Namų šeimininkių ir studentų numylėtinis

Naudotas trečiosios kartos VW Polo III yra namų šeimininkių numylėtinis ir nepakeičiamas studentų palydovas.

Šis VW Polo III modelis neretai išlieka šeimos nariu sulaukęs daugiau nei dešimties metų. Jam tikrai dar per anksti keliauti į sąvartyną, nes net pirmųjų gamybos metų mašina (šios kartos modelis gamintas 1994–2001 m.) tėra tik 15–16 metų amžiaus. Dažniausiai jo variklis burzgia beveik kaip naujo automobilio, niekur nematyti rūdžių, o techninę apžiūrą vokiečių mažylis pereina be jokių sunkumų. Šio mažo modelio kainos gali būti labai įvairios. Galima rasti 15 metų mašiną už du tūkstančius litų, tačiau jos odometras rodys didesnę nei 200 000 km ridą, dažniausiai automobilis bus labai seniai besilankęs servise, ne vienoje vietoje kėbulas bus subraižytas, o salonas – daug metų nevalytas. Tačiau jei šis mažylis neblogai prižiūrėtas, perėjęs techninę apžiūrą, variklio alyva visuomet laiku buvo pakeista, tai jo kaina bus ne mažesnė kaip 6–7 tūkst. Lt. Dažniausiai tai bus 1997–1998 metų gamybos Polo, kurio rida – apie 100 000 km. Nuo 1999 metų rugsėjo mėn. iki pat gamybos pabaigos 2001 metų rugsėjį VW Polo buvo parduodamas atnaujintas, su kitokiais žibintais bei pakeistu galiniu buferiu. Tokie naudoti modeliai dabar kainuoja nuo 10 tūkst. Lt. Tai palyginti nemaža kaina, ypač turint galvoje, kad Polo yra mažos klasės mašina. Internete redakcijos rastas bandomasis 2001 m. gamybos modelis turėjo 1.4 60 AG benzininį variklį, juo buvo nuvažiuota 109 800 km. Šis Už šį Polo buvo prašoma nemažai – 15 500 Lt.

Bandomasis važiavimas

MŪSŲ TESTUOJAMASIS AUTOMOBILIS. VW Polo 1.4 turėjo penkerias dureles, buvo elegantiškos tamsiai mėlynos spalvos. Pirmą kartą mašina registruota 2001 m. rugpjūčio mėnesį – prieš pat pakeičiant šį modelį naujesniu. Odometras rodė 109 800 km, kaina irgi buvo nemaža – pardavėjas už Polo III prašė net 15 500 Lt.

MŪSŲ VAŽIAVIMO ĮSPŪDIS. Variklis – tik 60 AG, atrodo, kad mažoka. Tačiau Polo to visai pakanka. Šis mažylis tesveria tik 980 kg, jis palyginti smagiai rieda miesto gatvėmis. Greitkelyje redaktorių nuomonė pasikeitė, nes 60 AG motoro pakako tik iki 160 km/h., daugiau mašina „netraukia“. O jei vėjas pučia priešpriešiais, su Polo III sunku įsibėgėti net iki 100 km/h. Pikta, kad klimato reguliavimo sistema pučia tik šiltą orą. Tai dėl sugedusio kompresoriaus, kuris naujas kainuoja net 1900 Lt.

MŪSŲ ĮVERTINIMAS. Nors šiam Polo greit bus devyneri metai, jam tikrai dar anksti važiuoti į sąvartyną. Modelis nėra labai pigus, didelių pretenzijų neturinčiam vairuotojui tai bus geras pirkinys.

Tai džiugina

Vienas modelis, trys kėbulo formos. Polo, turinis 6N indeksą, gali būti arba 3 ir 5 durelių hečbekas, arba universalas, vadinamas Variant. Visose Polo modifikacijose yra labai geros, patogios bei ilgaamžės sėdynės, mašina savo laiku atitiko pačius aukščiausius saugumo standartus – į bazinę įrangą įėjo ne mažiau kaip dvi saugos oro pagalvės (nuo 1995 m.), ABS į standartinę įrangą buvo įtraukta nuo 1999 m., kėbulas turėjo gerą antikorozinę apsaugą.

