Citroen XM – kas gali įsimylėti šį automobilį? Išskyrus Francois Mitterrand’ą ir Jacques’ą Chiracą turbūt niekas daugiau. Na, gal dar ši draugiška dama iš Vokietijos, siūlanti pirkti jos 16 metų XM mašiną. Per tą laiką ji spėjo nuvažiuoti palyginti nedaug – 75 tūkst. km. Šio Citroen pardavimo priežastis paprasta – pagyvenusi moteriškė paveldėjo naujesnį Volvo V70 modelį.
Kaina 5865 Lt
Gamybos metai 1994
Rida 75 000 km
Nuo 1989 iki 2000 metų XM buvo didžiausias Citroen modelis, CX mašinos įpėdinis ir dabartinio C6 pirmtakas. Universalas, kuris vadinosi Break, rinkoje debiutavo 1991 metų rudenį. Galima sakyti, kad XM tuomet gimė po bloga žvaigžde. Pagrindinė priežastis – daugybė elektronikos problemų. Viena iš dažniausių šių bėdų priežasčių būdavo rūdijančios jungtys, dėl kurių pradėdavo streikuoti kompiuteriai ir variklio valdymo bloko įrenginiai. Po kelerių metų nuo gamybos pradžios kompanijos vadovybė sureagavo į vairuotojų priekaištus ir pagamino vandeniui nelaidžias bei specialiai apsaugotas jungtis. O kas ištiko šiame modelyje esančią specifinę hidropneumatinę pakabą? Nesijaudinkite, pakaba veikia tinkamai, daug geriau, negu daugelis mano: net solidaus amžiaus modeliuose ji yra sandari ir retai genda. Vis dėlto prieš pirkdami XM modelį su hidropneumatine pakaba, gerai ją patikrinkite, nes tokios pakabos techninės priežiūros ir remonto išlaidos gerokai didesnės negu automobilių su klasikinėmis pakabomis. Jei kalbėsime apie tipiškas XM modelio silpnąsias vietas, tai pirmoje vietoje atsidurtų per greitas vairo sistemos susidėvėjimas ir per didelis alyvos nutekėjimas iš variklio bei pavarų dėžės. Po 1993 m. pagamintuose modeliuose rūdžių pasitaiko retai. XM gali būti geros būklės net ir nuriedėjęs 200 tūkst. km. Šiam prancūzų universalui tai nė motais.
Įvertinimas
Citroen XM universalas yra geresnė mašina nei apie ją atsiliepia vairuotojai. Tačiau gerai išlaikytų egzempliorių pasiūla nedidelė, o tokių automobilių, kokį matome nuotraukoje, labai nedaug. Jei radote tinkamą, jį verta pirkti.
Šešiolikos metų automobilis atrodo tarsi naujas: vairuotojo vieta (gaila, kad nėra saugos oro pagalvių) ir variklio skyrius palieka puikų įspūdį. Šis XM yra labai tvarkingas ir gerai prižiūrėtas
Techniniai duomenys
Citroen XM Break
Variklis – benzininis, 4 cilindrai išdėstyti išilgai vienoje eilėje • Darbinis tūris – 1998 cm3 • Galia – 135 AG esant 5500 aps./min. • Sukimo momentas – 180 Nm esant 4200 aps./min. • Pavarų dėžė – 5 bėgių mechaninė • Maksimalus greitis – 198 km/h • 0–100 km/h – 11,8 s • Ilgis/plotis/aukštis – 4960/1790/1470 mm • Tuščio automobilio svoris – 1435 kg • Degalų bakas – 80 l • Vid. degalų sąnaudos – 8,8 l/100 km • Kaina – 5865 Lt