Ar verta taupyti keičiant skirstomąjį dirželį?

Netrukus savo mašinoje turiu pakeisti skirstomąjį dirželį. Kartu gamintojas rekomenduoja sumontuoti ir naujus guolius bei įtempiklį. Bet servise pasakė, kad šių detalių būklė gera ir jų nebūtina keisti. Ar galima tokiu būdu taupyti? Gal geriau sumokėti keliolika litų daugiau ir pakeisti viską kartu?

Dauguma rimtų servisų keisdami skirstomąjį dirželį visada daro taip, kaip rekomenduoja gamintojas. Daugeliu atvejų kartu patariama pakeisti ir skirstomuoju dirželiu varomą vandens siurblį bei tarpines. Tai, kad guoliai ir įtempikliai atrodo dar geri, visai nereiškia, kad jie išlaikys iki kito planuoto minėto dirželio keitimo, t.y. dar 60 ar net 120 tūkst. km. Nei vieno serviso meistrai negali tiksliai nustatyti bei pasakyti, kiek ilgai dar tvers viena ar kita detalė. Gali atsitikti taip, kad sąlyginai “geros” detalės staigiai subyrės prieš baigiantis terminui. Dėl to gali nutrūkti pats dirželis, o tai jau rimtas variklio gedimas. Net jei vairuotojas patyręs ir laiku išgirs įtartinus garsus, jo laukia gerokai didesnės problemos nei pavyks sutaupyti nekeičiant guolių bei įtempiklio. Vien tik nuimti skirstomąjį dirželį paprastai kainuoja daugiau nei detalės, kurių sąskaita ruošiatės taupyti. Taip pat svarbu atminti, kad guoliai ir įtempiklis susidėvi netolygiai. Todėl kartais ir naujas dirželis, uždėtas ant senų guoliukų, nutrūksta jau po kelių šimtų kilometrų.