Pigus ir vertas dėmesio Volvo S60

Išduosime paslaptį – prabangų Volvo S60 sedaną, turintį penkių cilindrų dyzelinį variklį ir odinį saloną, dabar Lietuvoje galima įsigyti vos už 23 tūkstančius litų. Paprastai tokios pigios yra tik nukainuotos prekės. Ar šis automobilis vertas dėmesio?


Švedai pasaulyje garsėja ne tik Volvo automobiliais, bet ir nebrangiais baldais, kuriuos gamina koncernas IKEA. Pavyzdžiui, kolegos Vokietijoje 1,06 aukščio ir 0,8 metrų pločio lentyną (nuotr. viršuje) įsigijo vos už 26 eurus (apie 90 Lt). Išties gana nebrangi prekė.

Pasirodo, nebrangiai galima įsigyti ir naudotą Volvo S60 sedaną. Už aštuonerių metų senumo švedų mašiną su dyzeliniu varikliu, odiniu salonu ir navigacine sistema Vokietijoje prašoma vos 5900 eurų (apie 20 372 Lt). Pardavėjas pasakojo, kad parduoti automobilį mėgina jau metus, bet tik stipriai sumažinęs kainą sulaukė pirmųjų pirkėjų dėmesio.

Įdomiausia tai, kad visiškai naujas šis Volvo S60 prieš aštuonerius metus kainavo net 39 tūkst. eurų. Mūsų pinigais tai būtų beveik 135 tūkst. litų. Sutikite – tikrai žvėriškas nuvertėjimas. Kitais žodžiais tariant, automobilį pardavėjas beveik dovanoja. Dar įdomiau tai, kad Lietuvoje tokį patį septynerių metų Volvo S60 galima įsigyti sumokėjus vos už 23 tūkstančius litų.

Tačiau mūsų kolegos bandomajam važiavimui pasirinko šiek tiek brangesnę mašiną. Jie sėdo į penkių cilindrų dyzeliniu varikliu (163 AG) “apginkluotą” Volvo S60 su odiniu salonu, už kurį pardavėjas prašė 10 750 eurų (apie 37 118 Lt). Septynerių metų senumo mašinos rida – tik 108 tūkst. km. Ko vertas šis automobilis ir kokia jo techninė būklė skaitykite žemiau.

Mes savo ruožtu norime priminti, kad Volvo S60 debiutavo prieš dešimt metų. Automobilis dalinosi ta pačia platforma kaip ir universalas V70. Praktiškam pirkėjui bene labiausiai akis bado mažoka S60 bagažinė, kurios tūris siekia vos 424 l. Galbūt tai viena iš priežasčių, kodėl taip stipriai nuvertėja šis švedų sedanas.

Volvo S60 salone vyrauja švediškas santūrumas. Tik centrinėje konsolėje stūksantis mygtukų miškas šiek tiek blaško dėmesį. Odinės sėdynės labai patogios

1,06 m ilgio lentyna į S60 bagažinę telpa tik todėl, kad galima nulenkti galines sėdynes

Bandomasis važiavimas

Bandytas automobilis. Kolegos Vokietijoje išbandė 2003 m. gamybos sidabrinės spalvos Volvo S60, kuris turi odinį saloną, CD grotuvą, 16 colių lengvojo lydinio diskus, stoglangį bei kitą įrangą. Naujo tokio automobilio kaina buvo 38 500 eurų (apie 132 933 Lt). Pardavėjas už naudotą S60 dabar prašo tik 10 750 eurų (apie 37 118 Lt).

Važiavimo įspūdžiai. Automobiliui septyneri metai? Negali būti. S60 prižiūrėtas puikiai. Salonas atrodo tarsi naujas – ant odinių sėdynių nematyti jokių įtrūkimų. Pilka “Metalic” spalva tviska. Variklis burzgia tarsi tai būtų pirma jo eksploatacijos diena. Tik sankaba išduoda, kad automobilis jau įveikė 108 tūkst. km. Važiuojant greitkeliu tampa aišku, kad tai tolimų kelionių žirgas. S60 kelyje elgiasi labai komfortiškai. Maloniai gaudžia ir dyzelinis jo variklis.

Mūsų nuomonė. S60 geras pasirinkimas tiems, kurie nori prabangios mašinos, tačiau nesiruošia pirkti Audi, BMW ar Mercedes. Jis tikrai vertas dėmesio.

Tai erzina

Pakaba. TUV ataskaitose vokiečiai be perstojo peikia nepatvarią Volvo V70 pakabą. Bilda stabilizatoriai, išsimuša vadinamieji šarnyrai, pasitaiko ir vairo sistemos problemų. Visos minėtos bėdos galioja ir S60 automobiliui, kuris gamintas ant tos pačios platformos kaip ir V70. Dėl dyzelinių penkių cilindrų (D5) variklių problemų nėra daug. Bėdos kankina tik turbiną bei purkštukus. Būtina atkreipti dėmesį ir variklio diržo būklę. Jį reikia keisti nuvažiavus 160 tūkst. km arba kas aštuonerius metus.

[imagebrowser id=130]

Techniniai Volvo S60 (2003 m.) duomenys

Ilgis (mm) 4576

Plotis (mm) 1804

Aukštis (mm) 1428

Durų/vietų salone sk. 4/5

Variklis turbodyzelinis

Variklio cilindrų sk. 5

Darbinis tūris (cm3) 2401

Variklio galia (AG esant aps./min.) 163/4000

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 340/1750

Pavarų dėžė 5/mech.

Varantieji ratai priekiniai

Įsibėgėjimas (s) -0-100 km/h 9,6

Maksimalus greitis (km/h) 210

Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste/užmiestyje/vidutinės 8,7/5,2/6,5

Bagažinės talpa (l) 424

Kaina (Lt) nuo 23 000

Neoriginalių atsarginių detalių kainos

Priekiniai žibintai (vnt.) 1516* Lt

Galiniai žibintai (vnt.) 659* Lt

Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 297 Lt

Galinių stabdžių diskai (vnt.) 163 Lt

Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 124 Lt

Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 98 Lt

Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 423 Lt

Galiniai amortizatoriai (vnt.) 274 Lt

* nurodyta originalių detalių kaina

Privalumai

Geras dizainas

Puiki kaina

Gera įranga

Trūkumai

Silpna pakaba

Genda turbina

Maža bagažinė

Išvada

Naudotas Volvo S60 – išties puikus pasirinkimas. Buvusi žvėriška kaina jau gerokai aptirpusi, o automobilio dizainas – ir po dešimties metų džiugina akį. Praktiškam vairuotojui patiks ir taupus dyzelinis variklis. Atidžiau derėtų patikrinti tik turbinos ir pakabos būklę.

www.auto-bild.lt

Šaltinis ir foto: „Auto Bild Lietuva“