Kas gadina naujas padangas?

Turiu dvejų metų vidutinės klasės automobilį, kurio rida 40 tūkst. km. Nuo eksploatacijos pradžios jau du
kartus keičiau padangas, nes jos labai greitai susidėvėdavo, o važiuojant smarkiai ūždavo. Servise
pasakė, kad taip atsitiko dėl vadinamojo padangų dantijimosi. Automobilio pakaba gera, padangos garsaus gamintojo. Iš kur gali atsirasti ši problema ir ar tai turi įtakos važiavimo saugumui?

Tadas

Konstruojant naujus automobilius naudojamos įvairių tipų pakabos. Toks sprendimas, ne abejo, turi įtakos padangoms. Padangų gamintojai moderniausiomis technologijomis stengiasi kiek įmanoma labiau sumažinti tokius reiškinius kaip padangų dantijimasis. Visos parduodamos padangos testuojamos dėl protektoriaus nereguliaraus nusidėvėjimo. Į gamybą diegiamos tik tos, kurios sėkmingai išlaikė testus.

Naujų padangų dantijimasis priklauso nuo daugelio veiksnių, ypač nuo:

  • Automobilio pakabos geometrijos, kurį rekomenduoja gamintojas. Tačiau tai nereiškia, kad geometrija visai

neturės įtakos padangų nusidėvėjimui: beveik visai atvejais tinkama geometrija būna kompromisas tarp
geriausios automobilio laikysenos kelyje ir padangų nusidėvėjimo laipsnio;

  • oro padangose slėgio;
  • važiavimo stiliaus ir kelio kokybės; pavyzdžiui, važiavimas ilgais atstumais be aštresnių posūkių taip pat gali turėti neigiamos įtakos dantijimuisi;
  • pakabos konstrukcijos, kuri, pavyzdžiui, pagerina automobilio stabilumą ir važiavimo savybes posūkiuose,

bet kartu turi nemažos įtakos padangų nusidėvėjimui;

  • automobilio apkrovų, kurios gali iš esmės pakeisti pakabos charakteristikas. Pavyzdžiui, eksploatuojant universalus, kuriais tik važinėjama į darbą, visiškai neapkrovus galinės ašies. Tokiais atvejais padangos kur

kas greičiau dyla;

  • blogos pakabos detalių techninės būklės, tokiu atveju padidėja dantijimosi grėsmė;

Dantijimosi grėsmė yra didesnė galiniais ratais varomuose automobiliuose su daugiaaše pakabos konstrukcija,
kuri suprojektuota taip, kad užtikrintų didelį važiavimo komfortą, puikiai slopintų vibraciją, užtikrintų gerą padangų sukibimą su kelio danga visomis važiavimo sąlygomis. Anot specialistų, padangos daugiau
ar mažiau dantijasi daugelyje šiuolaikinių automobilių modelių, šio reiškinio visiškai išvengti neįmanoma.

Galima nebent stengtis jį sumažinti:

  • periodiškai tikrinant automobilio ratų geometriją;
  • palaikant rekomenduojamą oro slėgį padangose;
  • dažniau balansuojant ratus, tai daryti ne rečiau kaip kas 10 tūkstančių nuvažiuotų kilometrų.

Specialistų yra įrodyta, kad padangų dantijimasis neturi esminės įtakos saugiai automobilio eksploatacijai, o
tik sumažina važiavimo komfortą.

Foto: padangų dantijimasis – beveik neišvengiamas reiškinys šiuolaikiniuose automobiliuose

„Autobild Lietuva“, Nr. 2 (113), 2010 01 16–29

www.auto-bild.lt