopų automatinę pavarų dėžę, o mašina nudažyta „metallic“ dažais. Automobilio degalų bakas nemenkas, tačiau, atrodo, to pirmasis ir vienintelis savininkas nevertino – per penkerius metus nuvažiuoti 83 400 km šios klasės atstovui yra labai mažai. Prekiautojas Vokietijoje už automobilį nori 19 900 eurų – įprastinė kaina už automobilį su nedidele rida. Bet kėbulą „puošiantys“ įrėžimai ir įdubimai kelia nerimą – bus daug darbo (ir nepigaus) kėbulų specialistams.

Mūsų bandomasis važiavimas. Startuojama su įprastu CDI dyzelinio variklio kalenimu, o 150 AG šiam kresnam 1,8 tonas sveriančiam automobiliui nežada nieko gera. Negana to, ir vairas kažkaip sunkiai sukiojasi. Teisybės dėlei reikia pripažinti, kad Mercedes vairo stiprintuvas visuomet buvo labai standus, kad pirkėjas jaustu vairuojantis solidų (ir nelengvą) automobilį. Norintys vairuoti vienu pirštu, turėtu rinktis modelį su papildomai užsakomu kintamos galios vairo stiprintuvu. O  daugiau priekaištų šiam universalo modeliui, žymimam raide T, nėra – niekas nebilda ir nebarška, automobilis rieda maloniai ir komfortiškai net ir ne pačiais geriausiais keliais.

Mūsų nuosprendis. Tai nėra kažkoks išskirtinis pasiūlymas, tačiau automobilis palieka gerą įspūdį. Deja, tai negalioja šio universalo kėbului – jį sutvarkyti galės tik profesionalai. Bet gali būti ir taip, kad naujasis savininkas labai nesijaudins dėl išorės. Tačiau tokių Mercedes pirkėjų išties reta.

FOTO: žibintai šiaip sau: akiniuotis atrodo įdomiai, tačiau lemputės dažnai perdega. Ksenono žibintai turi posūkio kryptimi šviečiančias lempas

FOTO: blogybių šaltinis: SBC stabdžių gedimas pailgindavo stabdymo kelią – autorizuotuose servisuose turėjo
apsilankyti per 2 mln. automobilių vairuotojų

FOTO: svirčių ir įvorių labirintai: gausybė priekinės ir galinės ašies svirčių automobilio valdymo nepagerino,
o techninės apžiūros rezultatus tik pablogino

FOTO: pavargęs pusašis: rūdys puola ne tik stabdžių diskus, ant kurių atsiranda daug dėmių, bet ir važiuoklės dalis

FOTO: dažnai tepaluota: diferencialas (viršuje) ir pavarų dėžė. Šioje nuotraukoje kardanas yra visiškai sausas – tikra retenybė

FOTO: nuotaikingas sunkvežimis: į E klasės mašiną telpa net 1950 litrų ir gali būti pervežtas 575 kg sveriantis
krovinys. Daugiau erdvės nesiūlo niekas

FOTO: sveiki sugrįžę namo: klasikinė Mercedes atmosfera, puikios sėdynės. Ir kaip visada tradicinis
pedalas, atliekantis rankinio stabdžio funkciją

TAI NERVINA

Visų nelaimių priežastis ir beveik mirtinas smūgis šios markės saugumo įvaizdžiui buvo suduotas dėl SBC stabdžių sistemos nesėkmės, kuri palietė daugybę iki 2005 metų gamintų E ir SL klasės modelių. Šiandien SBC nekelia jokių problemų, o jei ir atsiranda kokių nesklandumų, tai Mercedes žada šį gedimą greitai sutvarkyti. Taip pat erzina kai kur pasirodančios rūdys – nors jos netrukdo, į akis krinta, kad visi 20 aliumininių ratlankių varžtų po penkerių metų visiškai surūdiję (nuotraukoje), o pusašiai atrodo lyg visą gyvenimą mirkę druskos tirpale. Visi kiti gedimai jau
seniai tapo tokia pat Mercedes klasika, kaip ir žvaigždė ant kapoto: sudilę vairo traukių antgaliai, tik vienos pusės ratus stabdantys stabdžiai, bėdos su pagrindiniu diržu ir streikuojantys CDI modelių purkštukai.

Privalumai

■ Prestižinis ir išlaikantis vertę
■ Komfortiška važiuoklė
■ Ypač talpi bagažinė

Trūkumai

■ Nelabai patikima elektronika
■ Bėdos dėl CDI purkštukų
■ Pakaba brangi prižiūrėti

IŠVADA

Dėl nesusipratimo su SBC sistema, 211 serijos modelis šiek tiek susigadino reputaciją, tačiau Mercedes šią stabdžių sistemą pakeitė. Dabar klientai gali beveik nesirūpindami pirkti šiuos automobilius, nes modelis laikomas vienu labiausiai “prinokusių” naudotų automobilių. “Auto Bild” nusiskundimų skrynelėje jis taip pat retas svečias. O šio
modelio kaina, įvertinus visus privalumus, išties patraukli.