Toyota iQ tinka ne tik miesto pasivažinėjimams

Vyrauja nuomonė, esą maži automobiliai tinka važinėti tik po miestą. Po 1200 kilometrų kelionės mums atrodo kitaip…

Kompaktinės klasės automobiliu važiuodamas Pietų Europos keliais jautiesi, lyg vairuotum milžiną – aplink pilna zujančių mažylių. Lietuvoje, kur keliuose karaliauja dideli sedanai, visureigiai ir minivenai, mažiausios klasės atstovais yra laikomos kompaktinės mašinos, nes maži automobiliai mūsų šalyje nėra populiarūs. Kodėl? Gal tai sovietinių laikų palikimas, kai kiekvienam buvo aišku, kad Volga – tai solidu ir rimta, o zaporožietis – juokinga ir apgailėtina… O gal mes, priešingai nuo kitų Europos valstybių miestų gyventojų, vis dar nesusiduriame su rimtomis spūstimis ir automobilio statymo bėdomis. O gal mums vis dar atrodo, kad nėra normalių mažų automobilių – juk skardinėje ant ratų niekas nesijaučia saugiai ir komfortiškai…

Nedidelis pasirinkimas

Jeigu peržvelgsime pačių mažiausių automobilių gamą, tai suprasime, kad pasirinkti galima vieną iš dviejų: arba Smartą, arba Toyota iQ (jų ilgis nesiekia 3 metrų). Vilniaus gatvėse išbandę tiek vieną, tiek kitą, tikrai radome keletą mažų automobiliukų privalumų. Pagrindinis – jų matmenys. Šie modeliai be didelio vargo telpa ten, kur didesniems nėra jokių šansų. Taigi aišku, kad jei esate automobilio vairuotojas, kurio maršrutas namai–darbas (miesto centre)–namai, neturite septynių vaikų ir artimiausią penkmetį neplanuojate vykti į kelionę aplink pasaulį – tokio automobilio jums visiški pakanka. Tačiau net labiausiai užkietėjusiam miestiečiui kartais tenka išvažiuoti iš miesto. Ar įmanoma mažu automobiliuku leistis į tolimesnę kelionę? Ar vis dėlto teks bėgti pas draugus ar į nuomos kompaniją prašyti bent kompaktinės klasės modelio?

Maratonas

Tam, kad patys įsitikintume, ar galima miesto mažyliu komfortiškai keliauti, nutarėme vykti maršrutu Vilnius–Tartu–Vilnius. Tam tikslui pasirinkome Toyota iQ su nauju 1,33 l darbinio tūrio varikliu, pasiekiančiu 99 AG. Iš viso šiuo mažiumi sukorėme 1200 kilometrų, o tai tokio dydžio mašinai – tarsi maratonas. Beje, mūsų kelionės tikslas buvo dalyvauti dar vienose ištvermės išbandymo varžybose – Tartu slidinėjimo maratone, kurio distancijos ilgis 63 km. Deja, startuoti automobiliu jame draudžiama, tad teko šliuožti slidėmis…, kurias į Tartu su visa kita būtina įranga mus ir pristatė mažasis Toyota IQ.

Oro sąlygos kelionei trumpos bazės automobiliu kaip tyčia pasitaikė mažiausiai tinkamos – nevalyti keliai, ledas, sniegas… Atrodytų, tai turėjo būti tikrų tikriausia vargo vakarienė vairuotojui. Nieko panašaus! iQ puikiai laikėsi ant kelio, o kai tik mes pabandydavome jį “išvesti” iš kelio, gudri ESP viską sudėliodavo į savo vietas. Maloniai nustebino pakaba, kuri ne tik gerai suderinta, bet ir pakankamai komfortiška. Retai kada tokio dyžio mašinos važiuoklė puikiai sugeria kelio nelygumus. Sėdint automobilio viduje visiškai nejauti, kad vairuoji tokį mažą modelį, nebent kai atsigręži atgal… Važiuodami didesniais automobiliais atsisukę atgal įprastai matome vietas ant galinės sėdynės, bagažinę ir tik tuomet galinį stiklą, o sėdint iQ vairuotojo vietoje galinį stiklą galima pasiekti ranka.

Kelionę Vilnius–Tartu–Vilnius Toyota iQ įveikė lengvai, o štai 63 km slidinėjimo maratonas iš vairuotojo pareikalavo jėgų ir išskirtinio susikaupimo.

Išvada

Mažoji Toyota iQ ne tik puikiai tinka kasdien važinėti mieste – juo galima ir komfortiškai keliauti! Aišku, esant tam tikroms išlygoms – ilgesnį atstumą galima įveikti tik važiuojant dviese ir tik tuomet, jei bus nesistengiama pasiimti visų daiktų iš spintos. IQ – tai modernus mažas automobilis, kuris gerai važiuoja ir tobulai atitinka laikmečiui reikalavimus. Kiek teko pastebėti, aplink save jis sukuria vien tik geras emocijas…

Techniniai duomenys

Variklis – benzininis ● Darbinis tūris – 1329 cm3 ● Maks. galia – 99 AG esant 6000 aps./min. ● Maks. sukimo momentas – 123 Nm esant 4400 aps./min. ● Varantieji ratai – priekiniai ● Degalų bako talpa – 32 l ● Vid. degalų sąnaudos – 4,8 l/100 km ● Maks. greitis – 170 km/h ● Kaina – 53 000 Lt