Degalai brangsta. Kaip sutaupyti? I dalis

Planuokite kelionės maršrutą iš anksto

Kol variklis sušyla iki optimalios darbinės temperatūros, kenksmingųjų medžiagų išmetimas, taip pat ir degalų sąnaudos yra didesnės nei vidutinės.

Keliones, ypač naujais maršrutais, planuokite iš anksto:
1) jei įmanoma, prieš pat kelionę pasinaudokite informacija apie atskirų transporto ruožų numatytame maršrute apkrovimą, pvz., Vilniaus miesto vairuotojų informacine sistema interneto svetainėje www.sviesoforai.lt;
2) jei dažnai tenka važinėti nežinomais maršrutais, pravers navigacinė sistema;

3) klausykitės vietinių radijo žinių apie situaciją keliuose.
Sujunkite trumpus maršrutus ir neatmeskite alternatyvų

Maršrutą planuokite taip, kad sustoti reikėtų kuo trumpiau. Kai variklis nespėja atvėsti, jo efektyvumas išlieka didesnis, t.y. degalai ekonomiškiau naudojami tada, kai vietoje daug trumpų kelionių turime vieną ilgą su minimaliais sustojimais. Jei kelionės tikslas netoli ir jei tik galite, rinkitės galimybę eiti pėsčiomis arba važiuoti dviračiu ar visuomeniniu  transportu. Pagalvokite ir apie tai, kad automobiliu galėtumėte važiuoti tik dalį maršruto, o likusį atstumą, pastatę automobilį stovėjimo aikštelėje, nueiti arba nuvažiuoti dviračiu.

Tikrinkite automobilio padangų slėgį ir būklę

Tikrinkite padangų slėgį. Reguliariai tikrinkite padangų slėgį ir būtinai tai darykite prieš ilgesnes keliones. Rekomenduojamą padangų slėgį konkrečiam automobiliui visada nurodo gamintojas. Esant per mažai pripūstoms padangoms, sukuriamas didesnis pasipriešinimas riedėjimui, o tai lemia didesnes degalų sąnaudas. Didesnis nei gamintojo  rekomenduojamas padangų slėgis galimas tais atvejais, kai automobilis daugiau prikrautas.

Tikrinkite automobilio padangų būklę.Nenaudokite:
– sezonui nepritaikytų padangų;
– susidėvėjusių padangų, kurių protektoriaus gylis per mažas.

Rūpinkitės automobilio technine būkle

Reguliariai lankykitės autoservise. Laikykitės automobilio gamintojo rekomendacijų – periodiškai atvykite į autoservisą patikrinti, kaip veikia visos svarbiausios automobilio sistemos.

Tikrinkite variklio alyvos lygį ir jo darbo efektyvumą. Neefektyviai dirbantis variklis ne tik be reikalo degina daugiau degalų, bet ir labiau teršia aplinką. Naudokite tik gamintojo rekomenduojamą alyvą ir nuolat stebėkite jos lygį. Reikiamas  alyvos kiekis užtikrina automobilio variklio ilgaamžiškumą – tai irgi yra savotiškas taupymas.

Neperkraukite automobilio

Atsikratykite nereikalingo svorio. Kasdien automobilyje nesivežiokite nebūtinų daiktų. Taip išvengsite papildomų degalų sąnaudų.

Venkite atsikišusių krovinių. Bet kokie už automobilio kėbulo išsikišę kroviniai sukuria papildomą vėjo pasipriešinimą, o tai taip pat didina degalų sąnaudas.

Vairuodami pamirškite staigius judesius ir agresyvumą

Kelyje elkitės ramiai. Stenkitės nuolat “skenuoti” situaciją kelyje, kad galėtumėte išlaikyti tolygų greitį ir išvengtumėte staigaus pagreitėjimo ar stabdymo.

Į agresyvius veiksmus neatsakykite tuo pačiu. Sutikę kelyje agresyviai besielgiantį vairuotoją, nepasiduokite impulsui atsikeršyti ir nesudarykite tokių situacijų kitiems. Jei esate  sudirgę, važiuodami klausykitės tylesnės ir ramesnės muzikos – “metalą” palikite vakarėliui.
Stabdykite švelniai ir riedėkite. Jei reikia sumažinti greitį, bet galima apsieiti  be stabdžių, švelniai atleiskite akceleratoriaus pedalą ir palikite pavarą įjungtą. Puiku, jei pavyksta išlaikyti  automobilį nuolat riedantį. Tam, kad sustotumėte ir vėl pajudėtumėte iš vietos, reikės didesnių degalų sąnaudų nei riedėtumėte.
Laikykitės greičio apribojimų. Vairuokite nepažeisdami greičio ribojimo ženklų  – kuo greičiau važiuosite, tuo didesnės bus degalų sąnaudos ir tuo daugiau teršite aplinką kenksmingomis medžiagomis.

Apskaičiuota, kad:
– važiuojant 110 km/h greičiu, degalų sunaudojama 9 proc. daugiau, nei važiuojant 100 km/h greičiu, ir 15 proc. daugiau nei 80 km/h greičiu;
– važiuojant 130 km/h greičiu, degalų sąnaudos gali būti net iki 25 proc. didesnės, nei pasirinkus 110 km/h greitį.

www.ecodriveakademija.lt

„AutoBild Lietuva“, 2010 Nr. 13