Nauji automobiliai: ar šiemet sulauksime viliojančių nuolaidų?

Per šiuos metus Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, bus pristatyta vos dvi dešimtys naujų automobilių modelių – kelis kartus mažiau, nei tai būdavo nekriziniais metais.

Ekonominė krizė smarkiai palietė ir automobilių pramonę. Pavyzdžiui, jei 2007 metais Europos rinkai apie 40 automobilių gamintojų pirkėjams pasiūlė daugiau kaip 50 visiškai naujų modelių, tai 2010 metų automobilių premjerų kalendoriuje – truputį daugiau nei 20 naujienų. Lietuvoje naujų modelių per šiuos metus bus pristatyta dar mažiau, kadangi kai kurie automobiliai nebus importuojami į mūsų šalį dėl specifinio dizaino, pernelyg aukštos jų kainos ir kitų priežasčių. Pavyzdžiui, dar nežinia, ar bus į Lietuvą įvežamas įdomus, bet kartu labai keistas Nissan Cube automobilis, kuris mūsų pirkėjams būtų per daug ekstravagantiškas, per brangus. Vargu ar jam atsirastų bent kelios dešimtys šio modelio pirkėjų. Šiandien taip pat neaišku, ar Lietuvoje bus parduodami elektromobiliai, kurių šių metų pabaigoje turėtų pasirodyti bet du – Mitsubishi i-MiEV bei Nissan Leaf. Kaip teigia oficialūs šių mašinų atstovai, visai tikėtina, kad elektromobilių kaina bus didesnė nei 120 tūkst. litų, o už tokius pinigus šių novatoriškų transporto priemonių niekas nebepirks.

Kur kas mažiau naujienų

Nuo 2008 metų antrojo pusmečio pradėjusios mažėti naujų automobilių prekybos apimtys visų pirma smarkiai smogė pačių automobilių gamintojams. Beveik neliko pinigų naujų modelių kūrimui, o sukurti vieną naują modelį atseina daugiau nei pusė milijardo litų. Tokius milžiniškus pinigus tegali investuoti tik labai dideli gamintojai.

Kuo stebins Lietuvos pirkėjus gamintojų atstovybės šiais metais? „Vargu ar šiemet bus galima kažkuo ypatingu mūsų pirkėjus nustebinti, – teigia „Nissan“ atstovybės, bendrovės „Fakto auto“  pardavimų vadovas Kazimieras Maneikis. – Mat jei pernai dauguma automobilių pardavėjų sandėliuose turėjo po kelis šimtus automobilių, tai dabar sandėliai jau išvalyti. Pavyzdžiui, mes šiuo metu sandėlyje teturime tris automobilius ir jokių stebuklingų nuolaidų taikyti nežadame“.

2008 metų pirmą pusmetį naujų automobilių pirkimas Lietuvoje buvo pasiekęs savotišką bumą, todėl pardavėjai drąsiai 2009-iesiems užsisakė labai daug automobilių. Tačiau 2009 metais burbulas sprogo, pardavimų apyvarta sumažėjo trimis ketvirtadaliais, todėl atstovybės nemažą dalį sandėliuose esančių naujų automobilių buvo priversti parduoti su 20-50 proc. nuolaida ir patirti nemažų nuostolių.

Stebuklingų nuolaidų nebus

„Tokių milžiniškų nuolaidų šiais metais vargu ar galima tikėtis, – svarsto „Volkswagen“ atstovybės pardavimų vadovas Tomas Visakavičius. – Dėl nemažos konkurencijos šiemet būsime priversti taikyti nuolaidas, tačiau vargu ar jos bus tokios didelės kaip praėjusiais metais“.

Šiuo metu bene didžiausią nuolaidą galima gauti Volvo markės automobiliams: perkant XC 70 ir XC 90 modelius, pardavėjai suteikia net 20 tūkst. Lt. nuolaidą. „Toyota“, kaip ir pernai metų pabaigoje, pirkėjus šiais metais bandys vilioti ilgesne nei duoda gamintojas garantija, „Audi“ – dovanodama naudingą papildomą įrangą, o „Škoda“ bei „Honda“ pardavėjai – išskirtinėmis naujų automobilių finansavimo sąlygomis. Nusiderėti iki 10 proc. šiemet bus galima ir perkant kitų markių automobilius. Bet ne daugiau.

Jonas Okmanas

FOTO: šių metų pabaigoje Europoje turėtų pasirodyti pirmasis elektromobilis Mitsubishi i-MiEV, tačiau nežinia, kiek jis kainuos ir ar jis bus parduodamas Lietuvoje

FOTO: jau sausį mūsų šalyje turėjo pasirodyti keistoko dizaino Nissan Cube, tačiau šis modelis į Lietuvą vargu ar bus importuojamas

Išvada

Stebuklų iš naujų automobilių pardavėjų šiais metais tikėtis neverta. Didelių nuolaidų niekas nežada. Visų pirma todėl, kad sandėliai su „užsigulėjusiais“ automobiliais jau išvalyti. Pardavinėti nuotolingai, kaip tai buvo pernai, dabar tolygu savižudybei. Naujų modelių premjerų šiais metais numatyta palyginti nedaug, o ir pastarieji bus 10-15 proc. brangesni už senesnius modelius.  Nemaža dalis pardavėjų pradėjo dirbti tik pagal konkrečius užsakymus: sumoki avansą ir naujos mašinos lauki apie tris mėnesius. Ekspertų vertinimu, jei pernai Lietuvoje buvo parduota apie 8 tūkst. naujų automobilių, tai 2010 metų optimistinė prognozė – 5-6 tūkst. mašinų.

Lietuvoje perkamiausi nauji modeliai 2009 metais

1. Renault Megane 378

2. Škoda Octavia 254

3. Nissan Qashqai 243

4. Toyota Auris 190

5. Toyota Avensis 186

6. Toyota Corolla Verso 160

7. Toyota Corolla 153

8. Renault Scenic 141

9. VW Golf 134

10. Peugeot 307/308 132

Šaltinis: „Autotyrimai“

Svarbiausios naujų modelių premjeros 2010 metais

Sausis

Renault Fluence

Vasaris

Jaguar XJ

Škoda Superb Combi

Kia Venga

Range Rover

Kovas

5 serijos BMW

Citroen C3

Balandis

Audi A8

Hyundai iX35

Gegužė

Opel Meriva

Mitsubishi Compact SUV

Birželis

VW  Touareg

Dacia Duster

Liepa

Kia Sportage

Rugpjūtis

Volvo S60

Toyota Auris Hybrid

Jeep Grand Cherokee

Rugsėjis

Mini Countryman

VW Sharan

Ford C-Max

Audi A1

Spalis

Nissan Juke

Honda CR-Z

Lapkritis

VW Amarok

Gruodis

Audi A7

Ford Focus

VW Jetta

„Autobild Lietuva“ Nr. 2 (113), 2010 01 16–29

www.auto-bild.lt