Tai nervina

Jei Polo įmontuotas 1.0 arba 1.4 variklis su aliumininiais mazgais, reikia būti atidžiam. Šie motorai gali staiga „numirti“ nuo šalčio jau maždaug esant dešimties laipsnių šaltukui. VW tam net duoda 10 metų nuo pirmojo registravimo garantiją. Jei variklis išeitų iš rikiuotės dėl šalčio, jis būtų nemokomai remontuojamas. Be to, šiems varikliams savo metu pagal savininkų pageidavimą buvo nemokomai įrenginėjama speciali šildomoji sistema.

IŠVADA

Dvi saugos oro pagalvės, ABS, sąlyginai daug vietos mažoje erdvėje, paprasta konstrukcija ir patikima mechaninė dalis. Ko daugiau norėti? Trečiosios kartos Polo visa tai turi ir todėl dar visai anksti šiai mašinai keliauti į sąvartyną. Šis modelis daugeliui vairuotojų dar gali suteikti daug džiaugsmo.

[imagebrowser id=128]

KITI POLO MODELIAI

Senas, bet patikrintas

Ar galima rekomenduoti automobilį, kuris mažiausiai turi šešiolika metų, o kartais gali būti pagamintas ir prieš 29 metus? Ir taip, ir ne. Antroji Polo karta buvo pristatyta 1981 metais, 1990 metų spalį pradėta modelio kosmetinė operacija, užtrukusi iki 1994 m. rudens, kai buvo pristatyta trečioji Polo karta. Šiandien dar daug Polo hečbekų bei „darbinių žirgelių“ dvejų durų universalų galima išvysti Lietuvos keliuose. O senasis Polo Coupe dar ir dabar tebėra automobilis, į kurį galima paganyti akis.

Pavyzdžiui, antros laidos Polo su 45 AG varikliu, 1989 m. gamybos, tenuvažiavęs 50 000 km, dabar kainuoja tik 5000 Lt. Su senuoju Polo, turinčiu 40 arba 45 AG variklį, rekomenduojame važinėti tik po miestą, kitiems atvejams geresnis pasirinkimas bus 55 AG motoras.

+ Kaina: gerai išlaikyti Polo II egzemplioriai dabar kainuoja ne daugiau kaip 7000 litų, jie labai paprastos konstrukcijos ir pigiai remontuojami

Rūdys, susidėvėję galinės ašies šarnyrai, sutrešusios guminės stabdžių žarnelės, varvanti alyva iš variklio ar pavarų dėžės

Tokio pat dydžio kaip antrasis GOLF

Ketvirtoji Polo karta, kuriai buvo suteiktas 9N indeksas, pasirodė 2001 metais su keturiomis „akimis“. Tačiau VW dizaineriai nuo 2005 m. gegužės iki modelio gamybos pabaigos 2009 m. viduryje keturis žibintus pašalino, labiau priartindami šio Polo dizainą prie penktosios kartos Golf modelio. Beje, Polo IV buvo net 3,90 m ilgio – tik dešimčia centimetrų trumpesnis nei VW Golf II.

Šiaip ketvirtos laidos Polo buvo vadinamas suaugusiu mažalitražiu automobiliu. Jo bagažinės talpa – 270 litrų, į serijinę įrangą įėjo keturios saugos oro pagalvės ir ABS. Septynerių metų gerai prižiūrėtą Polo su 64 AG trijų cilindrų benzininiu varikliu galima įsigyti nebrangiai – už 8000 litų.

+ Išaugęs mažalitražis automobilis tapo šeimyniniu modeliu su gera saugos įranga ir dideliu variklių pasirinkimu

Elektronikos problemos, TDI variklių krumplinio diržo nutrūkimai, daug turbininių motorų defektų

www.auto-bild.lt
Šaltinis: „Auto Bild Lietuva“

Foto:
„Auto Bild Lietuva“