Per šiuos metus Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, bus pristatyta vos dvi dešimtys naujų automobilių modelių – kelis kartus mažiau, nei tai būdavo nekriziniais metais.
Ekonominė krizė smarkiai palietė ir automobilių pramonę. Pavyzdžiui, jei 2007 metais Europos rinkai apie 40 automobilių gamintojų pirkėjams pasiūlė daugiau kaip 50 visiškai naujų modelių, tai 2010 metų automobilių premjerų kalendoriuje – truputį daugiau nei 20 naujienų. Lietuvoje naujų modelių per šiuos metus bus pristatyta dar mažiau, kadangi kai kurie automobiliai nebus importuojami į mūsų šalį dėl specifinio dizaino, pernelyg aukštos jų kainos ir kitų priežasčių. Pavyzdžiui, dar nežinia, ar bus į Lietuvą įvežamas įdomus, bet kartu labai keistas Nissan Cube automobilis, kuris mūsų pirkėjams būtų per daug ekstravagantiškas, per brangus. Vargu ar jam atsirastų bent kelios dešimtys šio modelio pirkėjų. Šiandien taip pat neaišku, ar Lietuvoje bus parduodami elektromobiliai, kurių šių metų pabaigoje turėtų pasirodyti bet du – Mitsubishi i-MiEV bei Nissan Leaf. Kaip teigia oficialūs šių mašinų atstovai, visai tikėtina, kad elektromobilių kaina bus didesnė nei 120 tūkst. litų, o už tokius pinigus šių novatoriškų transporto priemonių niekas nebepirks.
Kur kas mažiau naujienų
Nuo 2008 metų antrojo pusmečio pradėjusios mažėti naujų automobilių prekybos apimtys visų pirma smarkiai smogė pačių automobilių gamintojams. Beveik neliko pinigų naujų modelių kūrimui, o sukurti vieną naują modelį atseina daugiau nei pusė milijardo litų. Tokius milžiniškus pinigus tegali investuoti tik labai dideli gamintojai.
Kuo stebins Lietuvos pirkėjus gamintojų atstovybės šiais metais? „Vargu ar šiemet bus galima kažkuo ypatingu mūsų pirkėjus nustebinti, – teigia „Nissan“ atstovybės, bendrovės „Fakto auto“ pardavimų vadovas Kazimieras Maneikis. – Mat jei pernai dauguma automobilių pardavėjų sandėliuose turėjo po kelis šimtus automobilių, tai dabar sandėliai jau išvalyti. Pavyzdžiui, mes šiuo metu sandėlyje teturime tris automobilius ir jokių stebuklingų nuolaidų taikyti nežadame“.
2008 metų pirmą pusmetį naujų automobilių pirkimas Lietuvoje buvo pasiekęs savotišką bumą, todėl pardavėjai drąsiai 2009-iesiems užsisakė labai daug automobilių. Tačiau 2009 metais burbulas sprogo, pardavimų apyvarta sumažėjo trimis ketvirtadaliais, todėl atstovybės nemažą dalį sandėliuose esančių naujų automobilių buvo priversti parduoti su 20-50 proc. nuolaida ir patirti nemažų nuostolių.
Stebuklingų nuolaidų nebus
„Tokių milžiniškų nuolaidų šiais metais vargu ar galima tikėtis, – svarsto „Volkswagen“ atstovybės pardavimų vadovas Tomas Visakavičius. – Dėl nemažos konkurencijos šiemet būsime priversti taikyti nuolaidas, tačiau vargu ar jos bus tokios didelės kaip praėjusiais metais“.
Šiuo metu bene didžiausią nuolaidą galima gauti Volvo markės automobiliams: perkant XC 70 ir XC 90 modelius, pardavėjai suteikia net 20 tūkst. Lt. nuolaidą. „Toyota“, kaip ir pernai metų pabaigoje, pirkėjus šiais metais bandys vilioti ilgesne nei duoda gamintojas garantija, „Audi“ – dovanodama naudingą papildomą įrangą, o „Škoda“ bei „Honda“ pardavėjai – išskirtinėmis naujų automobilių finansavimo sąlygomis. Nusiderėti iki 10 proc. šiemet bus galima ir perkant kitų markių automobilius. Bet ne daugiau.
Jonas Okmanas
FOTO: šių metų pabaigoje Europoje turėtų pasirodyti pirmasis elektromobilis Mitsubishi i-MiEV, tačiau nežinia, kiek jis kainuos ir ar jis bus parduodamas Lietuvoje
FOTO: jau sausį mūsų šalyje turėjo pasirodyti keistoko dizaino Nissan Cube, tačiau šis modelis į Lietuvą vargu ar bus importuojamas
Išvada
Stebuklų iš naujų automobilių pardavėjų šiais metais tikėtis neverta. Didelių nuolaidų niekas nežada. Visų pirma todėl, kad sandėliai su „užsigulėjusiais“ automobiliais jau išvalyti. Pardavinėti nuotolingai, kaip tai buvo pernai, dabar tolygu savižudybei. Naujų modelių premjerų šiais metais numatyta palyginti nedaug, o ir pastarieji bus 10-15 proc. brangesni už senesnius modelius. Nemaža dalis pardavėjų pradėjo dirbti tik pagal konkrečius užsakymus: sumoki avansą ir naujos mašinos lauki apie tris mėnesius. Ekspertų vertinimu, jei pernai Lietuvoje buvo parduota apie 8 tūkst. naujų automobilių, tai 2010 metų optimistinė prognozė – 5-6 tūkst. mašinų.
Lietuvoje perkamiausi nauji modeliai 2009 metais
1. Renault Megane 378
2. Škoda Octavia 254
3. Nissan Qashqai 243
4. Toyota Auris 190
5. Toyota Avensis 186
6. Toyota Corolla Verso 160
7. Toyota Corolla 153
8. Renault Scenic 141
9. VW Golf 134
10. Peugeot 307/308 132
Šaltinis: „Autotyrimai“
Svarbiausios naujų modelių premjeros 2010 metais
Sausis
Renault Fluence
Vasaris
Jaguar XJ
Škoda Superb Combi
Kia Venga
Range Rover
Kovas
5 serijos BMW
Citroen C3
Balandis
Audi A8
Hyundai iX35
Gegužė
Opel Meriva
Mitsubishi Compact SUV
Birželis
VW Touareg
Dacia Duster
Liepa
Kia Sportage
Rugpjūtis
Volvo S60
Toyota Auris Hybrid
Jeep Grand Cherokee
Rugsėjis
Mini Countryman
VW Sharan
Ford C-Max
Audi A1
Spalis
Nissan Juke
Honda CR-Z
Lapkritis
VW Amarok
Gruodis
Audi A7
Ford Focus
VW Jetta
„Autobild Lietuva“ Nr. 2 (113), 2010 01 16–29
www.auto-bild.lt