Kasmet vis greitėjančios lenktynės

Naujojo Lietuvos „drag“ rekordininko A. Štikelio 850 AG pajėgumą išvystantis bolidas

Tik dvi savaitės beliko iki „Omnitel 1000 km. lenktynių“, kurias Palangoje liepos 14-17 dienomis „Promo sportas“ rengia jau vienuoliktąjį kartą paeiliui.

Po metų pertraukos itin glaustą „Omnitel 1000 km. lenktynių“ tvarkaraštį šiemet vėl praturtins greičio mėgėjų garbinamos atviro šalies automobilių „drag“ lenktynių čempionato trečiojo etapo varžybos. Renginio kalendoriuje organizatoriai vietos joms surado ketvirtadienį, liepos 15d., atiduodami trasą net penkioms valandoms – nuo 19 iki 24 val.

Kodėl šias lenktynes taip pamėgo žiūrovai ir kodėl jos taip sparčiai populiarėja? Priežasčių tam – ne viena, tačiau ko gero ne paskutinis vaidmuo tenka neįprastai greitai tobulėjančiai „dragerių“ technikai, stebėtinai sparčiai didėjantiems greičiams ir faktoriui, kad šios lenktynės prieinamos visiems jomis besidomintiems ir matomos kaip ant delno.

Lietuvos „drag“ lenktynių čempionato dalyviai varžosi klasikinėje vieno ketvirčio mylios (402,366 metro) asfalto danga besidriekiančioje distancijoje (ilgos atkarpos tiesiojoje, kurios nemenka dalis tenka stabdymo zonai).

„Taip bus ir Palangoje, tačiau šių varžybų efekto laukiama kur kas stipresnio, nes finaliniai važiavimai vyks naktį, dangų skrodžiant fejerverkams, cypiant stabdžiams, o iš automobilių išmetimo vamzdžių pilantis ugnies pliūpsniams,“- teigia varžybų vadovas Gražvydas Smetonis.

Prieš dvejus metus šias varžybas Palangoje laimėjęs „Volkswagen” centro automechanikas Ježis Chemelevskis su „Volkswagen Corrado”, kurio specialios konstrukcijos variklis tryško 570 AG jėgos antplūdžiu, pro finišo liniją pralėkė 227 km/val. greičiu. Visi duomenys – tikrai įspūdingi, tačiau šiandien jie jau neleistų sportininkui puoselėti vilčių apie nugalėtojų garbės pakylą.

Neseniai Kazlų Rūdos aerodrome vykusiame „drag“ čempionato antrajame etape, varžydamasis toje pačioje distancijoje „Arajonė“ autoserviso vadovas Aivaras Štikelis, vairavęs specialios konstrukcijos BMW automobilį, kurio variklis išvysto per 850 arklio galių pajėgumą, pateikė naujus orientyrus, į kuriuos rikiuosis visi trečiojo etapo lenktynių Palangoje dalyviai. Jis ¼ mylios distanciją įveikė per 9,92 sek., o lenktynininko greitis finišuojant siekė 238 km/val.

Šis rezultatas tapo ne tik trasos, bet ir galiniais ratais varomų automobilių Lietuvos rekordu.

„Visa kova netrunka nė dešimties sekundžių, o rengdamasis jai sugaišti daugiau nei metus,“ – teigia naujasis šalies rekordininkas A. Štikelis, automobilių sporte esantis nuo 1999-ųjų, o savąjį „BMW 325“ su grupe draugų ruošęs negalvodamas apie rekordus.

Pažangiausių „drag“ monstrų, konstruojamų ir Lietuvoje, išvystomos galios duomenys artėja prie „Formulės 1“ standartų. Kaip tą įmanoma pasiekti? A. Štikelis S38B36 variklį pasiskolino iš 1990 metų laidos BMW M5, tačiau ir su jo išvystomu 315 AG pajėgumu „drage“ nesą ką veikti. Ieškant galios rezervų teko perrinkti visą variklį ir sumontuoti titaninius vožtuvus, specialias spyruokles, panaudoti „Holset pro52“ turbiną, specialiai perdaryti tepimo bei aušinimo sistemas, perprogramuoti KMS variklio valdymo bloką įdiegiant  „Vimota chip tuning“ variklio valdymo programą ir pilnai modifikuojant tik 3 laipsnių pavarų dėžę.

Tačiau, pasak naujojo rekordininko, bene svarbiausia – N2O (azoto suboksido) sistema. N2O – tai papildoma automobilio galia, pasak sportininkų – „tada, kada jos labiausiai reikia“. Sistemos esmė – į automobilio kuro įsiurbimo sistemą paduodamas kuro (bioetanolio, ekologiškai labai švaraus) ir azoto mišinys, kuris degdamas trumpam laikui suteikia papildomos galios antplūdį.

Tačiau A. Štikelis pagal automobilio išvystomą galią – ne vienišas „drag“ lenktynininkas. Ne mažiau įspūdingų rezultatų pasiekė ir pirmojo etapo greičiausias dalyvis Giedrius Jurevičius, antrajame etape su „Audi 80“ pagerinęs asmeninį trasos įveikimo rekordą. ¼ mylios Giedrius įveikė kiek lėčiau nei Aivaras, per 10,01 sek., tačiau Giedriaus greitis finišo metu buvo dar didesnis – per 240 km/val.

„Drag“ čempionato batalijos paviliojo ir daugkartinį šalies mėgėjų bei žurnalistų autoklubo rengiamų ralių nugalėtoją Vytą Bilinską, kuris su „Mitsubishi Lancer EVO VIII“ iškart buvo pripažintas geriausiu debiutantu ir greičiausiu japoniško automobilio vairuotoju.

„Palangoje „Omnitel 1000 km. lenktynių“ programoje vyksiančios „drag“ čempionato varžybos bus trečiosios, priešpaskutinės šiemet. Todėl jose žada dalyvauti ne tik beveik visi iš bemaž 30 sportininkų būrio, besivaržančio šešiose automobilių klasėse, bet ir greiti užsieniečiai, Palangos „drag“ trasą atradę dar anksčiau,“ – sako vienas iš šių lenktynių čempionato organizatorių, ASK „Žaibelis“ vadovas Edvinas Preckailo.

Rengti savo bolidus koridai Palangoje sportininkus verčia ir klasėse vykstanti labai atkakli kova, lyderį nuo artimiausių persekiotojų skirianti vos keliais taškais. O „B“ klasėje po dviejų etapų batalijų lyderiai net du, po 14 įskaitinių taškų surinkę Mykolas Tamašauskas ir Tomas Poliakas.

Tarp komandų iki varžybų Palangoje pirmauja „Scirocco“ klubo sportininkai, surinkę 40 taškų. 35 taškai „ElektroBig-Žaibelio“, o 34 – „Opel klubo Racing Team“ sąskaitose.

„Omnitel 1000 km lenktynių” spaudos centras – Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus”