Ir kasdienai, ir sportui

Lenktynininkas Dominykas Butvilas šiuo Subaru Impreza WRX STI automobiliu ne tik kiekvieną dieną važinėja mums įprastais keliais, bet ir treniruojasi ralio lenktynėms.

2005 metų gamybos Subaru Impreza WRX STI mažai kuo skiriasi nuo gamyklinės automobilio versijos. Sportinė mašina, kurios visus keturis ratus suka turbina apginkluotas 2.0 l/280 AG benzininis variklis, turi sustiprintą kėbulą, perdarytą išmetamųjų dujų sistemą, dugno apsaugas, mažesnius stabdžius, kad būtų galima montuoti žvyrui tinkamas padangas, bei sportinį vairą.

Dėl tokių pakeitimų Impreza WRX STI komfortas nenukentėjo, todėl automobilis puikiai tinka važinėti ir kasdieną. Kita vertus, šis japonų modelis neturi visų ralio varžyboms reikalingų priedų (sportinių amortizatorių, kumštelinės greičių dėžės ar sportinių sėdynių), todėl juo važiuoti varžybose negalima – šis Subaru Impreza tinka tik treniruotėms.

WRX STI – itin patvarus automobilis

Tikriausiai jums jau kilo klausimas ar kasdieną ir per treniruotes naudojamas automobilis nekelia didesnio galvos skausmo ir jo netenka dažnai remontuoti. Dominykas mus patikino, kad Subaru Impreza WRX STI – itin patvarus automobilius.

Per penkerius eksploatacijos metus (automobilis pirktas visiškai naujas) Impreza WRX STI jau „numynė“ 100 tūkst. km. Iš jų maždaug 10 tūkst. km mašinai teko iškentėti žvyrkelio trasose. Įdomiausia tai, kad jokio papildomo remonto, išskyrus privalomą techninę apžiūrą servise, šiam Subaru Impreza automobiliui neprireikė.

Ne per seniausiai buvo pakeisti tik galiniai amortizatoriai. Tiesa, dėl dažno važinėjimo žvyrkeliais maždaug kas 10 tūkst. km tenka keisti susidėvinčias galinių amortizatorių įvores. Išties pavydėtinas patvarumas. Daugelio kitokių automobilių savininkai po tokių ekstremalių išbandymų servise paliktų ne vieną tūkstantį litų.

Didesnių mašinos trūkumų Dominykas taip pat negalėjo įvardinti. Šiek tiek daugiau pavargti tenka tik Subaru Impreza automobiliu manevruojant siauresniuose kiemuose ar prekybos centrų aikštelėse. Taip yra dėl to, kad šio visais keturiais ratais varomo japonų automobilio  apsisukimo spindulys gana didelis.

Tikslas – laimėti Lietuvos ralio čempionatą

Dvidešimt vienerių metų vaikinas automobilių sportu užsiima nuo 12 metų, o nuo 15 metų dalyvauja Lietuvos ir Pabaltijo ralio čempionatuose. Dominykas teigia, kad kol kas didesnėmis pergalėmis negali pasigirti, nors yra laimėjęs atskirus čempionatų etapus.

Šių metų žiemos ralio („Halls Winter Rally 2010“) varžybų D.Butvilas nebaigė, nes patyrė avariją. Sportininkas teigia, kad vertimaisi neatbaido nuo automobilių sporto ir jam net nekyla minčių, jog vieną dieną reikėtų imti ir viską baigti. Artimiausias Dominyko tikslas – tapti Lietuvos ralio čempionu. Jei ne šiais, tai jau ateinančiais ar dar kitais metais. Vaikinas jokiu būdu nežada sustoti ir atkakliai sieks užsibrėžto tikslo.

Mindaugas Malinauskas
Oresto Gurevičiaus nuotr.